Tarkan - İntikam

akrep069

Süper Üye
14 Ara 2009
527
644
Dostum kolay gelsın ellerıne gözlerıne saglık
kendıne iyi bak
iyi çalışmalar teşekkurler
 
12 Şub 2010
15,006
543,058
Benim kuşağım Karaoğlan der, sonraki kuşak Tarkancıdır.
Dün sevgili Ozanbarış ve Ramazan Türkmen ile sohbetimizde ben ve Ozanbarış Karaoğlan Güneş serisinde okuyucu köşesinde çok sayıda Ramazan Türkmen çizimleri olduğuna değindiğimizde, sevgili Ramazan bir kahkaha patlatarak her şeyiyle Tarkancı olduğunu söyledi. Çocukluğunda Tarkan fasiküllerinin çıkmasını iple çektiğini ve daha bir çok anısını anlattı.

Bu Tarkan macerasını kimin çizdiğini sevgili kolibri belirtmemiş. Sanırım nasıl olsa herkes biliyordur diye düşünmüştür:)

Bir kuşağı nasıl etkilediği çok açık Tarkan'ın. Rahmetli Sezgin Burak'tan sonra bir kaç çizerin fırçasından geçtiğinden belli olmuyor mu?

Bendeniz kolibri üstadımın paylaşımlarıyla yeni yeni farkına varıyorum Tarkan fenomeninin.
" Atılkurt " gibi bir sloganı bile olmuş:)

İyi ki varsın dostum, paylaşımlarının bereketiyle donanıyoruz.
 

Kolibri

Onursal Üye
E-Dergi Takımı
16 Haz 2012
423
6,707
Fatih İstanbul
Sevgili Profesör üstadım esas bizi paylaşım sağanağına gark eden sensin.
Ne yazık ki birçok kişi bunlara bakıp geçse de değerini bilenler tarifi mümkün olmayan minnet duyguları içindedir.

Bir önceki Tarkan paylaşımı ve bu birbirini takip eden maceralar olup, Canavar macerasından önce bir başka macera da yine İntikam adıyla yayınlanmış. Bu 3 macera da Özcan Eralp çizimi.

Herkese iyi bir hafta sonu diliyorum.
 
12 Şub 2010
15,006
543,058
Özcan Eralp adını da unutulmamak üzere kaydediyorum sevgili dostum.

Senin varlığın ve paylaşımların için her daim minnettarlık içindeyiz.
 

ertuğrul

Admin
5 Nis 2009
24,832
136,208
Özcan Eralp hadi buyurun çizgi romancılara bir isim daha.
Daha yaşımız genç, :)çok şey öğreneceğiz.:D
Sevgili dostum bu güzel paylaşım için teşekkür ederim.
 

bigmaster

Onursal Üye
21 May 2010
356
1,843
Kıymetli Paylaşımların için çok teşekkürler Kolibri çizimlerde ne kadarda Özcan Eralp yazsada kareler tarkan 'ın diğer maceralarından araklanmış gibi gözüküyor tarama yapan ellerin dert görmesin Saygılar.
 

Kolibri

Onursal Üye
E-Dergi Takımı
16 Haz 2012
423
6,707
Fatih İstanbul
Karelerde Özcan Eralp yazmıyor.
Aslında çizerin imza atmaktan çekindiği bir çizime onundur demek de pek doğru değil.
Öyle yada böyle çizgisel tarihimizde bu Tarkanlar da var işte.
 

direnc11

Yönetici
11 May 2009
10,000
35,678
İstanbul
Özcan Eralp ismi herhalde daha çok İsveç'te çalıştığı dönemde imza attığı Kızılmaske çalışmalarıyla hatırlanmalı:

Özcan Eralp ve Kızılmaske

Üstadım, bir hazine avcısı gibi. Nerede nadir, kıymetli, ulaşılması güç eser varsa onu bulup çıkartıyor. Onun ortaya çıkardığı bu eserlere başka türlü ne zaman, nasıl ulaşırdık en ufak bir fikrim yok.

Teşekkürler, üstadım.
 

erdallll

Onursal Üye
24 Eyl 2009
1,449
7,035
yıllar önce birkaç gazete parçasında okuduğum bu eserleri bizlere ulaştıran kolibri kardeşe teşekkürler.
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
763
2,973
Sevgili Kolibri dostum, gün geçmiyor ki farklı bir üslubu veya çizgi tarzını ortaya koymayasın.
Geçmişten günümüze bu örnekleri göz önüne koymakla ne iyi ediyorsun. Teşekkür ederim..
Her ne kadar bu Tarkan'lara içim ısınmasa da enteresan...

Sevgili profesör ağabey inan bu Tarkan'ı iyiki görmemişim.:) Hep garip gelmiştir bana.
Nerede Sezgin Burak'ın o sinema tadındaki, her karesi tablo gibi Tarkan'ı, nerede bu çizgiler.
Sezgin Burak'ın çizgilerinden, tarzından çok çok uzakta.
Bu başka birşey olmuş. Kıyas kabul etmez.

Tarkan ya da Karaoğlan tutkusu bizde çizerleriyle direkt alakalıdır.
Onların kaliteleri, teknik üstünlükleri, hayalgücü ve özenli çizgileri sevdirmiştir bu kahramanları bize.
Tarkan ile filizlenen, Karaoğlan'ı okudukça iyice dal budak saran çocukluk sevdamızdır çizgiroman.
Tam da bu yüzden... İçimizdeki meşaleyi de çocukken onlar tutuşturmuştur, bugün mesleğimiz olmuştur..
Bir Suat Yalaz, bir Sezgin Burak kolay olunmuyor işte... Fark yaratmak gerekiyor.
Fason üretim yerine, hakkını verip bayrağı ileri taşımak gerekiyor.

Eleştirmek istemiyordum ama bana da gına geldi artık.
Belli bir sayfadan sonra üstadın çizimleri önceki maceralardan kopya edildiği halde başarılı olunamamış.
Neresinden tutsak elimizde kalır. Rahmetli Sezgin Burak'ın mirasına hiç mi hiç yakışmamış.
Burak ailesinin Tarkan'ı neden çizdirmediklerine hak veresi geliyor insanın bunları gördükçe..
Tabi söylediklerim bu macera için geçerli.

Aradan yıllar geçti ama bir Tarkan sever olarak çocukken Sezgin Burak'ın ölümü beni çok etkilemiştir.
İntihar etmesini ve gerekçesini bir türlü anlayamadım. Halen üzülürüm.
Bileğinin hakkıyla bize Tarkan gibi değerli bir kahraman bırakıp gitti üstad. Allah rahmet eylesin.
 
12 Şub 2010
15,006
543,058
Eleştirilerinde kesinlikle haklısın sevgili Ramazan Türkmen
Katılmadığım yegane konu, " bunlardan gına gelmesi":)

Tabii ki, çizimler çok kötü, senaryo çocuk işi
Orijinal Tarkan çizimlerinden apartılıp çok kötü kopya edilmiş kareler var
Bu, resim tekniği açısından böyle

Ama çizgi roman forumları halk üniversiteleri gibi
İyisi, kötü örnekleri, korsanı hepsi olmalı, paylaşılmalı; gözlenmeye, incelenmeye açılmalı ki, hepimiz bu konularda somut örnekleriyle karşılaştırma olanağı bulmalıyız
Ancak böyle bilgilenir, bilinçleniriz

Sevgili kolibri gibi çok değerli öğretim üyeleri, farklı kulvarlarda ginobili, gabby, abartman ve daha ismi anmakla bitmez öğretim üyelerinin paylaştıklarıyla eğitim görüyoruz

Bu öğretim üyelerinden birisi de sensin şüphesiz, yukarıda da ders vermişsin zaten:)

Bu nedenle çok değerli örnekler bunlar ve paylaşımı için kolibri üstadıma minnet duygularımı bir kez daha ifade ediyorum.
 

timed

Onursal Üye
19 Eki 2009
2,330
9,474
Sevgili kolibri ,
Bulunması mümkün olmayan bu kareleri bizlerle paylaştığınız için sonsuz teşekkürler.
Ne yazıktır ki Sn. Ramazan Türkmen ' in düşüncelerine katılmamak mümkün değil.
Eski maceralardan kopyalanmış karelerden tutun da , basit ve komik bir senaryoya mı laf söylersiniz.
Maalesef sevgili Sezgin Burak ustanın her sektördeki efsanevi yeteneğini kimsenin taklit etmesi mümkün değil.
Sevgili kolibri , bu günlük gazete kupürlerini biriktirip ,bunca sene sonra derleyerek bizlerle buluşturduğunuz için tekrar teşekkürler.
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
763
2,973
Elbette Haluk abi. Bilgilenme ve bilinçlenmeye vurgu yaptığın düşüncelerine katılıyorum.
Zaten başta kolibri dostuma, geçmişten bu örnekleri gün yüzüne çıkardığı için "ne iyi ediyorsun" diye teşekkür ettim. Görmemizi sağlıyor daha ne yapsın.:) Ona laf edersek çarpılırız valla.:)

Benim kastım bu kötü kopya üretimleri görmekten gına gelmesiydi. "Görmesem daha iyi" demem de ondandı.
Üzülüyorum çünkü, aslına rahmet okutuyorlar. Bu yüzden "değerli örnekler" ibarene katılmıyorum abi. Kusura bakma.:) Benim için hiç bir değer ifade etmiyor.
Geçmişten kalan her şey değerli değildir. Onu değerli kılan taşıdığı misyonudur. Bir özelliği olması, özgün olması, kültürel, sanatsal örnek olmasıdır, öncü olmasıdır. Asıl olmasıdır, çakma değil. Bir kişi için değil, herkes için değer ifade etmesidir.

Bu paylaşımlar sadece geçmişte yapıldıklarını bilmemizi sağlar. O kadar... Burada tek değerli olan kolibri'nin paylaşma eylemidir.

Kopya da çekebilirsin. Ama bunu yaparken bütün sanatsal sorumluluğunuzu üstlenmelisiniz. Suat Yalaz'da, Sezgin Burak'da çeşitli çizerlerden yararlanmışlardır. Ama bunları kendilerinin yapmasını bilmişlerdir. Yukarıda saydığım değerleri oluşturmayı başarmışlardır.
 

direnc11

Yönetici
11 May 2009
10,000
35,678
İstanbul
Elbette Haluk abi. Bilgilenme ve bilinçlenmeye vurgu yaptığın düşüncelerine katılıyorum.
Zaten başta kolibri dostuma, geçmişten bu örnekleri gün yüzüne çıkardığı için "ne iyi ediyorsun" diye teşekkür ettim. Görmemizi sağlıyor daha ne yapsın.:) Ona laf edersek çarpılırız valla.:)

Benim kastım bu kötü kopya üretimleri görmekten gına gelmesiydi. "Görmesem daha iyi" demem de ondandı.
Üzülüyorum çünkü, aslına rahmet okutuyorlar. Bu yüzden "değerli örnekler" ibarene katılmıyorum abi. Kusura bakma.:) Benim için hiç bir değer ifade etmiyor.
Geçmişten kalan her şey değerli değildir. Onu değerli kılan taşıdığı misyonudur. Bir özelliği olması, özgün olması, kültürel, sanatsal örnek olmasıdır, öncü olmasıdır. Asıl olmasıdır, çakma değil. Bir kişi için değil, herkes için değer ifade etmesidir.

Bu paylaşımlar sadece geçmişte yapıldıklarını bilmemizi sağlar. O kadar... Burada tek değerli olan kolibri'nin paylaşma eylemidir.

Kopya da çekebilirsin. Ama bunu yaparken bütün sanatsal sorumluluğunuzu üstlenmelisiniz. Suat Yalaz'da, Sezgin Burak'da çeşitli çizerlerden yararlanmışlardır. Ama bunları kendilerinin yapmasını bilmişlerdir. Yukarıda saydığım değerleri oluşturmayı başarmışlardır.

Levent Cantek'in "Türkiye'de Çizgi Roman" isimli kitabının 231. sayfasında Özcan Eralp ve Tarkan üzerine şunlar söylenmiş:

"Eralp, bu Kızılmaskeler'i uzun yıllar çizmeyi sürdürdü. Bu çalışmalarının bir kısmı, Tay Yayınları'nca Eralp'in sigorta primlerini ödeme karşılığında yayınlandı. Buna karşılık Eralp, yakın arkadaşı Sezgin Burak'ın ailesine onun ölümünden sonra yardım etmek için, hayalet çizer olarak yaptığı 'Tarkanlar' dışında doksanlara kadar iç piyasayla hiç çalışmadı. Geçimini yurt dışına hazırladığı Kızılmaskeler sağlıyordu."

Bu bilgi ışığında, Eralp'ın aileye yardım etmek için bu işe soyunduğunu anlıyoruz ama sahiden de Kızılmaske çizimlerindeki detayı, özeni bu Tarkan macerasında göremiyoruz.
 
12 Şub 2010
15,006
543,058
Nasrettin Hocamızın dediği gibi, sen de haklısın, ben de sevgili Ramazan:)
Sezgin Burak çizimi olsaydı bu kadar konuşmayacaktık bu konu üzerinde.
Kötü de olmalı ki, iyiye iyidir diyebilelim. Çizgi romanlardan bildiğimiz düzen ile kaos arasındaki ilişki gibi.
Al işte, bu sayede sevgili direnc11 'in yazdıkları. Özcan Eralp adını daha yeni duymuşken veya daha önce duyduysak bile aklımızda yer etmemiş bu çizerimizin, rahmetli Sezgin Burak'ın yakın arkadaşı olduğunu, geride kalan ailesine yardım olsun diye bir sürü Tarkan macerası çizmiş olduğunu, Avrupalara Kızılmaske çizdiğini öğrenmiş olduk:)

Bir şey daha öğrendik

Kötü çizgileri eleştirirken nasıl ciddileştiğini ben biliyordum da, dostlar da öğrenmiş oldu:)
 

direnc11

Yönetici
11 May 2009
10,000
35,678
İstanbul
Haluk Abi, her ne kadar bir üstteki mesajımda alıntıladığım üzere Levent Cantek, Özcan Eralp'in Kızılmaske ve Tarkan çalışmaları dışında Türkiye içinde üretim yapmadığını söylese de sanatçının ismine Doğan Kardeş dergisinin 1967 yılı sayılarında yayınlanan "Akdeniz Şahini" isimli macerada da rastlıyoruz. Zaten bu yıl sanatçının İsveç'e gittiği yıl.
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
763
2,973
Konu nereden nereye geldi. Duygusala bağlamayalım.:)
Yahu ben Özcan Eralp'in kim olduğunu biliyorum. En başından beri söylemek istiyorum, dilimin ucundaydı hep unuttum.
Madem konu açıldı şimdi söyleyeyim. Yaptığı Osmanlı Leventleri tabloları görülmeye değerdir.
Kültür Bakanlığı yayınları arasında çıkan Osman Gazi çizgi romanı da çok özenlidir. Görmelisiniz.
Takdire şayan işleri vardır. Çizdiği bazı Tarkan'lar da hiç yoktan iyidir. Uğursuz Elmas gibi...
Akdeniz Şahini'de öyledir. Adamı da yere çalmayalım şimdi.:)
Ama bu Tarkan macerasının savunulacak bir tarafı yok. Kötü kötüdür.
Ne amaçla çizerse çizsin. Sanatsal sorumluluk diyorum. Herhalde anlatabildim derdimi.:)
 
Son düzenleme:

Kolibri

Onursal Üye
E-Dergi Takımı
16 Haz 2012
423
6,707
Fatih İstanbul
Çizgiroman okuyucusu olmakla çizgiroman kolleksiyonerliği çok ayrı şeyler aslında.
Çizgiroman okuyucusu başta favori kahramanı olmak üzere, mümkün olduğu kadar, ilgilendiği tarzdaki çizgiromanların en kaliteli çizgilere sahip olanlarını, edinip okumaya çalışır.
Ancak çizgiroman kolleksiyoncusu için çok daha değişik faktörler geçerlidir.
Aynı maceranın tıpkı basımı çok daha ucuzken eski ve bulunmayan bir edisyonu için onlarca kat daha fazla para ödeyebilir. Kondisyonu daha iyi olan bir sayı yıpranmış aynı sayıdan çok daha fazla değerlidir.
Tıpkı bir filatelistin erör diye tabir edilen pullara önem vermesi gibi az sayıda hatalı basılan çizgiromanlar da koleksiyoncunun ilgisini çekebilir.
Bulvar Gazetesinde yayınlanan Tarkan taklitleri çizgiroman tarihimizin eksik parçalarıdır ve tamamlanmaları benim için önemlidir.
Sevgili dostum Ramazan'a neden gına geldiğini anlamakta güçlük çekiyorum.
Bu taklitler yayınlanıp karanlığa gömülmüş.Kimsenin bunları tekrar basmak gibi bir niyeti de yok.
O günkü şartlarda,Tarkan isminden nemalanıp günü kurtarmak isteyen Bulvar Gazetesinin yaptırdığı çalışmalar bunlar,çizerleri dahi imza atmaktan kaçınmış. Bu çizimlerin Sezgin Burak Tarkanlarıyla karıştırılması ve Sezgin Burak için bir imaj zedelenmesi oluşturması söz konusu bile değil.
Sezgin Burak'ın intiharından 5 yıl sonra,yarım bıraktığı Milano'ya Giden Yol Macerası Özcan Eralp tarafından tamamlanmış ve bana göre çok da güzel çizilmiştir. Toplam 12 macera çizen Eralp'in macera sayfaları da çizim kalitesi de gazetedeki boyutu da hep düşmüştür.Bunun sorumlusu bana göre çizer değil,gazetedir. 1988 yılından sonra İsmet Kırdar Tarkan'ı Bulvar için çizmiştir.

Aşağıda bir bandı görülen Kafkas Kartalı Redade macerası çizim ve konu olarak güzeldir.Ebat olarak da büyüktür.


İyi ki görmedim cümlesi aklımın ucundan bile geçmez.Keşke Özcan Eralp'in 12 macerası ve İsmet Kırdar çizimleriyle tüm taklit Tarkanları görmek ve arşivlemek imkanım olsa.
Kötü,daha kötü ve en kötü de olsa çizgiroman tarihimizin eksik kalan puzzle parçalarına arşivimde her zaman yer olacak.
Okurum,okumam,inceler yada güler geçerim o ayrı mesele.
 
Son düzenleme:

erdallll

Onursal Üye
24 Eyl 2009
1,449
7,035
ben o zaman kim yazmış yada çizmiş bilmiyordum 85-88 yılları arasında hem tarkan hemde kara murat dergilerini alıyordum.ayrıca gazetelerde tarkan-durakoğlu-burakbey-karamurat-karaoğlan gibi türk kahramanlarının tefrikalarınıda biriktiriyordum.bu yüzden benim için her kare farklı ve güzeldir.resmi daha büyük yayınlama şansınız varsa facede paylaşırsanız sevinirim.saygılar.
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
968
3,340
Kütahya
Tarkan çizimlerinde Sezgin BURAK'ın tadı bir başkadır. Zamana göre değerlendirildiğinde, onun detaycı, ince taramaları, tarihi iyi araştırması, bugüne bile ışık tutan Roma dönemi çizimleri, arena, gladyatör çizimleri çok değerlidir.
Vikingleri Tarkan macerası içerisinde işlemesi, ve bugünlerde yayınlanan Avrupa çizimlerini ve maceralarını bile geride bırakmaktadır. Zagor'un Vikingler macerası bana sıradan ve sıkıcı geldi. Oysaki Sezgin BURAK'ın Kuzey Canavarları macera derinliği ve akıcılığı ile 1970 ler düşünüldüğünde çok ileride.
Yani Tarkan bir başkadır. Tarkan Sezgin BURAK la bir başkadır.
Teşekkürler kolibri
Güzel ve samimi yorum için teşekkürler profesör

38621_1449586532517_6032322_n.jpg
 

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,631
24,187
Tarkan fenomen bir kahramandır.Yeniden ciltler halinde basılması gereken eserlerdendir.Arşivde olması gereken bir yapım.
 
Üst