Jackson Pollock (1912-1956)
“Sanatçı tuval bezini çerçeveye germek yerine duvara ya da yere tutturarak boyaları üstüne dökmüş,sonra da bunları bıçak ve çubuklarla yaymıştır. Böylece resmin çevresinde dolaşabilmiş ve neredeyse kendisi de resmi parçası olabilmiştir. Pollock’un bu yenilikçi tekniğine Hareketli Soyut (Action Painting) adı verilir. Şövale resmini ve geleneksel perspektifi reddeden köktenci yaklaşımıyla bu resim, savaş sonrası uluslararası sanatın dönüm noktasına işaret eder. Yapıtın soyut dışavurumculukla ilişkisi, enerji dolu tekniğinde ve ifadenin özgürce ortaya konuşunda yatmaktadır. Pollock’un resimleri göründüğü kadar rasgele yapılmamıştır.
“Sanatçı tuval bezini çerçeveye germek yerine duvara ya da yere tutturarak boyaları üstüne dökmüş,sonra da bunları bıçak ve çubuklarla yaymıştır. Böylece resmin çevresinde dolaşabilmiş ve neredeyse kendisi de resmi parçası olabilmiştir. Pollock’un bu yenilikçi tekniğine Hareketli Soyut (Action Painting) adı verilir. Şövale resmini ve geleneksel perspektifi reddeden köktenci yaklaşımıyla bu resim, savaş sonrası uluslararası sanatın dönüm noktasına işaret eder. Yapıtın soyut dışavurumculukla ilişkisi, enerji dolu tekniğinde ve ifadenin özgürce ortaya konuşunda yatmaktadır. Pollock’un resimleri göründüğü kadar rasgele yapılmamıştır.











