Aliens (1986) *Oscar*

agartan

Onursal Üye
28 Haz 2019
1,220
11,330
Aliens (1986) *Oscar*

Yönetmen: James Cameron
Senaryo: James Cameron, David Giler, Walter Hill
Müzik: James Horner
Ülke:ABD, İngiltere
Tür: Bilim-Kurgu, Aksiyon, Macera
Vizyon Tarihi: 01 Mayıs 1988 Türkiye (Yaratığın Dönüşü)
Dil: İngilizce
Süre: 154 dk
Bütçe: $18,5 M / Hasılat: $180 M
Çekim Yeri: Acton Lane Power Station, Acton Lane, Acton, London, İngiltere, Birleşik Krallık
Nam-ı Diğer: Alien 2 / Alien II
IMDb Rating: 8.3
*Oscar* (1987 Ses Efektleri Düzenleme: Don Sharpe)
*Oscar* (1987 Görsel Efektler: Stan Winston, Robert Skotak, John Richardson, Suzanne M. Benson)
18 farklı ödül
IMDb Top 250: #73

Sunum: 2,20 GB, Director's Cut, 1080p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır. (23,976 fps)

Aliens01:
Aliens02:
Aliens03:



0090605.jpg



Filmin başında Ripley'in askerlerle ilk tanıştığı kısımda, askerlerin yıllardır berabermişcesine birbirine aşina görünebilmesi için söz konusu sahneler en son çekilmiş.

Yönetmen James Cameron bu filmdeki kraliçe yaratığı bizzat kendisi düşünmüş ve tasarlamış.
Böylelikle Alien filminde yaratık yumurtalarının nasıl oluştuğunun da açıklamasını yapmış, Alien Lifecycle'ı tamamlamıştır.



09b99b1c873a116bb8df6e9672b16096.gif


Operasyon sorumlusu teğmen tarafından verilen brifingde, yaratıkların tam olarak ne olduklarından emin olunamadığını,
bir çeşit Xenomorph olduklarından şüphe edildiğini söyler.
James Cameron'un ilk yönettiği filmin adı da Xenogenesis'dir. (1978) [


Filmde ilgi çeken araçlardan biri de devasa Loader'lardır.
Bu makineler Matrix Revolutions filminde gördüğümüz Zion'u basan yapayzekaların püskürtülmesinde kullanılan tek kişilik savaş robotlarının ilk atası olan yükleme araçlarıdır.
Bu bilim/kurgu fikirde James Cameron, Avatar filminde ise zirve yapmıştır.



tumblr_olzpi8gUJX1qmob6ro1_500.gifv



Matrix filmindeki gibi herhangi bir bilgisayar efekti ve sinema hilesi kullanılmamış,
gerçekten üretilip, hareketlendirilip filmde o şekilde çekilmiş.
-ancak gene de bir miktar hile kullanılmış:
*bu koca makinelerin nasıl böyle estetik bir şekilde hareket edip yürüdüğünü merak eden izleyicilerin
makinenin sırtında bulunan yukarı doğru uzayan iki adet demir çubuğa dikkatlice bakmaları gerekir.
Zira o demir çubuklar yukarıda, tavanda tespit ettirilmiş ince çelik halatlara bağlıymış.
*



giphy.gif


Filmdeki küçük kız Newt karakterini oynayan 1976 doğumlu Caroline Marie Henn bu filmden önce ve sonra oyunculuk yapmamıştır.
Öğretmenlik yapıyormuş.




tumblr_n9m1fhdMjB1qc3ju8o2_500.gif


Aliens'da dikkat çeken diğer bir nokta da;
örneğini Terminator'de Linda Hamilton'la yaratılan Sarah Connor karakteri üzerinden gördüğümüz,
kararlı, cesur, savaşçı, erkeklik kalıplarına girmeyen bir kadın karakter başarısı.
Burada gerçekten Ripley karakteri ile hem fiziksel hem duygusal olarak uyuşan harika bir Sigourney Weaver görüyoruz.




J. Cameron bu filmde Vietnam savaşını tematik ve estetik açıdan yansıtmaya çalışmıştır.
Gelecekte bile aşırı öz-güven ve kibrin orduda bir problem olması da yine ABD ordusunun Vietnam'a girmeden önceki kibrine ve ne kadar öngörüsüz olduğuna dair bir göndermedir.



tumblr_puov3zHw5t1tdkro1o1_r1_500.gifv


Aliens'ın öncülü olan Ridley Scott'a ait 1979 yapımı Alien filmi ise aslen tecavüz ile ilgilidir.
Yaratığın tasarımından, kurbanlarına saldırma şekline kadar, film baştan aşağı cinsel şiddete dair metaforlarla doludur.



Stan Winston (7 Nisan 1946 - 15 Haziran 2008) Amerikalı görsel efekt süpervizörü, makyaj sanatçısı ve film yönetmeniydi.
Çalışmaları için toplam dört *Oscar* ödülü kazanan Winston, en çok Terminatör serisi, Jurassic Park serisi, Aliens,
The Predator ve Edward Scissorhands çalışmalarıyla tanınır.
Diğer Oscar ödülleri:
Terminator 2: Judgment Day (1991) En İyi Görüntü Efekti ile En İyi Makyaj *Oscar* ödülleri
Jurassic Park (1993) En İyi Görüntü Efekti *Oscar* ödülü.



LyCu.gif



Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

*
 
Son düzenleme:

scanfan

Yönetici
25 Eyl 2013
7,208
76,838
Eline sağlık sevgili "agartan". Küçük bir katkı:
Sinema eleştirmeni Atilla Dorsay 3 yıldız verdiği
film için o tarihlerde şunları yazmış:

Atilla Dorsay
Yaratığın Dönüşü (***)


(ALIENS) Yönetmen: James Cameron / Senaryo:
J.Cameron, Walter Hill, David Giler / Görüntü:
Adrian Biddle / Müzik: James Homer / Oyuncu-
lar: Sigourney Weawer, Carrie Henn, Michael Bi-
ehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bili Paxton
FOX yapımı / 1986 [+ Oscar 1987: En iyi ses kur-
gusu, özel efekt]


Yaratık filminin unutulmaz canavarı, bu kez
tek başına değil, düzinelerce benzerleriyle bir-
likte dönüyor!. 'Yaratığı', Nostromo uzay gemi-
sinde müthiş bir savaşımdan sonra yok edip ke-
disiyle birlikte dünyaya geri dönen kadın astro-
not Ellen Ripley, uzay yolculuğu sırasında tam
57 yıl geçtiğini ve dünyadakilerin, anlattıklarına
inanmaya hiç de niyetli gözükmediğini dehşetle
fark ediyor. Gerçeği kanıtlamak, dünyalıların
'nankörlüğü'nü yenmek ve 'yaratık'ların yaşa-
dığı uzak gezegene yerleştirilmiş olan birçok
aileyi kurtarmak için tek bir çözüm vardır Rip-
ley 'in önünde: Geri dönmek... Genç kadın, yeni
ve kendine güvenen bir ekiple birlikte gezegene
geri dönecek, ancak bu kez bir ordu halinde sal-
dırıya geçen 'yaratık'lardan kurtulup geriye
dönmesi hiç de kolay olmayacaktır...

Yaratığın Dönüşü, tıpkı özgün film olan Ya-
ratık-Alien deki gibi bir bilim-kurgusal serü-
ven filmiyle bir korku filminin karışımı. Buna
bir nebze de 'western ' havası eklenmiş... Film,
ilkinin içerdiği özellikleri birkaç katına katla
yarak yineliyor. Yine bir bilim-kurgudan çok, bir
gotik korku filmine yakışan karanlık, ürkünç ve
garip dekorlar, beklenmedik biçimde canavarla-
rın pençesinde ölüp giden kahramanlar, bu kez
öyküye bir küçük kızın dahil edilmesiyle daha
da gerginleşen bir atmosfer... Ve küçücük yapı-
sı içinde görülmemiş bir güç ve istenç taşıdığı
duyumsatılan Ripley'in (küçük kızla birlikte)
yeniden feminist çağrışımlar uyandıran sonsal
zaferi...

Ama bu filmin asıl kahramanları, kuşkusuz
en beklenmedik anlarda gözüpek filmin kahra-
manlarına olduğu kadar seyirciye de soğuk ter-
ler döktüren 'yaratıklar'... Bu açıdan, 'yara-
tık'ların yaratıcısı, özel efekt uzmanı Stan Wins-
ton'un filme katkısı, belki de herkesten büyük...
Yaratığın Dönüşü, gerçekten de içerdiği ve üst
üste yığılarak etki gücü habire artan korkunç
bölümlerle sanki her insanın zaman zaman gör-
düğü korkulu düşlerin, karabasanların bir tür
görselleştirilmiş dökümü... En eski masal ve
söylencelerden beri varolan ve genelde herkesin
(her çocuğun veya büyüğün) kendisine göre so-
mutlaştırdığı 'canavar', bu filmde, karanlık de-
korlardan bir gözüküp bir kaybolan, tam anla-
mıyla boyutları, fiziksel nitelikleri kavranama-
yan, ama son kerte 'korkunç ' yaratıklarla, belki
hiçbir filmde görülmedik biçimde somutlaşı-
yor. Evet, Yaratığın Dönüşü, alabildiğine ustaca
kullanılmış grotesk, kaba özel efektleri, dekor
ve makyaj çabası ve Dolby-Stereo'nun boyutlan-
dırdığı ses düzeniyle (filmin bu alanlarda iki
teknik Oscar ödülü var), sanki düşlerimizin, ka-
rabasanlarımızın perdede somutlanması.. .
Amerikan sinemacıları bu tür film çabaları için-
de, sonunda en gizli ve derin düşlerimize bile
el atmayı başardılar. Artık düşlerimiz ve karaba-
sanlarımız, sinema perdesinde. Özel ve kişisel
tavırlara ve çabalara gerek yok!...

Yaratığın Dönüşü, bu tür filmleri sevenler
için ilginç bir deneyim. Yine de her şeyin çok
fazla, aşırı boyutlarda kullanılmış olması bir
ölçüde geriye tepiyor ve yalnızca 'tek canavarlı'
ilk filmin yarattığı ürperme, sanki yinelenmiyor.
Ayrıca bu filme küçük çocukları göndermenin
de sakıncalı olacağı kanısındayım...
 
Son düzenleme:

agartan

Onursal Üye
28 Haz 2019
1,220
11,330
Eline sağlık sevgili "agartan". Küçük bir katkı:
Sinema eleştirmeni Atilla Dorsay 3 yıldız verdiği
film için o tarihlerde şunları yazmış:

Atilla Dorsay
Yaratığın Dönüşü (***)


(ALIENS) Yönetmen: James Cameron / Senaryo:
J.Cameron, Walter Hill, David Giler / Görüntü:
Adrian Biddle / Müzik: James Homer / Oyuncu-
lar: Sigourney Weawer, Carrie Henn, Michael Bi-
ehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bili Paxton
FOX yapımı / 1986 [+ Oscar 1987: En iyi ses kur-
gusu, özel efekt]


Yaratık filminin unutulmaz canavarı, bu kez
tek başına değil, düzinelerce benzerleriyle bir-
likte dönüyor!. 'Yaratığı', Nostromo uzay gemi-
sinde müthiş bir savaşımdan sonra yok edip ke-
disiyle birlikte dünyaya geri dönen kadın astro-
not Ellen Ripley, uzay yolculuğu sırasında tam
57 yıl geçtiğini ve dünyadakilerin, anlattıklarına
inanmaya hiç de niyetli gözükmediğini dehşetle
fark ediyor. Gerçeği kanıtlamak, dünyalıların
'nankörlüdü'nü yenmek ve 'yaratık'ların yasa-
dığı uzak gezegene yerleştirilmiş olan birçok
aileyi kurtarmak için tek bir çözüm vardır Rip-
ley 'in önünde: Geri dönmek... Genç kadın, yeni
ve kendine güvenen bir ekiple birlikte gezegene
geri dönecek, ancak bu kez bir ordu halinde sal-
dırıya geçen 'yaratık'lardan kurtulup geriye
dönmesi hiç de kolay olmayacaktır...

Yaratığın Dönüşü, tıpkı özgün film olan Ya-
ratık-Alien deki gibi bir bilim-kurgusal serü-
ven filmiyle bir korku filminin karışımı. Buna
bir nebze de 'western ' havası eklenmiş... Film,
ilkinin içerdiği özellikleri birkaç katına katla
yarak yineliyor. Yine bir bilim-kurgudan çok, bir
gotik korku filmine yakışan karanlık, ürkünç ve
garip dekorlar, beklenmedik biçimde canavarla-
rın pençesinde ölüp giden kahramanlar, bu kez
öyküye bir küçük kızın dahil edilmesiyle daha
da gerginleşen bir atmosfer... Ve küçücük yapı-
sı içinde görülmemiş bir güç ve istenç taşıdığı
duyumsatılan Ripley'in (küçük kızla birlikte)
yeniden feminist çağrışımlar uyandıran sonsal
zaferi...

Ama bu filmin asıl kahramanları, kuşkusuz
en beklenmedik anlarda gözüpek filmin kahra-
manlarına olduğu kadar seyirciye de soğuk ter-
ler döktüren 'yaratıklar'... Bu açıdan, 'yara-
tık'ların yaratıcısı, özel efekt uzmanı Stan Wins-
ton'un filme katkısı, belki de herkesten büyük...
Yaratığın Dönüşü, gerçekten de içerdiği ve üst
üste yığılarak etki gücü habire artan korkunç
bölümlerle sanki her insanın zaman zaman gör-
düğü korkulu düşlerin, karabasanların bir tür
görselleştirilmiş dökümü... En eski masal ve
söylencelerden beri varolan ve genelde herkesin
(her çocuğun veya büyüğün) kendisine göre so-
mutlaştırdığı 'canavar', bu filmde, karanlık de-
korlardan bir gözüküp bir kaybolan, tam anla-
mıyla boyutları, fiziksel nitelikleri kavranama-
yan, ama son kerte 'korkunç ' yaratıklarla, belki
hiçbir filmde görülmedik biçimde somutlaşı-
yor. Evet, Yaratığın Dönüşü, alabildiğine ustaca
kullanılmış grotesk, kaba özel efektleri, dekor
ve makyaj çabası ve Dolby-Stereo'nun boyutlan-
dırdığı ses düzeniyle (filmin bu alanlarda iki
teknik Oscar ödülü var), sanki düşlerimizin, ka-
rabasanlarımızın perdede somutlanması.. .
Amerikan sinemacıları bu tür film çabaları için-
de, sonunda en gizli ve derin düşlerimize bile
el atmlayı basardılar. Artık düşlerimiz ve karaba-
sanlarımız, sinema perdesinde. Özel ve kişisel
tavırlara ve çabalara gerek yok!...

Yaratığın Dönüşü, bu tür filmleri sevenler
için ilginç bir deneyim. Yine de her şeyin çok
fazla, aşırı boyutlarda kullanılmış olması bir
ölçüde geriye tepiyor ve yalnızca 'tek canavarlı'
ilk filmin yarattığı ürperme, sanki yinelenmiyor.
Ayrıca bu filme küçük çocukları göndermenin
de sakıncalı olacağı kanısındayım...
Atilla Dorsay: "...her şeyin çok
fazla, aşırı boyutlarda kullanılmış olması bir
ölçüde geriye tepiyor ve yalnızca 'tek canavarlı'
ilk filmin yarattığı ürperme, sanki yinelenmiyor."

Aynı tarzda film değiller.
Üstad da "tek canavarlı" diye belirtmiş zaten.
Bu film, BK çerçevesi içinde, bir western, bir savaş filmi.

Alien ve Pembe Panter serisinde yorumları yazmak yerine,
ilginç detayları sunmayı seçtim, üstadım.
 
Üst