Jusepe De Ribera (1591-1652)
Francisco Ribalta'nın altında Valencia'da çalıştı. O sonra, Roma'ya Correggio'nun işini sınamak için Raphaels'i ünlü freskler, ve Parma'ya çalışmak için yolculuk yaptı. Naples'te yerleştirmekten sonra, Riberas işi, İspanyol genel validen dikkati kazandı, ve o, o iyi bilinen din adamı ve tür-konu ressamına oldu. O çoğunlukla, garip konuların, azizlerin şehitliği ve çağdaş yaşamın garip bileşenlerini beğendiğini boyadı. Onun daha geç işleri, daha durgun ve daha dalgındı.İspanyol ressam ve gravür sanatçısıdır.caravaggioculuk olarak adlandırılan döneminin ardından 1630'a doğru, daha aydınlık tablolar dönemi başladı; bu dönem yapıtları, saydamlık, büyük bir akıcılık taşıyan yapıtlardı; sanatçı, bunların yapımın*da kimi zaman yeşil, limon sarısı kul*lanarak sıcak renklerinin alışılmış dü*zenini yumuşatmayı deniyordu.Ribera'nın sanatı daha sert bir gerçekçiliğe da*yanır; el kol hareketleri daha sakınımlıdır; karanlık renklerin kullanımı da*ha az karmaşık, ama daha kesin, daha sağlamdır.
Francisco Ribalta'nın altında Valencia'da çalıştı. O sonra, Roma'ya Correggio'nun işini sınamak için Raphaels'i ünlü freskler, ve Parma'ya çalışmak için yolculuk yaptı. Naples'te yerleştirmekten sonra, Riberas işi, İspanyol genel validen dikkati kazandı, ve o, o iyi bilinen din adamı ve tür-konu ressamına oldu. O çoğunlukla, garip konuların, azizlerin şehitliği ve çağdaş yaşamın garip bileşenlerini beğendiğini boyadı. Onun daha geç işleri, daha durgun ve daha dalgındı.İspanyol ressam ve gravür sanatçısıdır.caravaggioculuk olarak adlandırılan döneminin ardından 1630'a doğru, daha aydınlık tablolar dönemi başladı; bu dönem yapıtları, saydamlık, büyük bir akıcılık taşıyan yapıtlardı; sanatçı, bunların yapımın*da kimi zaman yeşil, limon sarısı kul*lanarak sıcak renklerinin alışılmış dü*zenini yumuşatmayı deniyordu.Ribera'nın sanatı daha sert bir gerçekçiliğe da*yanır; el kol hareketleri daha sakınımlıdır; karanlık renklerin kullanımı da*ha az karmaşık, ama daha kesin, daha sağlamdır.






















