kemalettin
Onursal Üye
- 13 Eyl 2011
- 590
- 3,220
Fransa'da satılan her 4 kitaptan 1 i Çizgi Roman - Gerçeklerden Alınan Çizgi Romanlardaki Patlama
Bu yazı
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
İngilizceden Türkçe ye otomatik çevrilmiştir
Yazının Orjinali (İngilizce):
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
duyduktan kısa bir süre sonra , onun hakkında bir kitap yazmak istediğini anladı.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve bunların giderek artan bir kısmı gazeteciler ve tarihçilerin kurgu dışı çalışmalarıdır. Geçtiğimiz yıl, Antoine Vitkine ve Christophe Girard'ın yazdığı, Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Salman'ın biyografisi olan “MBS: Suudi Arabistan'ın Korkunç Çocuğu”; "Ruslar Ne Düşünüyor?" karikatürist Nicolas Wild'ın 2022'de Rusya'ya yaptığı bir gezi sırasında Ukrayna'daki savaşla ilgili konuşmalarına dayanan; ve Taina Tervonen ve Jeff Pourquié'nin Avrupa göçünün ekonomisini inceleyen “Sürgünden Kim Kazanır?”.
Hugo Clément'in "Vaquita Teoremi" ve yayınevinin yeni çizgi roman baskısı olan Fayard Graffik tarafından üretilen diğer grafik romanlar. Kredi... New York Times için Violette Franchi
Matthieu Vincenot
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
müdürü
, mağazanın iki yıl önce açılmasından bu yana kurgu dışı bölümünün büyümesini izledi. Geçtiğimiz günlerde mağazanın girişindeki üç dolu rafı işaret ederek, "Bu bölümü kurgu dışı çizgi romanlara ayırmaya karar verdik çünkü çok popülerler" dedi.
“Okuyucu kitlesi çok çeşitlidir. Haberleri çok okuyanlar da, pek okumayanlar da var ve bu nedenle güncel olayları çizgi romanlar aracılığıyla öğreniyorlar çünkü bunların okunması daha kolay."
Şu anda Fransa'da patlama yaşıyor olsalar da Vincenot, kurgu dışı çizgi romanların yeni olmadığını ve aslında Amerika Birleşik Devletleri'nde ortaya çıktığını belirtti. "Çizgi roman gazeteciliği" olarak da bilinen türün öncülüğünü, Malta asıllı Amerikalı gazeteci ve karikatürist Joe Sacco yaptı. Onun "Filistin" adlı kitabı
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
.Sacco'nun 1991 yılında Gazze'ye yaptığı ziyareti temel alan kitap, 7 Ekim 2023'teki Hamas saldırıları ve İsrail'in devam eden misillemesi sonrasında talebin artması üzerine yakın zamanda yeniden basıldı.
Fransa'da Orta Doğu'ya yönelik yenilenen ilgi, tarihçi Vincent Lemaire ve karikatürist Christophe Gaultier'in çizgi romanı "Kudüs Tarihi"nin Ocak ayında en çok satanlar listelerinde yukarılara çıkmasına da yardımcı oldu.

Guy Le Besnerais ve Valérie Igounet, "Kara Kalem: Samuel Paty, Bir Öğretmenin Hikayesi" kitabının yazarları. Igounet, Paty'nin eski öğrencilerinin okuyabilmesi için bir çizgi roman yazmayı seçtiğini söyledi. New York Times
700 sayfalık bir kitap olan "L'affaire des Affairs" ("En Büyük Soygun" gibi bir anlama geliyor) gibi başlıkların yayınlanmasıyla yükselişe geçtiğini düşündüğünü söyledi.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Fransa başbakanı Dominique de Villepin'i karıştıran " de dahil olmak üzere diğer başarılı gazetecilik çizgi romanları izledi
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
uyarlanan, kuzey Fransa'daki Brittany kıyısındaki yosun kirliliğine ilişkin bir araştırmaydı“Yeşil Dalga”nın bir bölümü ilk olarak
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
(“Karikatür İncelemesi”) dergisinde yer aldı. Yetişkin bir izleyici kitlesini hedefleyen bu dergi, gazetecilerin çalışmalarını daha farklı bir bakış açısıyla sunuyor. sindirilebilir ve çoğu zaman daha eğlenceli bir yoldur.1857'de kurulan ve denemelere odaklanan ancak yakın zamanda Fayard Graffik adında bir çizgi roman baskısı çıkaran Fayard yayınevinin başkanı Isabelle Saporta, "Daha az korkutucu" dedi. "Yenilikçi bir düşünce ve yeni fikir yayıncısı olmaya devam etmek istiyorsak genç nesillere ulaşmamız gerekiyor."
Çizgi romanların üretiminin makalelerden daha pahalı olmasına rağmen, yayıncılar için mali avantajlara da sahip olduklarını ekledi: Daha kısadırlar ve bu nedenle tercüme edilmesi daha ucuzdur ve film uyarlamalarına kolayca uyum sağlarlar .

Fayard'ın yöneticisi Isabella Saporta, genç okuyuculara ulaşmanın bir yolu olarak yayınevinin çizgi roman baskısını başlattı. New York Times
Fayard Graffik çatısı altında yayınlanan ilk çizgi roman, “
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
”, gazeteci Hugo Clément'in Fransız televizyon programı “Sur le front” (“Ön Cephede”) için hayvan hakları ve biyolojik çeşitlilik hakkında yıllarca yaptığı haberlere dayanıyor . Vincent Ravalec ile birlikte yazılan ve Dominique Mermoux tarafından resimlenen kitap, Clément'in Uganda'nın goril koruma alanlarından, kitabın başlığındaki balina türü olan yalnızca 10 kadar vaquitanın hâlâ var olduğu Kaliforniya Körfezi'nin yukarısına kadar olan yolculuğunu anlatıyor.Clément bir röportajda "Çok görsel bir hafızam var" dedi. "Her şeyi bir grafik veya diyagramla sunulduğunda daha kolay hatırlıyorum ve bu aynı zamanda çizgi romanların gücüdür: karmaşık şeyler temel gerçeklerle basit bir şekilde açıklanabilir."
İllüstrasyon aynı zamanda televizyonda gösterilemeyen görüntüleri tasvir etmesine de olanak sağladı. "Vaquita Teoremi"ndeki bir yayılım, Kuzey Atlantik Okyanusu'ndaki Faroe Adaları'ndan gelen ve avcıların yüzlerce balinayı sığ bir körfeze sürüp onları katlettiği "grindadráp" olarak bilinen bir geleneği gösteriyor. Bu sahnede Mermoux'nun çizimleri dehşetin hiçbir detayını kaçırmıyor: Sayfadaki tek renk, denizi dolduran hayvanların kanından kaynaklanan parlak kırmızıdır.
Clément: "bu korkunç görüntülere filtre uygularken illüstrasyonla neler olduğunu aktarabilirsiniz
"Çizgi romanların gücü, çok fazla duygu aktarmalarıdır ve bu da onları geniş bir kitleye ulaşmada çok etkili bir araç haline getirir."