Jacob Van Ruisdael (1628-1682)
Hollanda'ya ait manzara ressamı. O muhtemelen, onun babası, bir framemaker ve sanatçı tarafından eğitildi. O, 1648'de Haarlem ressamlarının loncasında kaydedildi, ve Amsterdam c. 1656'da yerleştirildi. O, dikkat çekecek derecede çok yönlü bir sanatçıydı, ve bazı 700 resim, ona atfedildi. Oysa daha erken Hollanda'ya ait sanatçılar, sadece dekoratif aletler olarak ağaçları kullandı, Ruisdael, onları onun resimlerinin konusuna yaptı, ve kuvvetli fırça işi boyunca kuvvetli şahsiyetlerle onları doldurdu, ve kuvvetli, barok tarzda boyadı. Onun işinin duygusal kuvveti, (C.-1660) ünlü Yahudi mezarlığında açıktır, nere üç mezar taşı, şimdiye kadar yenileyen bir doğanın ortasında yıkmayı ufalar. Onun geç işleri, düz Hollanda'ya ait taşranın pek çok panoramasını kapsar, muazzam, bulutlu bir gökyüzü tarafından hangi alçak, uzak bir ufukta egemen olmuş olur. O çoğunlukla, bütün zamanların en büyük Hollanda'ya ait manzara ressamı düşünülür.
Hollanda'ya ait manzara ressamı. O muhtemelen, onun babası, bir framemaker ve sanatçı tarafından eğitildi. O, 1648'de Haarlem ressamlarının loncasında kaydedildi, ve Amsterdam c. 1656'da yerleştirildi. O, dikkat çekecek derecede çok yönlü bir sanatçıydı, ve bazı 700 resim, ona atfedildi. Oysa daha erken Hollanda'ya ait sanatçılar, sadece dekoratif aletler olarak ağaçları kullandı, Ruisdael, onları onun resimlerinin konusuna yaptı, ve kuvvetli fırça işi boyunca kuvvetli şahsiyetlerle onları doldurdu, ve kuvvetli, barok tarzda boyadı. Onun işinin duygusal kuvveti, (C.-1660) ünlü Yahudi mezarlığında açıktır, nere üç mezar taşı, şimdiye kadar yenileyen bir doğanın ortasında yıkmayı ufalar. Onun geç işleri, düz Hollanda'ya ait taşranın pek çok panoramasını kapsar, muazzam, bulutlu bir gökyüzü tarafından hangi alçak, uzak bir ufukta egemen olmuş olur. O çoğunlukla, bütün zamanların en büyük Hollanda'ya ait manzara ressamı düşünülür.


































