Max Ernst (1891-1976)
1922'de Montparnasse'daki sanat çevresinde Dadaist arkadaşları André Breton, Gala, Tristan Tzara ve Paul Éluard'a katıldı. Sürekli deneysel çalışmalar yaptı ve 1925'te frotaj tekniğini buldu. Bu teknikte, bir yüzeyin dokusu, üzerine kalem (veya başka resim malzemesi) sürtülen kâğıda geçiriliyordu.Sonraki yıl, Joan Miró'ya Sergei Diaghilev için yaptığı desenler için yardım etti. Miró'nun yardımıyla, tuval üzerinde kurumuş boyanın kazınmasına dayanan grataj yöntemini geliştirdi. Ayrıca resmin iki yüzey arasında ezilmesine dayanan dekalkomanya tekniğini denedi.Ernst, kuşları çok severdi ve resimlerinde önemli yer verirdi. Resimlerinde çizdiği ve Loplop adını verdiği ikinci benliği bir kuştu. İkinci benliğinin kendi kişiliğinin bir uzantısı olduğunu ve kuşlarla insanlar arasındaki eski bir karışıklıktan doğduğunu iddia ederdi. Kızkardeşinin, kuşunun ölümünden hemen sonra doğduğunu söylerdi. Ernst, 1926'da yaptığı Kutsal Bakire İsa'yı Üç Şahit Huzurunda Döverken: André Breton, Paul Éluard ve Ressam[1] adlı resimle tartışmaların odağı oldu. 1927'de Marie-Berthe Aurenche'le evlendi. Aynı yıl yaptığı erotik içerikli Öpücük ve diğer resimlerin bu evlilikten esinlendiği tahmin edilir. Ernst 1934'te heykel yapmaya başladı ve Alberto Giacometti ile vakit geçirdi. 1938'de Amerikalı zengin Peggy Guggenheim, Max Ernst'in bazı resimlerini aldı ve Londra'daki müzesinde sergiledi.II. Dünya Savaşı'nın patlamasıyla Ernst Fransız hükümeti tarafından "düşman bir yabancı" olduğu gerekçesiyle tutuklandı. Paul Eluard ve gazeteci Varian Fry dahil diğer arkadaşları sayesinde bir hafta içinde salıverildi. Nazilerin Fransa'yı işgalinden hemen sonra bu kez Gestapo tarafından tekrar tutuklandı. Sanatçıların hamisi Peggy Guggenheim'ın yardımıyla hapisten kaçtı ve ABD'ye sığındı. Bu arada geride bıraktığı sevgilisi Leonora Carrington ruhsal bir bunalıma girdi. Ernst ve Guggenheim 1941'de ABD'ye vardılar ve ertesi yıl evlendiler. Savaştan kaçıp New York'a sığınan diğer sanatçı arkadaşları Marcel Duchamp ve Marc Chagall ile birlikte soyut dışavurumculuk akımını geliştirdi.
1922'de Montparnasse'daki sanat çevresinde Dadaist arkadaşları André Breton, Gala, Tristan Tzara ve Paul Éluard'a katıldı. Sürekli deneysel çalışmalar yaptı ve 1925'te frotaj tekniğini buldu. Bu teknikte, bir yüzeyin dokusu, üzerine kalem (veya başka resim malzemesi) sürtülen kâğıda geçiriliyordu.Sonraki yıl, Joan Miró'ya Sergei Diaghilev için yaptığı desenler için yardım etti. Miró'nun yardımıyla, tuval üzerinde kurumuş boyanın kazınmasına dayanan grataj yöntemini geliştirdi. Ayrıca resmin iki yüzey arasında ezilmesine dayanan dekalkomanya tekniğini denedi.Ernst, kuşları çok severdi ve resimlerinde önemli yer verirdi. Resimlerinde çizdiği ve Loplop adını verdiği ikinci benliği bir kuştu. İkinci benliğinin kendi kişiliğinin bir uzantısı olduğunu ve kuşlarla insanlar arasındaki eski bir karışıklıktan doğduğunu iddia ederdi. Kızkardeşinin, kuşunun ölümünden hemen sonra doğduğunu söylerdi. Ernst, 1926'da yaptığı Kutsal Bakire İsa'yı Üç Şahit Huzurunda Döverken: André Breton, Paul Éluard ve Ressam[1] adlı resimle tartışmaların odağı oldu. 1927'de Marie-Berthe Aurenche'le evlendi. Aynı yıl yaptığı erotik içerikli Öpücük ve diğer resimlerin bu evlilikten esinlendiği tahmin edilir. Ernst 1934'te heykel yapmaya başladı ve Alberto Giacometti ile vakit geçirdi. 1938'de Amerikalı zengin Peggy Guggenheim, Max Ernst'in bazı resimlerini aldı ve Londra'daki müzesinde sergiledi.II. Dünya Savaşı'nın patlamasıyla Ernst Fransız hükümeti tarafından "düşman bir yabancı" olduğu gerekçesiyle tutuklandı. Paul Eluard ve gazeteci Varian Fry dahil diğer arkadaşları sayesinde bir hafta içinde salıverildi. Nazilerin Fransa'yı işgalinden hemen sonra bu kez Gestapo tarafından tekrar tutuklandı. Sanatçıların hamisi Peggy Guggenheim'ın yardımıyla hapisten kaçtı ve ABD'ye sığındı. Bu arada geride bıraktığı sevgilisi Leonora Carrington ruhsal bir bunalıma girdi. Ernst ve Guggenheim 1941'de ABD'ye vardılar ve ertesi yıl evlendiler. Savaştan kaçıp New York'a sığınan diğer sanatçı arkadaşları Marcel Duchamp ve Marc Chagall ile birlikte soyut dışavurumculuk akımını geliştirdi.


























Son düzenleme: