Miles Davis Diskografisi

Miles Davis Diskografisi

RETRO / Yüksek Kaliteli Yabancı Müzik Paylaşım Odası (Flac, Dts, Wav)


Like Tree53Likes

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02.Temmuz.2021, 01:43   #1
Onursal Üye
 
agartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.Haziran.2019
Mesajlar: 1,039
•Rep Puanı : 360034
•Rep Seviyesi :
agartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond repute
Mp3 Miles Davis Diskografisi
Miles Davis Diskografisi

Cazın en büyük isimlerinden Miles Davis,
1988 yılında düzenlenen 16. İstanbul Festivali kapsamında Açık Hava Tiyatrosunda üç gece peş peşe konser vermişti.






Laf olsun diye ilk geceki konsere gidenlerin çoğu, nasıl bir deha ile karşı karşıya olduklarını anlayıp kalan iki konsere de gittiğini söylemişlerdi.



Miles Dewey Davis III, Amerikan Jazz (Caz) trompetçisi, orkestra şefi ve besteci. (26 Mayıs 1926 - 28 Eylül 1991)
1940’ların sonlarından başlayarak Caz’ın gelişimi üstünde sürekli bir etkisi olmuştur.
Bir çok siyah çağdaşının tersine orta sınıf olanaklarına kavuşmuş bir ailenin çocuğuydu.
13 yaşında trompet çalmaya başladı. New York kentindeki Juilliard müzik okulunda okudu (1945). Ve kısa sürede yeni modernizme yöneldi.


Davis, çalış stiliyle Clifford Brown ve Freddie Hubbard gibi, kendileri de başka müzisyenlere örnek olan trompetçileri etkiledi.
Ama onun asıl önemi, modern cazın üç ayrı evresinin başlangıcında, önde gelen yenilikçi müzisyenlerin oluşturduğu topluluklarla
yeni eğilimleri billurlaştıran plaklar yapmış bir orkestra şefi olmasında yatar.
Bu albümler, besteci-düzenlemeci Gil Evans, besteci-düzenlemeci-saksofoncu Gerry Mulligan ve saksofoncu Lee Konitz ile 1949’da yaptığı Birth of Cool,
besteci-düzenlemeci-piyanist Bill Evans ve tenor saksofoncu John Coltrane ile 1959’da gerçekleştirdiği Kind of Blue ve
başka müzisyenlerin yanı sıra, besteci-düzenlemeci-piyanist Joe Zawinul ve besteci-saksofoncu Wayne Shorter ile yaptığı 1969 tarihli Bitches Brew’dur.

Olağanüstü boyutlarda etkili olan bu plaklar, 1950’lerde Cool Jazz üslubunun, 1960’larda Modal yaklaşımların ve
1970’lerde Jazz-Rock anlayışının neredeyse kurallarını koyan çalışmalar olmuştur.
Piyanist Herbie Hancock, basçı Ron Carter, davulcu Tony Williams ile Shorter ve Davis’ten oluşan
1960’ların Davis Beşlisi de caz tarihinin en önce gelen topluluklarından biridir.
(Quintet, müzikte 5 kişilik topluluk)


Zaman zaman çok notalı, hızlı geçişlere de yer vermesine karşın, Davis’in üslubu genelde modern cazın en yalın özlü ve derinlikli trompet üsluplarından biri olmuştur.
Doğaçlamalarındaki titiz ve ölçülü yaklaşım, akıcılık ve lirik hava çok çarpıcıdır.
Cazın ticari boyutlarının sınırlılığına karşın, 30 yıl boyunca düzenli bir plak satışını da sağlamayı başarmıştır.
Başka müzisyenlerin sık sık yorumladığı besteleri arasında, Nardis, Four, Milestones, Solar ve So What sayılabilir.


1970’lerde eroin bağımlılığından kurtulmak için mücadele veren Davis, 1980 New Port Festivalinde yeniden müziğe dönmüştür.
Miles the Authobiography adlı otobiyografisi 1989’da yayımlanmıştır.


Ronald Reagan başkanlığı zamanında, bir vesileyle Beyaz Saray'daki bir davete katılır Miles Davis.
Onu orada gören bir senatörün eşi, ırkçı küçümseme duygusunu saklamaya bile gerek duymaz, 'Senin ne işin var burada?' deme gafletinde bulunur.
Miles, kadını şöyle bir süzer; yanıtı tokat gibidir: 'Ben cazı üç kere değiştirdim, asıl senin ne işin var burada?'


“Amerika’nın Sesi Radyosunda “Silahlı Kuvvetler Günü” için yaptığım bir programı yeni bitirmiş ve Judy adında çok güzel bir beyaz kızı taksiye bindirmek için dışarı çıkmıştım.
İnsanların yapış yapış olduğu sıcak ve nemli ağustos günlerinden biriydi. Kız taksiye bindiğinde, ben de terden sırılsıklam bir şekilde Birdland’in önünde duruyordum.


Tam o sırada, beyaz bir polis yanıma gelip orda durmamamı, uzaklaşmamı söyledi. O sıralar boks yapıyordum, formdaydım yani.
Önce,
“bu o*u çocuğunun aslında kafasından ne geçtiğini biliyorum, şunu bir güzel pataklasam mı?” diye düşündüm.
Ama onun yerine, “uzaklaşmak mı? niye ki? üst katta çalıyorum ben, bak ‘miles davis’ yazıyor ya, o benim ismim” dedim.
“nerde çalıştığın beni ilgilendirmez, burada durma. gitmezsen seni tutuklarım” dedi. dik dik suratına baktım, bir adım bile atmadım.
“seni tutukluyorum” dedi (…) ona doğru yürüdüm. Amacım, vurması için gerekli mesafeyi ona tanımamaktı. Adam tökezleyip elinde tuttuğu kelepçeleri yere düşürdü.
Eyvah diye düşündüm, şimdi onu ittiğimi falan sanacaklar (…) birden bir kalabalık toplandı etrafımıza ve ne olduğumu anlayamadan kafama bir şey yedim.
Beyaz bir sivil polis arkadan gelip başıma vurmuştu. kan içinde kalmıştım (…) sonra polisler beni bir arabaya attıkları gibi karakola götürdüler.

Kanlar içinde fotoğraflarımı çektiler. Orda oturuyorum, bir o*u çocuğundan daha öfkeliyim, buna rağmen gelip, “demek şu bahsettikleri kabadayı sensin ha?” diyorlardı.
Başıma bir kez daha vurmak için bahane yaratmaya çalışıyorlardı. Her şeyi sindirerek, tüm hareketlerini izleyerek oturmak zorunda kaldım.
”
Miles Davis, hep nefretle andığı, başına gelen bu utanç verici olayı otobiyografisinde böyle anlatmıştı.
Polis memurunun kendisini tutuklamasına izin vermeyen trompetçi, arkadaşının yardımına koşan bir sivil polis tarafından coplanmış ve kafasına beş dikiş atılmıştı.

Diğer polis memurunun yardımıyla sonunda tutuklanan Miles’ın çalışma lisansına da el konmuştu.
Ekim 1959’da iki günlük bir mahkemeden sonra Miles suçsuz bulunarak salıverilmişti.
Saygıdeğer hakim, müzisyenlerin gece kulüplerinde arka arkaya çaldıkları setler arasında temiz hava almak için dışarıya çıkmalarının normal bir davranış olduğuna karar vermişti!


“bu olay hayatımı ve hayata bakışımı çok değiştirdi, son zamanlarda bu ülkede değişen şeyler hakkında tam iyi şeyler düşünmeye başlamışken,
kendimi yine buruk ve karamsar hissetmeme neden oldu.”

(burada davis, yurttaşlık hakları hareketi sürecinde siyahların o dönemde kazanmaya başladığı bazı haklardan bahsediyor).

Aslında çocukluğundan bu yana Miles Davis’i böyle karamsar ve buruk hissettirecek bunun gibi çok olay olmuştu.
Öfkeyle büyümüş, öfkeyle yaşamış, öfkeyle ölmüştü Miles Davis. Tersi nasıl olabilirdi ki?
1926’da çok büyük bir öfkeyle yoğrulmuş bir toplumun ferdi olarak Illinois eyaletinin Doğu St. Louis bölgesinde dünyaya gelmişti.
Aslında içine doğduğu toplum, 1917 yılının temmuz ayında korkunç bir katliamla ateşlenmişti ama sonraları bu ateş, değil söndürülmek,
üzerine defalarca körükle gidildiğinden geçtiği yeri yakan bir yanar top haline gelmişti.

2 temmuz’da o güne kadar beyazların çalıştığı fabrikalara siyahların alınmaya başlamasıyla işlerini kaybedeceğine inanan beyazlar büyük bir isyan çıkardılar.
Sonuç korkunçtu: aralarında olaylarla alakası bile olmayanların da bulunduğu 6,000 siyah dövülerek, bıçaklanarak, asılarak bir daha dönmemek üzere evlerinden sürülmüş,
40’ı siyah, 8’i beyaz olmak üzere 50’ye yakın insan katledilmişti.
Amerikan tarihine “1917 Doğu St. Louis İsyanı” olarak geçen bu olay bölgeyi köklerinden sarsacak,
yıllar boyunca siyahlar ve beyazlar arasında cereyan eden en ağır ırkçılık kavgalarına sahne olacaktı.

Bu isyanı ne Amerika unuttu, ne de St. Louisliler, ne de Miles Davis:
“aynı yıl siyahlar birinci dünya savaşı’nda amerikan ordusu’nda, amerika’nın demokrasiyi savunabilmesi için dövüşüyorlardı.
beyazlar bir yandan bizi savaşa yollayıp onlar için ölmemizi isterken, diğer yandan bizi burada bir sinek gibi öldürdüler ...”


“dünyada hiç kimse onun kadar güzel müzik yapıp, güzellikten bu kadar uzak bir ruha sahip olamaz!” demişti Ebony dergisinin Miles Davis hakkında görüşüne başvurduğu bir müzisyen.
Miles’ın insanların başlarda alışmakta epeyce zorlandığı, oldukça ters, öfkeli bir tavrı olduğu bilinen bir gerçekti.
Sahneye çıkar, hiç birinin ismini anons etmeden arka arkaya parçalarını çalardı. Eğer ona eşlik eden müzisyenlerin adlarını önceden biliyorduysanız ne âlâ.

Yok, bunun için Miles’ın takdimini bekliyor idiyseniz, çok beklerdiniz. Müzisyenlerinin solosu başladığında ise, sahneyi terk ederdi, ta kendi sırası gelene kadar.
Kendi çalarken de bazen sırtını dakikalarca dinleyicilere dönerdi.
Özellikle Amerikalı müzisyenlerin caz konserlerini takip edenler için Miles’ın bu davranışları eminim çok da şaşırtıcı gelmeyecektir.
Çünkü zaman içinde bu tarz davranışlar, adeta cazcılardan beklenen bir kalıp haline dönüştü.
Ama bir an için kendinizi ırkçılığın kucağındaki 50’lerin Amerikasında farz ederseniz,
Miles’ın o zamanlar için oldukça sıra dışı sayılan bu ters davranışlarının caz dünyasında resmen bir şok yarattığını gözünüzde canlandırabilirsiniz.


(Jim Crow Yasaları: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...])

O dönemlerde siyah müzisyenlerden beklenen, sürekli sırıtarak onları izlemeye gelen beyazları eğlendirmek için ellerinden geleni yapmaktı.
Çünkü siyahlarla beyazların çakışan yaşantılarındaki hemen her duruma damgasını vuran Jim Crow Yasaları bunu gerektiriyordu.
Amerikan caz tarihinin gelmiş geçmiş en büyük trompetçilerinden Louis Armstrong’u gözünüzün önüne getirin…

Sahnede çekilmiş fotoğraflarını… Rol aldığı HW filmlerini...
Gözünüzde canlandırdığınız ilk kare, trompetçinin otuz iki dişini göstererek gülümsediği kare olacaktır, ikinci kare de, üçüncüsü de…
Armstrong’un Jim Crow Yasalarına harfiyen uyan bir “şovmen” olduğu konusunda kimsenin pek şüphesi yoktu.

Beyazlar da onları her zaman çok eğlendiren ama bunu yaparken de haddini gayet iyi bilen bu yetenekli siyah trompetçiyi çok sevdiler.
Pek çok siyah müzisyen de beyazlar tarafından kabul görmek için Armstrong’un izinden gitti.
Jim Crow Yasaları böyleydi işte; bir yerlerde yazmıyordu belki ama tüm siyahlar bu büyük kara bulutun gölgesinde yaşamak zorundaydılar,
üstelik başlarını çıkarmak istediklerinde de her an sağanak bir yağmura yakalanabilirlerdi.
İşte ilk kez Miles Davis gibi bir siyah müzisyen geliyor ve onu izleyen beyazlara, “umurumda değilsiniz” mesajını veren davranışlarda bulunuyordu.


Playboy dergisine verdiği bir röportajda ne zaman bir “jim crow” durumuyla karşılaşsa öfkeden delirdiğini söylüyordu:
“her siyah çocuk beyazlarla iyi geçinmenin yolunun sırıtmak ve palyaço gibi davranmaktan geçtiğini öğrenerek büyür” diyordu:
“sanırım benim problemim trompet çalmayı öğrenirken kıvırtmayı öğrenmemek oldu.
ortaokuldayken trompette sınıfımın tartışmasız en iyisiydim ama her zaman ödüller mavi gözlü beyaz çocuklara verildi.
bu beni öylesine öfkelendirdi ki trompette beyaz olan herkesi geçmeye ant içtim. bu önyargım olmasaydı büyük ihtimalle işimde bu kadar hırslı biri olamazdım.”


Günümüzde caz severler Miles Davis’in başlattığı ve eskiden kabalık olarak anılan bu sahne davranışlarını artık şovun bir parçası olarak görüyorlar.
Seyirciyle ilgilenen, üstü başı düzgün olan, her parçadan evvel mikrofonu alıp ne çalacaklarını anlatan, kısaca sempatik tavırlar içinde seyircisiyle iletişim kuran
caz müzisyenlerine günümüzde biraz da üstten bakmaz mıyız? Ne de olsa caz “cool” bir müzik değil midir?
Onu isyanın, özgürlüğün, kurulu düzene başkaldırmanın en mükemmel ifade şekillerinden biri saymaz mıyız?

İşte artık caz müzisyenleriyle özdeşleştirdiğimiz bu aldırmaz, hatta ters davranış biçiminin önderliğini yapan,
kabul ettiren hatta cazın olmazsa olmaz olgusu haline getiren, Miles Davis’ten başkası değildir.



Miles Davis hikâyeleri aslında hiç bitmez.
Caz müziğine birden fazla kez vurduğu damga ve aldırdığı viraj, hayata karşı duruşu, albümleri, konserleri, giysileri, arabaları, kadınları…
Her biri aslında başka bir yazının konusu olabilecek kadar ilginçtir.
Bu yazıda vurgulanmak istenen, Davis’in müziğini ve müzisyen kimliğini bu kadar büyük yapan faktörün, yetenek ve vizyonunun yanı sıra hayatı boyunca duyduğu “öfke” olduğudur.
Genelde caz dünyasının önemli isimleri, hayatlarında sadece müzik olan, dünyevi meseleleri aşmış dehalar olarak kabul edilir,
mükemmelliğin yegâne kaynağının yetenek olduğu varsayılır ama bu arada, bu “sound”u dinlenir, erişilir, değerlendirilebilir, özdeşleştirilebilir kılan temel sosyal dinamikler göz ardı edilir.

Davis’in müziği, duruşu, imajı, ülkesinin sancılar içinde gelişen yurttaşlık hakları hareketi sürecine hatta Afrika milliyetçiliğinin 60’lı yıllarda geçirdiği değişikliklere arkasını yaslayarak gelişmiştir.
Tüm bu süreçler başta küçük siyah bir öfke yumağının yuvarlanarak büyümesi, yoluna çıkan ilgili ilgisiz herkes ve her şeyi toparlayıp sürüklemesiyle tamamlanmıştır.
Bu öfke, Amerikan kültür ve sanat dünyasındaki pek çok şairi, yazarı, düşünürü, sanatçıyı etkilediği kadar Miles’i de etkilemiş, ateşlemiştir.
Hayatı boyunca bu yönde savaş vermiştir.

Yalnız burada Davis siyah kardeşleri için cansiperane savaşan, kahraman bir soylu olarak algılanmamalıdır.
Kabul edelim, o “karanlıkların prensi”dir (prince of darkness) sadece ve bir beyaz olsaydı, belki de Amerika’da yıllarca süregelen bu siyah-beyaz çatışması umurunda bile olmayacaktı.
Hatta Miles’ın ırk ayrımcılığına bu kadar şiddetle karşı çıkması belki de aslında siyah kardeşlerinin acıklı durumuna üzülmekten çok,
kendisinin de onlarla beraber içine düştüğü sosyal çıkmazdan duyduğu sıkıntı ve öfkedir.


Bence en çok kendisine bunu yedirememektedir Davis.
Sen bu kadar usta bir müzisyen ol, caz müziğinde kaç kere çığır açan yenilikler yap, en yetenekli grupları kur, onlara liderlik et, dünya çapında nereye gidersen git muazzam bir itibar gör,
sonra Amerika’ya geri dön ve işe yaramaz birtakım işgüzar ırkçı beyazlar tarafından sırf siyah olduğun için aşağılan, küçük düşürül.


Miles Davis’in en şatafatlı arabalara, evlere sahip olması, en güzel kadınlarla çıkması, vücuduna büyük özen göstermesi (uyuşturucuyu bıraktıktan sonra, uzun bir süre boks bile yapmıştı)
yazının başındaki "Birdland" hadisesinde gördüğümüz gibi hapse girmeyi göze alacak kadar beyaz polislere kafa tutması,
kısacası yaptığı her şey kendini ispat etmek, öfkesini biraz olsun bastırabilmek içindi:

“mercedes’imi üstü açık beyaz bir ferrari ile takas etmiştim. 8,000 dolara patlamıştı bana, o zaman için çok paraydı. böyle inanılmaz bir arabayla dolaşıyorduk.
benim gibi kapkara bir o*u çocuğu; harikulade bir kadınla, spor bir ferrari’nin içinde. frances’in arabadan bir inişi vardı, sırf bacak.
uzun harikulade bacakları vardı, bir dansçı gibi kullanırdı bedenini. insanlar durup ağızları bir karış açık bakakalırlardı. toplum içinde son derece şık ve temiz giyiniyordum.
frances de öyle. life dergisi beni halkına örnek bir siyah olarak kapak yapmıştı hatta. hoşuma gitmişti ama neden bu iş için amerika baskısını değil de avrupa baskısını seçmişlerdi acaba?...”


Bazen beyazların ırkçı tavırlarına öyle şiddetle karşı durur, kendini öylesine kaptırırdı ki en büyük ırkçının kendisi olduğunu izlenimine varırdınız:
“o*u çocukları öyle aç gözlüler ki, her şeyi kirletiyorlar. bunu yapan beyazlardan söz ediyorum. dünyanın her yerinde yapıyorlar bunu.
ozon tabakasını deldiler, herkesi bomba atmakla tehdit ediyorlar, akılları fikirleri, başkalarının toprağını gasp etmekte, ordular inşa ediyorlar.
yaptıkları utanç verici, acıklı ve korkunç, yıllardır bunu herkese yapıyorlar ...”


Etrafındaki hemen her şeye duyduğu bunca öfkeye, bunca nefrete rağmen, Miles Davis elini taşın altına hemen hiç sokmadı, hep bireysel bir hayatın sefasını ve cefasını sürdü,
hayatı boyunca politikaya hiç ilgi duymadı hatta hayatında herhangi bir seçimde oy kullandığından bile kuşku duyulmuştur.
Bu konuda tek ifadesi,
“bu politika denen boku hiç sevmedim” şeklindedir.

Belli ki Miles Davis siyasete değil, sadece müziğine ve yıldız kimliğine odaklanmıştı.
Ama bu, çevresinde olup bitenlere ilgisizlik ve sosyal olaylardan kopukluk şeklinde algılanmamalıydı.
Miles’ın müziği, haksız yere hor görülmekten doğan bir öfkeyle beslenmiş bir olumsuzluk ve sinik bir tavrın sınırlarında gezinen bir müzikti!
/ekşiSözlük/




1955'te Tom Palumbo'nun çektiği, nadir bir 'gülümseyen' Miles Davis fotoğrafı.


Şuradaki [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sunumumda
bir ricada bulunan değerli melih_ diyardaşımız için, FLAC olarak Miles Davis Quintet çalışmalarını aradım.
Buldum da; fakat Miles Davis çok üretken bir sanatçıymış.


Jazz müzikten pek hoşlanmasam da, bu kendine has sanatçıyı araştırdıkça dipsiz bir kuyuya düştüğümü hissettim.
Miles Davis 153 albüm yapmış. Bu kadar çalışma yaklaşık 250 CD olarak piyasaya sürülmüş.
Yine de, inatla -başlamak, bitirmenin yarısıdır- diskografisini edinmek gibi zor bir işe giriştim.

Vikipedia'da bir diskografi listesi var, ancak çok eksik durumda.
Ben daha çok sanatçının kendi web sayfasından yararlandım ve piyasaya çıkarılmış tüm albümlerini 320 kb/s MP3 olarak edindim.
MP3 olarak, çünkü FLAC olarak sanatçının tüm albümleri yok. Mevcut olanların ise "seed" durumları çok zayıf.
Yine de, FLAC aramaya devam edeceğim. Önemli olan, sanatçının tam bir diskografisini Çizgi Diyarında arşivlemek.


Sanatçının albümlerini şu ana başlıklarda topladım:
1- Stüdyo albümleri (55 albüm)
2- Live (konser) albümleri (59 albüm)
3- Compilations (derlemeler) (21 albüm)
4- Soundtracks (film müzikleri) (4 albüm)
5,1- Compilations (Box Set) (10 albüm)
5,2- Limited edition (sınırlı sayıdaki sürümler, Box Set) (4 albüm)


Albümleri toparladıktan sonra, yarısı eksik olan albüm kapaklarını da bulmaya çalıştım ve tamamına yakınını bulup edindim.
Her albümü -kapağıyla beraber- CBR içine alınca 32 GB hacminde güzel bir arşiv ortaya çıktı.
Elbette, CBR arşivinde dinlemek pek uygun değil. Dosyaları çıkardığınızda hacmin yaklaşık olarak %10 büyüdüğünü göreceksiniz.
Hepsini çıkardığınızda 35 GB hacimden daha fazla yer tutuyor.


Yukarıdaki başlık sırasında ve kronolojik olarak, bu konu sayfasında sunum yapacağım.

Miles Davis Stüdyo Albümleri:

1948 The Complete Birth Of The Cool: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1951 Dig (with Sonny Rollins): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1952 Dr Jekyll (Cannonball meets Davis): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1953 Blue Haze: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1953 Four: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# devam edecek #

Saygılarımla.

*

Konu agartan tarafından (17.Temmuz.2021 Saat 10:12 ) değiştirilmiştir. Sebep: yazım düzenlemesi
agartan isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 02.Temmuz.2021, 09:20   #2
Onursal Üye
 
agartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.Haziran.2019
Mesajlar: 1,039
•Rep Puanı : 360034
•Rep Seviyesi :
agartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond repute
Standart
Miles Davis Stüdyo Albümleri, devam ediyor:

1953 Miles Davis and Horns: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1954 Bag's Groove: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1954 Blue Haze: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1954 Walkin' - Miles Davis All Stars: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1955 Blue Moods: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1955 Cookin': [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1955 Miles Davis and Milt Jackson Quintet Sextet: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Musings of Miles: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1955 The New Miles Davis Quintet: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Collectors' Items: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Miles Davis and The Modern Jazz Giants: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Relaxin' With The Miles Davis Quintet: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Round About Midnight: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Steamin' With The Miles Davis Quintet: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1956 Workin With The Miles Davis Quintet: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]



# Miles Davis Stüdyo Albümleri, devam edecek. #

Saygılarımla.

*
Baltimora, savok, OĞUZAN ve 6 kişi bunu beğendi.
agartan isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 02.Temmuz.2021, 10:04   #3
Süper Üye
 
melih_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 25.Aralık.2015
Bulunduğu yer: Osmaniye
Mesajlar: 825
•Rep Puanı : 5095
•Rep Seviyesi :
melih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond repute
Standart
Sayın Ustam; eline emeğine sağlık. Yazını ve paylaştıklarını şöyle güzel ve sakin bir zamanda, elimde çay, arkama yaslanmış bir şekilde okumak ve indirmek istiyorum.
Caz'ın büyük ismi Miles Davis paylaşımlarınızı da diğer paylaştıklarınız gibi ilgi ile takip ediyorum.
Teşekkürlerimle...
melih_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 02.Temmuz.2021, 11:18   #4
Onursal Üye
 
oktay_izm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 08.Nisan.2009
Bulunduğu yer: izmir
Mesajlar: 3,417
•Rep Puanı : 1038695
•Rep Seviyesi :
oktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond reputeoktay_izm has a reputation beyond repute
Standart
Caz müziğinin unutulmaz isimlerinden biri. Benim daha çok neşeli ve sevimli tavırlarıyla "Louis Armstrong" favorimdir. Aslında 40 ve 50'lerin tüm caz müziklerini seviyorum. Bir de müzikallerini.
oktay_izm isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 02.Temmuz.2021, 11:36   #5
Yönetici
 
yeryüzü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 03.Ekim.2011
Bulunduğu yer: hiçbiryerde :)
Mesajlar: 16,124
•Rep Puanı : 1771547
•Rep Seviyesi :
yeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond reputeyeryüzü has a reputation beyond repute
Standart
Miles Davis'i zaten severdim. Şimdi daha farklı
duygularla dinleyeceğim. Sunum yazısını
okurken aynı öfkeye kapılmamak elde değil.
Bu konuda Lal yayınlarından çıkan toplamda
6 sayı olan renkli "Mister No Revolution" serisini
okumalarını tavsiye ederim herkese.

Bu büyük çalışmalar, büyük emekler için
çok teşekkür ederim "agartan" üstadım.
__________________
http://s12.postimg.org/nhyh7y8gt/1387fghfg272521058_jpg_his_frd  s.jpg
yeryüzü isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 02.Temmuz.2021, 11:51   #6
Süper Üye
 
melih_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 25.Aralık.2015
Bulunduğu yer: Osmaniye
Mesajlar: 825
•Rep Puanı : 5095
•Rep Seviyesi :
melih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond repute
Standart
Alıntı: oktay_izm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Caz müziğinin unutulmaz isimlerinden biri. Benim daha çok neşeli ve sevimli tavırlarıyla "Louis Armstrong" favorimdir. Aslında 40 ve 50'lerin tüm caz müziklerini seviyorum. Bir de müzikallerini.

Louis Armstrong zirve zaten
Hele ki "What a Wonderful World" ve "La Vie En Rose" denilince akan sular durur.
Baltimora bunu beğendi.
melih_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 03.Temmuz.2021, 10:58   #7
Onursal Üye
 
agartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.Haziran.2019
Mesajlar: 1,039
•Rep Puanı : 360034
•Rep Seviyesi :
agartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond repute
Standart
Miles Davis Stüdyo Albümleri devam ediyor:


1957 Miles Ahead: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1958 '58 Sessions (Featuring Stella By Starlight): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1958 1958 Miles: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1958 Porgy And Bess: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1959 Kind of Blue (50th Anniversary) (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1959 Another Tracks of Kind of Blue: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1959 Milestones: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1959 Something Else (with Cannonball Adderley): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1961 Someday My Prince Will Come: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1962 Sorcerer: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1963 Quiet Nights (Miles Davis-Gil Evans): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1963 Seven Steps To Heaven: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1965 E S P: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1966 Miles Smiles: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1967 Nefertiti: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]



# Miles Davis Stüdyo Albümleri, devam edecek. Son 20 kaldı #

Saygılarımla.


*
Baltimora ve gorgon bunu beğendi.
agartan isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 05.Temmuz.2021, 20:31   #8
Onursal Üye
 
agartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.Haziran.2019
Mesajlar: 1,039
•Rep Puanı : 360034
•Rep Seviyesi :
agartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond repute
Standart
Miles Davis Stüdyo Albümleri:

1967 Sketches Of Spain: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

*Dileyen şuradan vinyl rip FLAC olarak indirebilir: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] *

1967 Water Babies: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1968 Miles In The Sky: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1969 Bitches Brew (40th Ann. Legacy Edt) (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1969 Filles De Kilimanjaro: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1969 In A Silent Way: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1970 Live-Evil (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1971 A Tribute To Jack Johnson: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1972 Get Up With It (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1972 On The Corner: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1974 Big Fun (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1981 The Man With The Horn: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1983 Star People: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1984 Decoy: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1985 You're Under Arrest: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1986 Tutu: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1989 Amandla: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1989 Aura: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1990 First Miles 1945-47 (1992 Savoy-Japan): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1991 Doo-bop: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


# Miles Davis Stüdyo Albümleri bitti. Sıradaki sunum: Miles Davis Live (konser) Albümleri (59 albüm) #

Saygılarımla.



*
Baltimora, melih_ ve gorgon bunu beğendi.
agartan isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 07.Temmuz.2021, 16:04   #9
Süper Üye
 
melih_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 25.Aralık.2015
Bulunduğu yer: Osmaniye
Mesajlar: 825
•Rep Puanı : 5095
•Rep Seviyesi :
melih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond reputemelih_ has a reputation beyond repute
Standart
Gerçek bir arşivlik paylaşım için çok teşekkür ederim mirim. Eline emeğine sağlık. Özellikle Flac dosyaları için.
Baltimora bunu beğendi.
melih_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Alt 17.Temmuz.2021, 10:11   #10
Onursal Üye
 
agartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.Haziran.2019
Mesajlar: 1,039
•Rep Puanı : 360034
•Rep Seviyesi :
agartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond reputeagartan has a reputation beyond repute
Standart
Miles Davis Live (konser) Albümleri:


1953 At Last! (Miles Davis with The Lighthousec All Stars): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1955 Live with John Coltrane: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1957 Amsterdam Concert (Lonehill): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1958 Jazz At The Plaza Vol 1: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1958 Live At Newport 1958: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1960 Coltrane And Beyond: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1960 En Concert avec Europe 1 Olympia (4CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1960 Free Trade Hall (Live Archive) (2CD): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1960 Green Dolphin Street: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

1960 In Copenhagen (Miles Davis Quintet with John Coltrane): [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


*
Baltimora, savok ve gorgon bunu beğendi.
agartan isimli Üye şuanda  online konumundadır   Facebook'ta Paylaş                 Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiket
müzik, retro, yabancı

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz
Mesajlara cevap verme yetkiniz
Eklenti yükleme yetkiniz
Mesajınızı değiştirme yetkiniz

[IMG] Kodları
HTML Kodları
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:02

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Valid XHTML 1.0 Transitional
Not : Burası binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir.Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır.Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Eğer Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uymayan ve telif hakkı içeren bir paylaşımın forumumuzda yapıldığına rastladıysanız lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz, en geç 48 saat içinde gereken yapılacaktır. Bilgilendirme yapabileceğiniz mail adresi: [email protected] Bu foruma üye olan herkes bu kuralları kabul etmiş sayılır...
ÇizgiDiyarı® Her Hakkı Saklıdır.