Aristide Maillol (1861-1944)
Paul Gaugin ve Monfreid Daniel ile "Nabiler" post-empresyonist akımına girdi ve heykeltraş ve ünlü öğretmen Antoine Bourdelle'in derslerine gitmeye başladı.Eserlerinin halka açık sergilenmesini sağlamayı da tercih etmekteydi. 1909 La Méditerranée (Akdeniz) heykelini doğum yerine yakın Perpignan şehrine 1870 harbi ölüleri anısı anıtı parçası olarak bağışladı. 1912de Paul Cézanne adına açılan bir anıt hazırlamıştır. Birinci Dünya Savaşı ölüleri anısına hazırlanan anıtlara katkılar yapmıştır. 1923 de Fransa devleti La Méditerranée (Akdeniz) heykelini mermer olarak yontması için sipariş verdi. Öldükten sonra modeli Dina Vierney'e miras kalan Maillol'un 7 heykeli 1963de Paris'de Jardin des Tuileries parkına dikilmiştir.Maillol'un önemli eserlerinin konularının hemen hepsi kadın vücudu şeklinde, "klasik" görüşün en önemli kabul ettiği kalıcı değişmez formlarda eserlerdi. Fakat Maillol'un bu klasik görüşlü eserlerinin etkileri II. Dünya Savaşı'ndan sonra Avrupalı ve Amerikan heykeltıraşların realistik figuratif heykellerinde görüldüğü gibi, modernist heykeltraş olan Henry Moore ile Alberto Giacometti'nin gerçekten çok uzaklaşmış figürlerinde de görülmektedir.
Paul Gaugin ve Monfreid Daniel ile "Nabiler" post-empresyonist akımına girdi ve heykeltraş ve ünlü öğretmen Antoine Bourdelle'in derslerine gitmeye başladı.Eserlerinin halka açık sergilenmesini sağlamayı da tercih etmekteydi. 1909 La Méditerranée (Akdeniz) heykelini doğum yerine yakın Perpignan şehrine 1870 harbi ölüleri anısı anıtı parçası olarak bağışladı. 1912de Paul Cézanne adına açılan bir anıt hazırlamıştır. Birinci Dünya Savaşı ölüleri anısına hazırlanan anıtlara katkılar yapmıştır. 1923 de Fransa devleti La Méditerranée (Akdeniz) heykelini mermer olarak yontması için sipariş verdi. Öldükten sonra modeli Dina Vierney'e miras kalan Maillol'un 7 heykeli 1963de Paris'de Jardin des Tuileries parkına dikilmiştir.Maillol'un önemli eserlerinin konularının hemen hepsi kadın vücudu şeklinde, "klasik" görüşün en önemli kabul ettiği kalıcı değişmez formlarda eserlerdi. Fakat Maillol'un bu klasik görüşlü eserlerinin etkileri II. Dünya Savaşı'ndan sonra Avrupalı ve Amerikan heykeltıraşların realistik figuratif heykellerinde görüldüğü gibi, modernist heykeltraş olan Henry Moore ile Alberto Giacometti'nin gerçekten çok uzaklaşmış figürlerinde de görülmektedir.



































Son düzenleme: