Higinio Mallebrera (1891-1980)
1975'ten onun kitabında Vallejo Nájera "Naïfs İspanyol çağdaşı", bize der, Mallebrera'da:
Mallebrera, "Naïf"'da en sık konuların bir kısmında mevcut olduğu dünya naïfın ve onun tek olanıyla en önemli ressamlarının biridir : çizim, perspektif gölgelenen eksikliği için aptallık, ve genellikle, naïftan tipik karakteristikler gibi alınır. Gerçekten, onlar, sık sık meydana gelir, ve gölgeler eksikliği, örneğin, onun, gerçek dışı gerçekliğin caráterine o ona ne verdiğidir, biraz naifsi olan biraz gerçeküstü dünya oníricodan.Ama bu karakteristikler, "Kaliteler" değildir; Ama birazcık boyamanın, böyle resmin boyu olduğu zor yapan kusurlar, ve o, "Zarif ve dekoratif" içeride kalmaz.Mallebrera, ihtişamla çeker, ve onun, bir oymacılık veya bir fotoğrafçılıktan kopyaladığı zaman sonuçların eşitsizliğinin olduğu özeldir, "Fotoğrafik" hangi bağlılıkta onun, icat ettiği zamanadır. Sonra seyirci, "Onun, böylece ona sola doğru var" Mallebrera'ya onu düşünebilir, ama ressam, "O, böylecedir" hangisinde olduğuna ısrar eder.Öyle perspektifin, bir gölgelediği gibi uzakta, ve biz şimdiden, onları elde etmekte koyan önem ve özeni gördük; Onun, ne olduğu, onun, onun yoluna yaptığıdır, çok iyi, ama "Onun yoluna", onu kendi dünyaya yaratmak, yanlış anlaşılamaz, muazzam kuvvetten.Higinio Mallebrera, 89 yıl yaşında 1980'de Barcelona'da ölür.
1975'ten onun kitabında Vallejo Nájera "Naïfs İspanyol çağdaşı", bize der, Mallebrera'da:
Mallebrera, "Naïf"'da en sık konuların bir kısmında mevcut olduğu dünya naïfın ve onun tek olanıyla en önemli ressamlarının biridir : çizim, perspektif gölgelenen eksikliği için aptallık, ve genellikle, naïftan tipik karakteristikler gibi alınır. Gerçekten, onlar, sık sık meydana gelir, ve gölgeler eksikliği, örneğin, onun, gerçek dışı gerçekliğin caráterine o ona ne verdiğidir, biraz naifsi olan biraz gerçeküstü dünya oníricodan.Ama bu karakteristikler, "Kaliteler" değildir; Ama birazcık boyamanın, böyle resmin boyu olduğu zor yapan kusurlar, ve o, "Zarif ve dekoratif" içeride kalmaz.Mallebrera, ihtişamla çeker, ve onun, bir oymacılık veya bir fotoğrafçılıktan kopyaladığı zaman sonuçların eşitsizliğinin olduğu özeldir, "Fotoğrafik" hangi bağlılıkta onun, icat ettiği zamanadır. Sonra seyirci, "Onun, böylece ona sola doğru var" Mallebrera'ya onu düşünebilir, ama ressam, "O, böylecedir" hangisinde olduğuna ısrar eder.Öyle perspektifin, bir gölgelediği gibi uzakta, ve biz şimdiden, onları elde etmekte koyan önem ve özeni gördük; Onun, ne olduğu, onun, onun yoluna yaptığıdır, çok iyi, ama "Onun yoluna", onu kendi dünyaya yaratmak, yanlış anlaşılamaz, muazzam kuvvetten.Higinio Mallebrera, 89 yıl yaşında 1980'de Barcelona'da ölür.




















