Pierre Bonnard(1867-1947)
30’lu yılların ikinci yarısında sanatçı daha ekspresif renkler kullanarak doğaya kendine özgü bir yaşam kazandırdı. Örneğin ağaçları ve bitkileri renk akorlarına göre gruplaştırdı: Der Garten (Bahçe, 1936 sıraları). Çoğu zaman, ayrı ayrı düzlemleri arka arkaya diziyordu (örn. Deniz Kıyısındaki Kırmızı Tarla, 1939). Yine 30 yılların başlamasıyla Bonnard kendi sanatçı kimliğini sorgulamaya başladı. Kendisini yaşlı ve sıska olarak gösterdiği Aynada Otoportre (1945) acımasız bir tablodur. Bu umutsuz tablosunu yapmadan önce feleğin birkaç sillesini yemişti. 1942’de karısını yitiren sanatçı, 1947’de 79 yaşında Le Cannet’de hayata gözlerini yumdu.
30’lu yılların ikinci yarısında sanatçı daha ekspresif renkler kullanarak doğaya kendine özgü bir yaşam kazandırdı. Örneğin ağaçları ve bitkileri renk akorlarına göre gruplaştırdı: Der Garten (Bahçe, 1936 sıraları). Çoğu zaman, ayrı ayrı düzlemleri arka arkaya diziyordu (örn. Deniz Kıyısındaki Kırmızı Tarla, 1939). Yine 30 yılların başlamasıyla Bonnard kendi sanatçı kimliğini sorgulamaya başladı. Kendisini yaşlı ve sıska olarak gösterdiği Aynada Otoportre (1945) acımasız bir tablodur. Bu umutsuz tablosunu yapmadan önce feleğin birkaç sillesini yemişti. 1942’de karısını yitiren sanatçı, 1947’de 79 yaşında Le Cannet’de hayata gözlerini yumdu.























Son düzenleme: