Netflix'in Daha Çok İzlenmek İçin Uyguladığı Muhteşem Teknik

aksamsefasi

Süper Üye
5 Eki 2018
3,711
76,181
İzmir

Netflix'in Daha Çok İzlenmek İçin Uyguladığı Muhteşem Teknik


Netflix, hem abone sayısı hem de popülerliği ile sektörde rakipsiz bir konumda bulunuyor. Yine de şirket, içeriklerinin daha fazla izlenmesi için yapay zekadan yardım almaktan çekinmiyor.
Dünyanın en büyük çevrimiçi akış platformu olan Netflix, 2018 yılının ilk yarısı itibariyle dünya çapında 130 milyon aboneyi aşmış ve küresel internet ağının %15’ini tek başına kullanır hale gelmiş durumda. Şirketin bu kadar popüler hale gelmesindeki en büyük neden kullanıcı deneyimine ve müşteri memnuniyetine vermiş olduğu önem gibi görünse de şirketin daha fazlası içerik izletmek için başvurduğu bazı hileler bulunuyor.

Screenshot-2.jpg


Bir film ya da dizinin ‘iyi’ olması, tüm izleyicilerin beğenerek izleyeceği anlamına gelmiyor. Çoğu izleyici, bitmesini hiç istemeyeceği pek çok filmi sırf kapak fotoğrafı ilgisini çekmedi diye izlemekten vazgeçiyor. Bu doğru; Netflix’in yapmış olduğu analizlere göre kullanıcıların içerikleri izlemeye karar verdikleri süreçte kapak fotoğrafının %82’lik etkisi oluyor. Netflix ayrıca bir insanın dikkatini 90 saniye içinde çekemezdiği takdirde ilginin farklı bir yöne kayacağının da farkında.

Screenshot-3.jpg


Eskiden platformunda bulunan içeriklerde direkt olarak stüdyolardan aldığı resmi posterleri kullanan Netflix, daha sonra iste yapay zeka algoritmalarına dayanan yeni bir kapak fotoğrafı tekniği kullanmaya başladı. İlk olarak her film için üç farklı kapak fotoğrafı göstermeye başlayan şirket, bu yöntemin tıklanma oranlarını artırdığını gördü ve kapak fotoğrafları ile ilgili çok daha farklı ve akılcı bir teknik uygulamaya başladı.

Screenshot-4.jpg


Netflix’in mevcut algoritmasında içeriklerin kapak fotoğrafları kullanıcılara göre belirleniyor. Basit bir şekilde örneklemek gerekirse; sürekli olarak Uma Thurman filmi izleyen biriyseniz, Pulp Fiction filminin kapak fotoğrafında Uma Thurman ile karşılaşırsınız. Fakat John Travolta filmleri daha çok ilginizi çekiyorsa, Netflix algoritması size özel olarak John Travolta’nın bulunduğu bir kapak fotoğrafı sunuyor. Böylece içerik sizin için daha ilgi çekici bir hale gelmiş oluyor.

Screenshot-5.jpg


Algoritmanın ‘çakallık’ yaptığı zamanlar olmuyor da değil. Geçtiğimiz günlerde Afro-Amerikan bir Netflix abonesi, Twitter’da yaptığı açıklamada bir filmin kapak fotoğrafında filmde yalnızca 10 dakika yer alan bir Afro-Amerikan’ın bulunduğunu belirtti. Muhtemelen algoritma, kullanıcının Afro-Amerikan ağırlıklı içerikler tercih ettiğini fark etti ve filme daha fazla ilgi çekmek için tüm filmi tarayıp Afro-Amerikan bir karakteri kapak fotoğrafına yerleştirdi.

Screenshot-6.jpg


Yukarıda da belirttiğimiz gibi Netflix’in çok fazla abonesi bulunuyor. Bu durum şirketin ‘iyi’ ve ‘kötü’ kapak fotoğraflarını kolaylıkla tespit edebilmesini, etkileşimi azaltan kapak fotoğraflarını kolaylıkla eleyebilmesini sağlıyor. Tıklanmayan kapak fotoğraflarının sayısı her geçen gün azalıyor ve Netflix, kullanıcıların çok daha fazla ilgisini çekmeye başlayan bir platform haline geliyor.

Screenshot-7.jpg


Netflix’in algoritması, kapak fotoğrafını oluştururken tüm filmi tanıyor ve abonenin tercihlerine göre en iyi kontrastlı sahneyi alıp filmin adını ve şirketin logosunu okunaklı bir şekilde sahneye ekliyor. Böylece şirket, kişiye özel kapak fotoğrafları hazırlayarak izleriklerin izlenme oranını artırıyor. Bununla birlikte söz konusu teknikten elde edilen verilere göre duyguları gösteren, çok fazla karakter bulundurmayan ve kötü adamın yer aldığı kapak fotoğrafları diğerlerine göre daha fazla ilgi çekiyor.
ALINTIDIR

www.youtube.com/watch?v=tVnwCAgd3HU
 
Son düzenleme:

nicomedes

Onursal Üye
30 Nis 2014
886
4,038
İzmit
Reklamcılık bütün dünyada ileri düzeyde artık, hatta korkutucu boyutlara ulaştı, aramızda herhangi bir ürünü internette aradıktan sonra her girdiğiniz sitede o ürünün reklam bombardımanına uğramayan yoktur sanırım.
Peki dostlarınızla konuşurken bahsini açtığınız bir ürünün internete girdiğinizde karşınıza çıkmasına ne diyorsunuz?
Ortam dinlemesi kısmına çoktan geçildi, umarım bu çok farklı mecralarda karşımıza çıkmaz.
 
Üst