agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,220
- 11,311
Renaissance (2006)
Yönetmen: Christian Volckman
Senaryo: Alexandre de La Patellière, Matthieu Delaporte, Michael Katims
Müzik: Nicholas Dodd
Ülke: Fransa, İngiltere, Lüksemburg
Tür: Animasyon, Bilim-Kurgu, Aksiyon, Gerilim
Süre: 106 dk
Vizyon Tarihi: 13 Nisan 2007 Türkiye (Rönesans)
Dil: İngilizce, Fransızca
IMDb Rating: 6.7
2 Ödül
Sunum: 908 MB, Siyah-Beyaz 720p, orijinal dil, Türkçe altyazı ve çeşitli görseller.
Renaissance:
Paris, 2054. Genç ve başarılı bir araştırmacı olan Ilona Tasuiev kaçırılır.
Fidye istenmemektedir ve onu bulmak için yapılan ilk girişimler boşa çıkar.
Dev bir çok uluslu şirket olan Avalon ve kızın işvereni onu ne pahasına olursa olsun kurtarmak istemektedir.
Avalon'un yönetim kurulu başkanı Dellenbach bu davada rehin kurtarma uzmanı ve teşkilatın en tartışmalı polisi
memur Bartholomew Karas'ın görevlendirilmesini ister...
Karas, Ilona ile gözden düşen bilim adamı Dr Jonas Muller'in arasında bir bağ olduğunu öğrenir.
Ama Karas da izlenmektedir ve tehdit edilir, tanıklar öldürülür ve birisi de onu öldürmeye çalışır.
Polis artık Ilona'nın kurban mı yoksa suçlu mu, melek mi şeytan mı olduğunu bilememektedir.
Ilona'nın izini sürmek artık Karas için, belki de tüm halk için bir ölüm kalım meselesi haline gelmiştir.
Çünkü İlona, insan ırkının geleceğini belirleyecek bir protokolün bilimsel anahtarını da elinde tutmaktadır.
Evet, oldukça karmaşık bir hikayesi olan filmi, şurada, 2011 yılında sayın savok konu almış: http://www.cizgidiyari.com/forum/sizlere-ilginc-gelenler/37033-renaissance-cnbc-e-filmi-izleyin.html
Tür olarak Animasyon/Bilim-Kurgu/Gizem-Gerilim ve elbette, modern bir Film-Noir.
Film, hikayesi ve türünden daha çok, yapılış tekniği ile takdirleri hak ediyor:
Rotoscoping (rotoskop)
Rotoscoping, animatörlerin gerçekçi aksiyon üretmek için hareketli resim görüntülerini kare kare izlemek için kullandıkları bir animasyon tekniğidir.
Başlangıçta, animatörler fotoğraflanmış canlı aksiyon film görüntülerini bir cam panele yansıtıp, görüntünün üzerinden geçiyordu.
Bu projeksiyon ekipmanı, Polonya asıllı Amerikalı animatör Max Fleischer tarafından 1915'de geliştirilip "rotoskop" olarak adlandırıldı.
Bu aygıtın ürünleri (rotograf) artık bilgisayarlarca yapılıyor, ancak süreç yine de rotoskop olarak adlandırılıyor.
Eadweard Muybridge (Edward James Muggeridge), 1880 ve 1895 yılları arasında derslerinde kullandığı zoopraxiscope projektörü için
ünlü kronofotoğrafik sekanslarından bazılarını 20 adet cam diske boyattı.
1892 ve 1894 yılları arasında yapılan diskler, fotoğrafik olarak basılmış ve daha sonra elle renklendirilmiştir,
ancak bu diskler muhtemelen derslerde hiç kullanılmamıştır.
Bir anlamda, Eadweard Muybridge için sinemanın ilkel halini bulan kişi diyebiliriz.
Rotoskop, Minnie the Moocher (1932), Snow-White (1933) animasyon filmlerinde gerçekçi insan hareketleri için kullanılmış.
Max Fleischer'in "rotoskop" patentinin süresi 1934'te sona erince, diğer film stüdyoları da aygıtı kullanmaya başlar.
Gulliver's Travels (1939), Mr. Bug Goes to Town (1941), Snow White and the Seven Dwarfs (1937),
Petunia Natural Park (1939), The Captain and the Kids (1939) gibi film serilerinde de kullanılır.
Yönetmen Ralph Bakshi, animasyon filmleri Wizards (1977), The Lord of the Rings (1978), American Pop (1981), Fire and Ice (1983) ve
Cool World (1992) için rotoskopu yoğun bir şekilde kullandı.
Rotoskop, ayrıca Heavy Metal, A-ha, Dire Straits'in müzik videolarının bazılarında kullanıldı.
Bride Of Frankenstein (1935), Cinderella (1950), filmlerinde,
Şurada sunduğum, *Oscar* ödüllü Mary Poppins (1964) http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/157270-mary-poppins-1964-*oscar*.html ,
Yine şurada sunduğum, http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/142718-alfred-hitchcocks-birds-1963-a.html filminde de "rotoskop" kullanılmış.
Rotoskopun kullanıldığı çok ünlü bir başka *Oscar* ödüllü yapım ise ilk üç Star Wars filmleridir.
Yönetmen, bu tekniği oyuncuların tuttuğu çubuklarda, parlayan ışın kılıcı efektini yaratmak için kullandı.
Bunu başarmak için efekt teknisyenleri, çubukların olduğu her karenin üzerinde bir çizgi çizdi,
ardından çizgiyi büyüterek, parıltı eklemişti.
Saygılarımla.
*
Yönetmen: Christian Volckman
Senaryo: Alexandre de La Patellière, Matthieu Delaporte, Michael Katims
Müzik: Nicholas Dodd
Ülke: Fransa, İngiltere, Lüksemburg
Tür: Animasyon, Bilim-Kurgu, Aksiyon, Gerilim
Süre: 106 dk
Vizyon Tarihi: 13 Nisan 2007 Türkiye (Rönesans)
Dil: İngilizce, Fransızca
IMDb Rating: 6.7
2 Ödül
Sunum: 908 MB, Siyah-Beyaz 720p, orijinal dil, Türkçe altyazı ve çeşitli görseller.
Renaissance:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Paris, 2054. Genç ve başarılı bir araştırmacı olan Ilona Tasuiev kaçırılır.
Fidye istenmemektedir ve onu bulmak için yapılan ilk girişimler boşa çıkar.
Dev bir çok uluslu şirket olan Avalon ve kızın işvereni onu ne pahasına olursa olsun kurtarmak istemektedir.
Avalon'un yönetim kurulu başkanı Dellenbach bu davada rehin kurtarma uzmanı ve teşkilatın en tartışmalı polisi
memur Bartholomew Karas'ın görevlendirilmesini ister...

Karas, Ilona ile gözden düşen bilim adamı Dr Jonas Muller'in arasında bir bağ olduğunu öğrenir.
Ama Karas da izlenmektedir ve tehdit edilir, tanıklar öldürülür ve birisi de onu öldürmeye çalışır.
Polis artık Ilona'nın kurban mı yoksa suçlu mu, melek mi şeytan mı olduğunu bilememektedir.

Ilona'nın izini sürmek artık Karas için, belki de tüm halk için bir ölüm kalım meselesi haline gelmiştir.
Çünkü İlona, insan ırkının geleceğini belirleyecek bir protokolün bilimsel anahtarını da elinde tutmaktadır.

Evet, oldukça karmaşık bir hikayesi olan filmi, şurada, 2011 yılında sayın savok konu almış: http://www.cizgidiyari.com/forum/sizlere-ilginc-gelenler/37033-renaissance-cnbc-e-filmi-izleyin.html
Tür olarak Animasyon/Bilim-Kurgu/Gizem-Gerilim ve elbette, modern bir Film-Noir.
Film, hikayesi ve türünden daha çok, yapılış tekniği ile takdirleri hak ediyor:
Rotoscoping (rotoskop)
Rotoscoping, animatörlerin gerçekçi aksiyon üretmek için hareketli resim görüntülerini kare kare izlemek için kullandıkları bir animasyon tekniğidir.
Başlangıçta, animatörler fotoğraflanmış canlı aksiyon film görüntülerini bir cam panele yansıtıp, görüntünün üzerinden geçiyordu.
Bu projeksiyon ekipmanı, Polonya asıllı Amerikalı animatör Max Fleischer tarafından 1915'de geliştirilip "rotoskop" olarak adlandırıldı.
Bu aygıtın ürünleri (rotograf) artık bilgisayarlarca yapılıyor, ancak süreç yine de rotoskop olarak adlandırılıyor.

Eadweard Muybridge (Edward James Muggeridge), 1880 ve 1895 yılları arasında derslerinde kullandığı zoopraxiscope projektörü için
ünlü kronofotoğrafik sekanslarından bazılarını 20 adet cam diske boyattı.
1892 ve 1894 yılları arasında yapılan diskler, fotoğrafik olarak basılmış ve daha sonra elle renklendirilmiştir,
ancak bu diskler muhtemelen derslerde hiç kullanılmamıştır.
Bir anlamda, Eadweard Muybridge için sinemanın ilkel halini bulan kişi diyebiliriz.
Rotoskop, Minnie the Moocher (1932), Snow-White (1933) animasyon filmlerinde gerçekçi insan hareketleri için kullanılmış.
Max Fleischer'in "rotoskop" patentinin süresi 1934'te sona erince, diğer film stüdyoları da aygıtı kullanmaya başlar.
Gulliver's Travels (1939), Mr. Bug Goes to Town (1941), Snow White and the Seven Dwarfs (1937),
Petunia Natural Park (1939), The Captain and the Kids (1939) gibi film serilerinde de kullanılır.
Yönetmen Ralph Bakshi, animasyon filmleri Wizards (1977), The Lord of the Rings (1978), American Pop (1981), Fire and Ice (1983) ve
Cool World (1992) için rotoskopu yoğun bir şekilde kullandı.
Rotoskop, ayrıca Heavy Metal, A-ha, Dire Straits'in müzik videolarının bazılarında kullanıldı.
Bride Of Frankenstein (1935), Cinderella (1950), filmlerinde,
Şurada sunduğum, *Oscar* ödüllü Mary Poppins (1964) http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/157270-mary-poppins-1964-*oscar*.html ,
Yine şurada sunduğum, http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/142718-alfred-hitchcocks-birds-1963-a.html filminde de "rotoskop" kullanılmış.
Rotoskopun kullanıldığı çok ünlü bir başka *Oscar* ödüllü yapım ise ilk üç Star Wars filmleridir.
Yönetmen, bu tekniği oyuncuların tuttuğu çubuklarda, parlayan ışın kılıcı efektini yaratmak için kullandı.
Bunu başarmak için efekt teknisyenleri, çubukların olduğu her karenin üzerinde bir çizgi çizdi,
ardından çizgiyi büyüterek, parıltı eklemişti.
Saygılarımla.
*