Edgar Degas (1834-1917)
Dansçılar ve kent yaşamını yansıttığı yenilikçi kompozisyonlarıyla tanınır. Adı Empresyonistler arasında anılsa da tam olarak bir Empresyonist değildir, örneğin arka plan olarak kullanmak dışında manzaralarla ilgilenmez. Resimlerinde alışılmadık bir bakış açısı kullanarak, spontane bir görünüm vermek için şekilleri parçalamıştır.Degas, çok çeşitli malzemelerle çalışmış, ama en çok pastel boyayı yeğlemiştir. Resimlerinde ağırlıklı olarak balerinleri işlemiştir. 1880'den sonra heykelle de uğraşmıştır. Degas, çalışmalarının bir çoğuyla izlenimci sanat akımına yakın durmuşsa da, tam anlamıyla bu akıma katılmamıştır.
EMPRESYONİZM:İzlenimcilik anlamına gelen empresyonizmde sanatçılar dış dünyaya ait olanı; ışığı, renkleri, tepkileri, hüzünleri işlemekte ve yakalanan anlık konuları resmetmektedir. Bu akım ışık ile resim yapma olarak tanımlanmaktadır. İzledikleri temel kaynak güneştir. Konu ışık yansımaları arasında kaybolmuştur. En önemli temsilcileri Manet, Monet ve Renoir'dir.Akimin en onemli ozelligi bir izlenimin uyardigi duygularin duyuldugu gibi uretilmesidir. Resimlerin acik havada yapilmakta olmasindan dolayi cabuk calismanin geregiyle detaya onem verilmemistir. Perspektif renk tonlariyla uygulanmaktadir. acik yani prizmatik renkler kullanılmakta tablolarda firca darbeleri rahatlikla izlenebilmektedir. genellikle su, gokyuzu gibi doga konularinda calismalar yapilmistir.Empresyonizm 19. y.y. in ilk ceyregine kadar olan donemde gorulmektedir.
Dansçılar ve kent yaşamını yansıttığı yenilikçi kompozisyonlarıyla tanınır. Adı Empresyonistler arasında anılsa da tam olarak bir Empresyonist değildir, örneğin arka plan olarak kullanmak dışında manzaralarla ilgilenmez. Resimlerinde alışılmadık bir bakış açısı kullanarak, spontane bir görünüm vermek için şekilleri parçalamıştır.Degas, çok çeşitli malzemelerle çalışmış, ama en çok pastel boyayı yeğlemiştir. Resimlerinde ağırlıklı olarak balerinleri işlemiştir. 1880'den sonra heykelle de uğraşmıştır. Degas, çalışmalarının bir çoğuyla izlenimci sanat akımına yakın durmuşsa da, tam anlamıyla bu akıma katılmamıştır.
EMPRESYONİZM:İzlenimcilik anlamına gelen empresyonizmde sanatçılar dış dünyaya ait olanı; ışığı, renkleri, tepkileri, hüzünleri işlemekte ve yakalanan anlık konuları resmetmektedir. Bu akım ışık ile resim yapma olarak tanımlanmaktadır. İzledikleri temel kaynak güneştir. Konu ışık yansımaları arasında kaybolmuştur. En önemli temsilcileri Manet, Monet ve Renoir'dir.Akimin en onemli ozelligi bir izlenimin uyardigi duygularin duyuldugu gibi uretilmesidir. Resimlerin acik havada yapilmakta olmasindan dolayi cabuk calismanin geregiyle detaya onem verilmemistir. Perspektif renk tonlariyla uygulanmaktadir. acik yani prizmatik renkler kullanılmakta tablolarda firca darbeleri rahatlikla izlenebilmektedir. genellikle su, gokyuzu gibi doga konularinda calismalar yapilmistir.Empresyonizm 19. y.y. in ilk ceyregine kadar olan donemde gorulmektedir.































Son düzenleme: