Zagor Hakkında Harika Bir Yazı
tam adı zagor tenay'dır algonkin dilinde baltalı ilah anlamına geldiği söylensede aslen bir anlamı yoktur. kahramanımıza ajax adı verilecekken bu adda bir deterjan firmasının olduğunun anlaşılmasıyla ve z; harfinin kapakta dikkat çekeceği düşüncesiyle zagor adında karar kılınmıştır.
babası irlandalı bir göçmendir ve zagor çocukken annesi ve erkek kardeşiyle birlikte başlarında bir beyaz olan kızılderililer tarafından katledilmiştir. zagor wandering(gezgin) fitzy; denen bir avcı tarafından yetiştirilmiş, balta kullanmayı, avlanmayı ve ormanda yaşamayı bu avcıdan öğrenmiştir.
babasının ve ailesinin intikamını onları öldüren tüm kabileyi(köyü) katlederek alan zagor daha sonra babasınında masum olmadığını ve kızılderilileri köle yaptığını, katlettiğini öğrenmiştir. akabinde hayatının bundan sonrasını kötüler ve kötülüklerle mücadele etmeye adayacağına yemin etmiştir.
kızılderililer arasında itibarının artması ve sözünün geçmesi için kendine insan kılığında bir ilah görünümü pozisyonu belirlemiş, örneğin dumanlar içinden aniden belirerek ve tüm suçluları ne pahasına olursa olsun altettiği ve baltasını her zaman etkin kullandığı için baltalı ilah konumuna layık görülmüştür.
zagor'un maceralarında yanında her zaman hazır ve nazır bulunan, arkadaşı pis boğaz, tabansız ve rahatına düşkün çiko adlı kısa boylu, şişman bir meksikalıdır. çiko maceraların mizahi yönünü oluşturur ve zagor maceralarının sertliğinin ve ciddiyetinin yumuşamasını sağlar. ayrıca çikonun şapşallıkları ve korkaklığı zagor'un üstünlüğünü ve karizmasını iyice ortaya çıkarır.
bunun yanında zagor'un dostları arasında; iflah olmaz hazine avcısı kazmakürek bill, sahte dedektif sherlock holmes bozması bat batterton, çikonun dolandırıcı dostu fransız baron icaro la plume, zagor'un kızılderili kan kardeşi tonga, avcı doc, gitarında bir silah taşıyan gitar jim, gözlüklü kızılderili büyücü dörtgöz, sarhoş postacıları drunk duck, hint fakiri ramath, zagor'un sevgilisi frida, mühendis robson, satko, sullivanlar, tahta bacaklı kaptan fishleg, kötülükle savaşmaya yeminli,zagor kadar cesur ve güçlü kain adlı fanatiktir.
düşmanları ise; beş macerada zagor'un başına bela olan deli ve dahi bilim aadamı hellingen, baron rakosi, şeytan ruhlu mortimer, her şeyi herkesten iyi yapan üstün insan süper mike, zagor'un babasını öldürenlerin şefi seleman kinsky, karmaşık tabiatlı profesör verybad, haydutlar, kurt adamlar, zombiler, vampirler, büyücüler, kahinler, uzaylılar gibi bir kısmı fantastik sinema ve roman dünyasının kullandığı çoğu anti-kahraman ve klasik kötülerdir.
zagor pensilvanya'da hayali bir orman olan darkwood(karanlık orman)'da bir bataklığın ortasındaki kulübede çikoyla birlikte yaşar... yaşamasına ama hayatının çok azı bu kulübede geçer. çoğunlukla yollarda ve evinden çok uzaklarda maceralar yaşadığı farklı diyarlardadır.
maceralar gerçekçi düzeyde yaşanan, çoğunlukla bir western havasında geçen ve fantastik içerikli olmak üzere birbirinden tamamen farklı iki kategoridedir.
kızılderililerle, haydutlarla, askerlerle, darkwood'a dışarıdan gelip olaylar çıkaran ya da zagor'un uzaktaki dostlarının yardımına koştuğu maceralar western tabanlıdır.
bunun yanında deli profesörlerin, uzaylıların, zombilerin, kurt adamların, uzaydan gelen bitkilerin, yaşayan iskeletlerin, yeniden dirilen büyücülerin, yeraltında yaşayan ecinnilerin vs. maceraları fantastik yani gerçeküstü niteliktedir.
fantastik ya da gerçekçi olsun zagor tüm bu 300'e yakın macerasının hepsinden de başarıyla çıkmış, gücünün, zekasının, dostlarının ve şansının yardımıyla bütün badireleri atlatmıştır.
zagor, bazı maceralarda geçici olarak kör kalmış, yaralanmış, belleğini yitirmiş, komalarda kalmış hatta bir keresinde hellingen'in mezarı başında yenilgiyi kabul ederek kahramanlıktan bile istifa etmiş ama sonunda tüm serüvenlerden yüzünün akıyla çıkmıştır.
zagor insan iyiliği, gücü ve karralığının doğaüstü dahi olsa düşmanları yenebileceğinin bir manifestosu niteliğindedir.
ve zagor'un hiç bir olumsuz falsosu yoktur. her zaman doğrudan, iyiden ve haklıdan yanadır. hiç bir zaman doğruluktan şaşamaz ve iyilikten taviz vermez.
bu tavır zagor'u çizgiromanseverler nezdinde bir efsane statüsüne getirmiştir.
zagor, insan ve erkek olarak son derece idealize edilmiş bir kahramandır. bu sıfatlarının yanında içki, sigara içmez, kumar oynamz, fuhuş yapmaz, suç işlemez, gece hayatı vs. yoktur. şarkı, müzikle, eğlenceyle de pek işi yoktur.
son derece mazbut ve tutucu olduğu halde eşsiz fizik ve akıl/mantık gücüyle en üstün yinede odur ve bu üstünlüğü genellikle maceraları sırasındaki zorlu şartlarda ortaya çıkar.
amacı; insanlığı zedeleyen olumsuzluklarla ve olumsuzlarla mücadele edip onları yenerek hayata mutlak doğruluk, iyilik ve adaletin hakim olmasıdır. bu açıdan bir melekten farksızdır.
ve zagor'un çok okunup sevilmesinin nedenide, istediği an tüm dünya nimetlerine kavuşacağı halde, bunun yerine nefsinden ve zevklerinden vazgeçerek kötülerle ve kötülüklerle amansızca mücadele etmesidir.
tam adı zagor tenay'dır algonkin dilinde baltalı ilah anlamına geldiği söylensede aslen bir anlamı yoktur. kahramanımıza ajax adı verilecekken bu adda bir deterjan firmasının olduğunun anlaşılmasıyla ve z; harfinin kapakta dikkat çekeceği düşüncesiyle zagor adında karar kılınmıştır.
babası irlandalı bir göçmendir ve zagor çocukken annesi ve erkek kardeşiyle birlikte başlarında bir beyaz olan kızılderililer tarafından katledilmiştir. zagor wandering(gezgin) fitzy; denen bir avcı tarafından yetiştirilmiş, balta kullanmayı, avlanmayı ve ormanda yaşamayı bu avcıdan öğrenmiştir.
babasının ve ailesinin intikamını onları öldüren tüm kabileyi(köyü) katlederek alan zagor daha sonra babasınında masum olmadığını ve kızılderilileri köle yaptığını, katlettiğini öğrenmiştir. akabinde hayatının bundan sonrasını kötüler ve kötülüklerle mücadele etmeye adayacağına yemin etmiştir.
kızılderililer arasında itibarının artması ve sözünün geçmesi için kendine insan kılığında bir ilah görünümü pozisyonu belirlemiş, örneğin dumanlar içinden aniden belirerek ve tüm suçluları ne pahasına olursa olsun altettiği ve baltasını her zaman etkin kullandığı için baltalı ilah konumuna layık görülmüştür.
zagor'un maceralarında yanında her zaman hazır ve nazır bulunan, arkadaşı pis boğaz, tabansız ve rahatına düşkün çiko adlı kısa boylu, şişman bir meksikalıdır. çiko maceraların mizahi yönünü oluşturur ve zagor maceralarının sertliğinin ve ciddiyetinin yumuşamasını sağlar. ayrıca çikonun şapşallıkları ve korkaklığı zagor'un üstünlüğünü ve karizmasını iyice ortaya çıkarır.
bunun yanında zagor'un dostları arasında; iflah olmaz hazine avcısı kazmakürek bill, sahte dedektif sherlock holmes bozması bat batterton, çikonun dolandırıcı dostu fransız baron icaro la plume, zagor'un kızılderili kan kardeşi tonga, avcı doc, gitarında bir silah taşıyan gitar jim, gözlüklü kızılderili büyücü dörtgöz, sarhoş postacıları drunk duck, hint fakiri ramath, zagor'un sevgilisi frida, mühendis robson, satko, sullivanlar, tahta bacaklı kaptan fishleg, kötülükle savaşmaya yeminli,zagor kadar cesur ve güçlü kain adlı fanatiktir.
düşmanları ise; beş macerada zagor'un başına bela olan deli ve dahi bilim aadamı hellingen, baron rakosi, şeytan ruhlu mortimer, her şeyi herkesten iyi yapan üstün insan süper mike, zagor'un babasını öldürenlerin şefi seleman kinsky, karmaşık tabiatlı profesör verybad, haydutlar, kurt adamlar, zombiler, vampirler, büyücüler, kahinler, uzaylılar gibi bir kısmı fantastik sinema ve roman dünyasının kullandığı çoğu anti-kahraman ve klasik kötülerdir.
zagor pensilvanya'da hayali bir orman olan darkwood(karanlık orman)'da bir bataklığın ortasındaki kulübede çikoyla birlikte yaşar... yaşamasına ama hayatının çok azı bu kulübede geçer. çoğunlukla yollarda ve evinden çok uzaklarda maceralar yaşadığı farklı diyarlardadır.
maceralar gerçekçi düzeyde yaşanan, çoğunlukla bir western havasında geçen ve fantastik içerikli olmak üzere birbirinden tamamen farklı iki kategoridedir.
kızılderililerle, haydutlarla, askerlerle, darkwood'a dışarıdan gelip olaylar çıkaran ya da zagor'un uzaktaki dostlarının yardımına koştuğu maceralar western tabanlıdır.
bunun yanında deli profesörlerin, uzaylıların, zombilerin, kurt adamların, uzaydan gelen bitkilerin, yaşayan iskeletlerin, yeniden dirilen büyücülerin, yeraltında yaşayan ecinnilerin vs. maceraları fantastik yani gerçeküstü niteliktedir.
fantastik ya da gerçekçi olsun zagor tüm bu 300'e yakın macerasının hepsinden de başarıyla çıkmış, gücünün, zekasının, dostlarının ve şansının yardımıyla bütün badireleri atlatmıştır.
zagor, bazı maceralarda geçici olarak kör kalmış, yaralanmış, belleğini yitirmiş, komalarda kalmış hatta bir keresinde hellingen'in mezarı başında yenilgiyi kabul ederek kahramanlıktan bile istifa etmiş ama sonunda tüm serüvenlerden yüzünün akıyla çıkmıştır.
zagor insan iyiliği, gücü ve karralığının doğaüstü dahi olsa düşmanları yenebileceğinin bir manifestosu niteliğindedir.
ve zagor'un hiç bir olumsuz falsosu yoktur. her zaman doğrudan, iyiden ve haklıdan yanadır. hiç bir zaman doğruluktan şaşamaz ve iyilikten taviz vermez.
bu tavır zagor'u çizgiromanseverler nezdinde bir efsane statüsüne getirmiştir.
zagor, insan ve erkek olarak son derece idealize edilmiş bir kahramandır. bu sıfatlarının yanında içki, sigara içmez, kumar oynamz, fuhuş yapmaz, suç işlemez, gece hayatı vs. yoktur. şarkı, müzikle, eğlenceyle de pek işi yoktur.
son derece mazbut ve tutucu olduğu halde eşsiz fizik ve akıl/mantık gücüyle en üstün yinede odur ve bu üstünlüğü genellikle maceraları sırasındaki zorlu şartlarda ortaya çıkar.
amacı; insanlığı zedeleyen olumsuzluklarla ve olumsuzlarla mücadele edip onları yenerek hayata mutlak doğruluk, iyilik ve adaletin hakim olmasıdır. bu açıdan bir melekten farksızdır.
ve zagor'un çok okunup sevilmesinin nedenide, istediği an tüm dünya nimetlerine kavuşacağı halde, bunun yerine nefsinden ve zevklerinden vazgeçerek kötülerle ve kötülüklerle amansızca mücadele etmesidir.