Mihály Zichy (1827-1906)
Mihály Zichy, Macar romantik resmin önemli bir temsilcisiydi.Jakab Marastoni'nin okuluna katıldı. Viyana'da o, 1844'te Waldmüller'in öğrencisiydi. "Yaşam botu", onun ilk büyük işi, bu zamandan gelir. Waldmüller'in tavsiyesinde, o, Aziz Petersburg'da bir sanat öğretmeni oldu. O, Lajos Batthyány'ın portresini boyayarak özgürlüğe sadakate yemin etti, ilk Macar başbakan, 1849'da. İleride 1850'den, o, bir rötuş yapıcı olarak çalıştı, ama o hem de, kurşunkalem çizimlerini yaptı, su, boyar, ve yağda portreler. Rusça çarı tarafından düzenli avlıyor olan Gatsina'da dizi, bir mahkeme sanatçısına onu kaldırdı. O, ihtiyaçta ressamları desteklemesi için bir toplumu kurdu. İspanyol soruşturmanın dehşetinde "Autodafé", 1868'de boyandı. O, 1871'de Avrupa'nın etrafında yolculuk yaptı, ve 1874'te Paris'te aşağı yerleştirdi.O, "Kraliçe Elisabeth, Ferenc Deák tabutu tarafından çiçekleri koyuyor" Treffort'un emrinde boyadı. "Henry III'in dönemini içmek", onun sonra büyük ölçek resmi, 1875'ten geldi. "Yok olmanın dehasının zaferi" boyadı, Paris sergisi, onun gözüpek antimilitarist mesajından dolayı Fransız otoriteler tarafından yasaklandığı için. O, 1881'de Paris'i bıraktı, ve Nizza, Viyana ve Zala'da kısa oturmalardan sonra Aziz Petersburg'a döndü (Köy). İleride bu zamandan, o çoğunlukla, resimlemelerde işe alındı (Madách, 1887 tarafından "Adamın trajedisi", ve János Arany'ın yirmi-dört şiirsel öyküsü, 1894-98).
Mihály Zichy, Macar romantik resmin önemli bir temsilcisiydi.Jakab Marastoni'nin okuluna katıldı. Viyana'da o, 1844'te Waldmüller'in öğrencisiydi. "Yaşam botu", onun ilk büyük işi, bu zamandan gelir. Waldmüller'in tavsiyesinde, o, Aziz Petersburg'da bir sanat öğretmeni oldu. O, Lajos Batthyány'ın portresini boyayarak özgürlüğe sadakate yemin etti, ilk Macar başbakan, 1849'da. İleride 1850'den, o, bir rötuş yapıcı olarak çalıştı, ama o hem de, kurşunkalem çizimlerini yaptı, su, boyar, ve yağda portreler. Rusça çarı tarafından düzenli avlıyor olan Gatsina'da dizi, bir mahkeme sanatçısına onu kaldırdı. O, ihtiyaçta ressamları desteklemesi için bir toplumu kurdu. İspanyol soruşturmanın dehşetinde "Autodafé", 1868'de boyandı. O, 1871'de Avrupa'nın etrafında yolculuk yaptı, ve 1874'te Paris'te aşağı yerleştirdi.O, "Kraliçe Elisabeth, Ferenc Deák tabutu tarafından çiçekleri koyuyor" Treffort'un emrinde boyadı. "Henry III'in dönemini içmek", onun sonra büyük ölçek resmi, 1875'ten geldi. "Yok olmanın dehasının zaferi" boyadı, Paris sergisi, onun gözüpek antimilitarist mesajından dolayı Fransız otoriteler tarafından yasaklandığı için. O, 1881'de Paris'i bıraktı, ve Nizza, Viyana ve Zala'da kısa oturmalardan sonra Aziz Petersburg'a döndü (Köy). İleride bu zamandan, o çoğunlukla, resimlemelerde işe alındı (Madách, 1887 tarafından "Adamın trajedisi", ve János Arany'ın yirmi-dört şiirsel öyküsü, 1894-98).
















