Hasan KAÇAN, (1957- )
10 Aralık 1957 tarihinde İncesu, Kayseri'de doğan Hasan Kaçan, küçük yaşta ailesiyle beraber İstanbul'a gelerek Kasımpaşa'ya yerleşmiştir. Kasımpaşa Lisesi'ni bitirdikten sonra Güzel Sanatlar Akademisi'ne devam etmiş, ancak tamamlamadan ayrılmıştır.
Hasan Kaçan, çok genç yaşta Gırgır dergisinde karikatürlerinin yayınlandığını görünce bu mesleğe daha sıkı sarılarak aynı yıl içinde, yani 1971'de Oğuz Aral yönetiminde çıkan bu derginin ve Fırt'ın çizer kadrosuna dahil olmuştur. 30 Mart 1978-5 Temmuz 1979 tarihleri arasında bazı çizer arkadaşlarıyla beraber 68 sayı yayınladıkları Mikrop adlı mizah dergisinde bir süre çalışmış ve Hasan'ın Saksısı başlıklı bir karikatür köşesiyle 'Tarzan ve Arap Kadri' bantları hazırlamıştır. Bunu takiben aralarında Engin Ergönültaş, Latif Demirci ve Behiç Pek'in de bulunduğu arkadaşlarıyla beraber ilk profesyonelliğini yaşadığı yere, Gırgır ve Fırt'a yeniden dönmüştür. Yarattığı ve başladıktan kısa süre sonra her ikisi de çok popüler olan Cork ve Eşşek Herif adlı bantların yanı sıra Hayvanlarus adlı köşesiyle de dikkatleri çekmiştir. Gırgır'ın ardından uzun süre Hıbır mizah dergisinde beraber köşe yaptığı arkadaşı Ergün Gündüz ile birlikte 1992 yılında Joker adlı haftalık bir çizgiroman dergisini yayına hazırlamıştır.
Hasan Kaçan ustası Oğuz Aral ile birlikte.
Kaçan, 1994 yılında çıkan Gool Show adlı spor mizah dergisinde Eğri Bodik adlı fanatik bir futbol izleyicisinin komik maceralarını bant olarak çizmiş, aynı yılın Eylül ayında yayına başlayan Keskin Ustura, dergisinde eski bantı Cork'u ve Erdal Belenlioğlu'nun senaryosunu yazdığı Kadife Kulak adlı devamlı bir çizgiromanı hazırlamıştır. 1998 yılı başından itibaren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kültür İşleri Dairesi'nin finanse ettiği ve Hakan Alpin editörlüğünde hazırlanan Mizah Kültürü dergisini yönetmiştir. 19 sayı çıkan bu dergi sayesinde hem karikatür ve değişik sanat dallarındaki mizahçıları, hem de çizgiroman sanatıyla ilgili çok fazla inceleme yazısı yayınlayarak bu dalların kültürel boyutuna katkı sağlamıştır. Kaçan, 1990'ların sonundan itibaren Yeni Şafak Gazetesinde günlük siyasi karikatürler çizmeye başlamıştır. Ayrıca 2001 yılı başında Keskin Ustura'dan sonra Yeni Şafak Gazetesinin bünyesinde çıkan haftalık bir başka mizah dergisi olan Arıza'yı yayına hazırlamış ve kapanıncaya kadar altı ay okuyucusuyla buluşan derginin yönetmenliğini üstlenmiştir.
Hasan Kaçan'ın bazı bant çizgiromanları sonradan albüm olarak yeniden yayınlanmıştır. Bunlardan Eşşek Herif 1990'da Bukalemun, 1991'de Joker Yayınları tarafından ve 1994'de de Hıbır mizah dergisi ile birlikte verilen ilave fasikülerle üç farklı kez çıkmıştır. Cork başlıklı çalışmasından seçmeler de yine bu dönemde okurlanyla yeniden buluşmuştur. Kaçan, 2003'den itibaren ATV televizyonu için gerçekleştirilen Ekmek Teknesi adlı dizi filmin senaristliğini üstlenmiş ve Heredot Cevdet adlı bir karakteri canlandırarak televizyon dünyasına transfer olmuştur.
10 Aralık 1957 tarihinde İncesu, Kayseri'de doğan Hasan Kaçan, küçük yaşta ailesiyle beraber İstanbul'a gelerek Kasımpaşa'ya yerleşmiştir. Kasımpaşa Lisesi'ni bitirdikten sonra Güzel Sanatlar Akademisi'ne devam etmiş, ancak tamamlamadan ayrılmıştır.
Hasan Kaçan, çok genç yaşta Gırgır dergisinde karikatürlerinin yayınlandığını görünce bu mesleğe daha sıkı sarılarak aynı yıl içinde, yani 1971'de Oğuz Aral yönetiminde çıkan bu derginin ve Fırt'ın çizer kadrosuna dahil olmuştur. 30 Mart 1978-5 Temmuz 1979 tarihleri arasında bazı çizer arkadaşlarıyla beraber 68 sayı yayınladıkları Mikrop adlı mizah dergisinde bir süre çalışmış ve Hasan'ın Saksısı başlıklı bir karikatür köşesiyle 'Tarzan ve Arap Kadri' bantları hazırlamıştır. Bunu takiben aralarında Engin Ergönültaş, Latif Demirci ve Behiç Pek'in de bulunduğu arkadaşlarıyla beraber ilk profesyonelliğini yaşadığı yere, Gırgır ve Fırt'a yeniden dönmüştür. Yarattığı ve başladıktan kısa süre sonra her ikisi de çok popüler olan Cork ve Eşşek Herif adlı bantların yanı sıra Hayvanlarus adlı köşesiyle de dikkatleri çekmiştir. Gırgır'ın ardından uzun süre Hıbır mizah dergisinde beraber köşe yaptığı arkadaşı Ergün Gündüz ile birlikte 1992 yılında Joker adlı haftalık bir çizgiroman dergisini yayına hazırlamıştır.

Hasan Kaçan ustası Oğuz Aral ile birlikte.
Kaçan, 1994 yılında çıkan Gool Show adlı spor mizah dergisinde Eğri Bodik adlı fanatik bir futbol izleyicisinin komik maceralarını bant olarak çizmiş, aynı yılın Eylül ayında yayına başlayan Keskin Ustura, dergisinde eski bantı Cork'u ve Erdal Belenlioğlu'nun senaryosunu yazdığı Kadife Kulak adlı devamlı bir çizgiromanı hazırlamıştır. 1998 yılı başından itibaren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kültür İşleri Dairesi'nin finanse ettiği ve Hakan Alpin editörlüğünde hazırlanan Mizah Kültürü dergisini yönetmiştir. 19 sayı çıkan bu dergi sayesinde hem karikatür ve değişik sanat dallarındaki mizahçıları, hem de çizgiroman sanatıyla ilgili çok fazla inceleme yazısı yayınlayarak bu dalların kültürel boyutuna katkı sağlamıştır. Kaçan, 1990'ların sonundan itibaren Yeni Şafak Gazetesinde günlük siyasi karikatürler çizmeye başlamıştır. Ayrıca 2001 yılı başında Keskin Ustura'dan sonra Yeni Şafak Gazetesinin bünyesinde çıkan haftalık bir başka mizah dergisi olan Arıza'yı yayına hazırlamış ve kapanıncaya kadar altı ay okuyucusuyla buluşan derginin yönetmenliğini üstlenmiştir.
Hasan Kaçan'ın bazı bant çizgiromanları sonradan albüm olarak yeniden yayınlanmıştır. Bunlardan Eşşek Herif 1990'da Bukalemun, 1991'de Joker Yayınları tarafından ve 1994'de de Hıbır mizah dergisi ile birlikte verilen ilave fasikülerle üç farklı kez çıkmıştır. Cork başlıklı çalışmasından seçmeler de yine bu dönemde okurlanyla yeniden buluşmuştur. Kaçan, 2003'den itibaren ATV televizyonu için gerçekleştirilen Ekmek Teknesi adlı dizi filmin senaristliğini üstlenmiş ve Heredot Cevdet adlı bir karakteri canlandırarak televizyon dünyasına transfer olmuştur.