Charles Louis Clérisseau (1721—1820)
Fransız mimari bir teknik ressam, antikacı ve sanatçıydı. Onun, 18inci yüzyıldan saniye esnasında neoklasik mimarinin başlangıcında bir rolü kısmen vardı.Paris'te doğmuş, o, onun, onun yöneticisiyle bir tartışmadan sonra 1754'te bıraktığı Roma'da Fransız akademide Giovanni Paolo Pannini ve önceki bir öğrencinin olduğu yıkıntıların ressamının bir öğrencisiydi, Natoire. 1755'te İskoç mimarı Robert Adam, onun, Roma'ya ona eşlik eden Clérisseau'yu karşıladığı Florence'de vardı; Orada Adam, karar verdi, Clérisseau'nun sihrinin altında, ciddi bir mimar olarak onu kuracak olan onun dönüşünün üzerinde ilan için bir cildi üretmek. Onun, seçtiği proje, ayrılmada Diocletian'ın sarayının yıkıntılarını belgeliyor olan bir ciltti, dalmaçyalı kıyısında kolayca erişilebilir. 1757 Adam'da beş haftanın bir döneminin üzerinde, taslak çizdi, ve yıkıntıların belgelemesine nezaret etti, Clérisseau, perspektifleri üretirken, ve iki Alman tasarı hazırlayan kimse, ölçülü çizimleri üstlendi. Spalato'da imparator Diocletian'ın sarayının Adam'ın yıkıntılarında yayımlanan oymacılıkların çoğu (1764), Clérisseau'nun işi olmak için inanılır, onun, hiçbir krediyi almamasına rağmen.Clérisseau, Roma'da sonraki on yıllardan en çok geçti. Onun, yüksek Rönesans'tan beri yapmış olduğu gibi, eski Roma ve modern Roma, kültürel bir poyra olarak iş gördü, kendi başlarına bir okulu sağlıyor olan klasik antikalığın yıkıntıları, eğer birinin, bilgili bir rehberi var idiyse. Clérisseau, Roma'da Fransız akademide çalışma için prestijli Prix de Roma'nı kazanmış olan ve genç Fransız'da antika için geliştiren tat ve büyük turda İngiliz sanatçılar ve centilmen amatörlerine rehberlik etmiş olan genç mimari öğrencilerin bir üretimine bir yol gösterici olarak hizmet etti. Özellikle, genç mimarların tadının, 1750ler ve onun erkek kardeş kalabalıklarısı Adam'da Robert Adam'ı beğendiği onun eski mimari ayrıntılar, gerçek Romen yıkıntıları ve hayali olanlar, yardım edilen formdan becerikli çizimleri, 1760-63'te. Clérisseau, geçerek mimari görüşleri sağlarken bazen dizide kendini destekledi,
Fransız mimari bir teknik ressam, antikacı ve sanatçıydı. Onun, 18inci yüzyıldan saniye esnasında neoklasik mimarinin başlangıcında bir rolü kısmen vardı.Paris'te doğmuş, o, onun, onun yöneticisiyle bir tartışmadan sonra 1754'te bıraktığı Roma'da Fransız akademide Giovanni Paolo Pannini ve önceki bir öğrencinin olduğu yıkıntıların ressamının bir öğrencisiydi, Natoire. 1755'te İskoç mimarı Robert Adam, onun, Roma'ya ona eşlik eden Clérisseau'yu karşıladığı Florence'de vardı; Orada Adam, karar verdi, Clérisseau'nun sihrinin altında, ciddi bir mimar olarak onu kuracak olan onun dönüşünün üzerinde ilan için bir cildi üretmek. Onun, seçtiği proje, ayrılmada Diocletian'ın sarayının yıkıntılarını belgeliyor olan bir ciltti, dalmaçyalı kıyısında kolayca erişilebilir. 1757 Adam'da beş haftanın bir döneminin üzerinde, taslak çizdi, ve yıkıntıların belgelemesine nezaret etti, Clérisseau, perspektifleri üretirken, ve iki Alman tasarı hazırlayan kimse, ölçülü çizimleri üstlendi. Spalato'da imparator Diocletian'ın sarayının Adam'ın yıkıntılarında yayımlanan oymacılıkların çoğu (1764), Clérisseau'nun işi olmak için inanılır, onun, hiçbir krediyi almamasına rağmen.Clérisseau, Roma'da sonraki on yıllardan en çok geçti. Onun, yüksek Rönesans'tan beri yapmış olduğu gibi, eski Roma ve modern Roma, kültürel bir poyra olarak iş gördü, kendi başlarına bir okulu sağlıyor olan klasik antikalığın yıkıntıları, eğer birinin, bilgili bir rehberi var idiyse. Clérisseau, Roma'da Fransız akademide çalışma için prestijli Prix de Roma'nı kazanmış olan ve genç Fransız'da antika için geliştiren tat ve büyük turda İngiliz sanatçılar ve centilmen amatörlerine rehberlik etmiş olan genç mimari öğrencilerin bir üretimine bir yol gösterici olarak hizmet etti. Özellikle, genç mimarların tadının, 1750ler ve onun erkek kardeş kalabalıklarısı Adam'da Robert Adam'ı beğendiği onun eski mimari ayrıntılar, gerçek Romen yıkıntıları ve hayali olanlar, yardım edilen formdan becerikli çizimleri, 1760-63'te. Clérisseau, geçerek mimari görüşleri sağlarken bazen dizide kendini destekledi,

































