Arshile Gorky (1904 - 1948)
Cézanne ve Picasso’dan yola çıkarak, iç sıkıntısıyla, korkuyla yoğrulmuş kendi “Soyut Ekspresyonizmini” işledi.Gerçek ismi Vostanik Manug Adoyan olan Gorky, çocukluğunda kaybettiklerini resimlerinde yeniden yaratmaya çalışırken, eserlerinde Ermeni minyatürlerinden, kilim desenlerine, dini kabartmalara kadar halkının geleneksel renk ve çizgilerini modern bir anlayışla tuale yansıtıyor.1930'lar boyunca ise Kubizim ve Surrealizim'in güçlü izlerini taşıyan eserlere imza atan Gorky 1948 yılında sanat yaşamının en verimli döneminde kendisini asarak intihar etti
Soyut Ekspresyonizm : Sanatlarına seçkin ve unutulmaz kişiliklerini yansıtan ressamlarca savunulması ve yapılan işin açık bir kuram ya da programı olması bu akıma katkıda bulunan etkenlerdir. Yapıtlarındaki dramatik değişmelere bakarak, bir ressamı izlemek için akıma son derece güven duyan ve sadık kalan bir kamuoyuna gerek vardır. Üslup oldukça dolaysız bir biçimde ressamın kişiliğiyle tanındığı için, esasta oluşan değişimler izleyiciye aldatmacılık ya da en azından bile bile yapılmış bir kandırma gibi gelebilir.Soyut Ekspresyonizmi destekleyen eleştirmenler, bu akımın amacını başarılı bir şekilde şu yalın açıklamayla çevreye aşılamışlardır:'Modern sanatı kısıtlayabilecek bütün geleneklerden kaçınarak kişinin en derin ve en umursamaz bir biçimde kendini ifade edebilmesi ve bunu sağlamak için gerekirse ressamın bütün bedeni ve gücüyle bu sürece katılabilmesi.'
Cézanne ve Picasso’dan yola çıkarak, iç sıkıntısıyla, korkuyla yoğrulmuş kendi “Soyut Ekspresyonizmini” işledi.Gerçek ismi Vostanik Manug Adoyan olan Gorky, çocukluğunda kaybettiklerini resimlerinde yeniden yaratmaya çalışırken, eserlerinde Ermeni minyatürlerinden, kilim desenlerine, dini kabartmalara kadar halkının geleneksel renk ve çizgilerini modern bir anlayışla tuale yansıtıyor.1930'lar boyunca ise Kubizim ve Surrealizim'in güçlü izlerini taşıyan eserlere imza atan Gorky 1948 yılında sanat yaşamının en verimli döneminde kendisini asarak intihar etti
Soyut Ekspresyonizm : Sanatlarına seçkin ve unutulmaz kişiliklerini yansıtan ressamlarca savunulması ve yapılan işin açık bir kuram ya da programı olması bu akıma katkıda bulunan etkenlerdir. Yapıtlarındaki dramatik değişmelere bakarak, bir ressamı izlemek için akıma son derece güven duyan ve sadık kalan bir kamuoyuna gerek vardır. Üslup oldukça dolaysız bir biçimde ressamın kişiliğiyle tanındığı için, esasta oluşan değişimler izleyiciye aldatmacılık ya da en azından bile bile yapılmış bir kandırma gibi gelebilir.Soyut Ekspresyonizmi destekleyen eleştirmenler, bu akımın amacını başarılı bir şekilde şu yalın açıklamayla çevreye aşılamışlardır:'Modern sanatı kısıtlayabilecek bütün geleneklerden kaçınarak kişinin en derin ve en umursamaz bir biçimde kendini ifade edebilmesi ve bunu sağlamak için gerekirse ressamın bütün bedeni ve gücüyle bu sürece katılabilmesi.'


























Son düzenleme: