Albers Josef (1888-1976)
Berlin, Essen ve Münih’te öğrenim gördükten sonra, Weimar’da Bauhaus okuluna girdi. (1920-1923) Burada temel derslerde ve cam üstüne resim atölyesinde öğretmenlik yaptı.(1923-1933). Bu dönemde kendini belli bir konstrüktvizmden kurtararak daha özgür biçimlere yöneldiyse de, yüzey ile çizgi arasında perspektif etkileri yaratan çok yönlü etkileşimlere ilgisini sürdürdü (Vitrin 1934, linolyum üzerine gravür).1933'te, Bauhaus benzeri bir okul olan Black Mountain College’a (Kuzey Carolina) 1950 de New Haven’daki Yale Üniversitesine çağırıldı. 1932-1935 arasındaki çalışmaları, renk değişkenlikleri ve ton ilişkileri konusundaki dizilerinin ilkini oluşturdu. Bunu “Transformations of a Scheme”,(1948) ve 1950'den başlayarak Homage to the Square izledi.Albers’in sanatı, Hard edge ve minimal sanat akımları üzerinde önemli bir etki yaptı.
Konstrüktvizm:1914'te Rusya'da ortaya çıkmış bir sanat akımı. Resim, heykel ve mimari alanlarında egemen olmuş, Sosyalist Gerçekçilik resmi tutum olarak benimsenince ortadan kalkmış, yandaşlarının bir bölümü batıya göçmüştür. Genelde çağdaş malzameleri kullanan ve geometrik kompozisyon anlayışını benimseyen bir tutumdur. Ekim Devrimi'yle beliren Konstrüktvizm, geçmişle tüm bağlarını koparmış, endüstriyel malzeme ve teknikleri yücelten bir biçimlendirme çabası içinde olmuştur. Tatlin'in önderliğinde ilk olarak mimarlıkta ortaya çıkmışsa da bu alanda tasarımdan öteye gidememiştir, hiçbir uygulanmış örneğe sahip olmamıştır. Fakat Pravda gazetesinin yönetim merkezi olarak tasarlanan yapı başta olmak üzere, çoğu konstrüktvist tasarımlar Modern Mimarlık'ın gelişiminde etki yapmışlardır. Resim ve heykel alanında konstrüktivizm çok daha verimlidir. Ünlü konstrüktivistler arasında A. Pevsner, N. Gabo, Kazimir Maleviç, L. Moholy-Nagy adları sayılabilir.
http://img121.imageshack.us/img121/5687/76657152.gif
[IMG]http://img190.imageshack.us/img190/2323/uare.jpg
Berlin, Essen ve Münih’te öğrenim gördükten sonra, Weimar’da Bauhaus okuluna girdi. (1920-1923) Burada temel derslerde ve cam üstüne resim atölyesinde öğretmenlik yaptı.(1923-1933). Bu dönemde kendini belli bir konstrüktvizmden kurtararak daha özgür biçimlere yöneldiyse de, yüzey ile çizgi arasında perspektif etkileri yaratan çok yönlü etkileşimlere ilgisini sürdürdü (Vitrin 1934, linolyum üzerine gravür).1933'te, Bauhaus benzeri bir okul olan Black Mountain College’a (Kuzey Carolina) 1950 de New Haven’daki Yale Üniversitesine çağırıldı. 1932-1935 arasındaki çalışmaları, renk değişkenlikleri ve ton ilişkileri konusundaki dizilerinin ilkini oluşturdu. Bunu “Transformations of a Scheme”,(1948) ve 1950'den başlayarak Homage to the Square izledi.Albers’in sanatı, Hard edge ve minimal sanat akımları üzerinde önemli bir etki yaptı.
Konstrüktvizm:1914'te Rusya'da ortaya çıkmış bir sanat akımı. Resim, heykel ve mimari alanlarında egemen olmuş, Sosyalist Gerçekçilik resmi tutum olarak benimsenince ortadan kalkmış, yandaşlarının bir bölümü batıya göçmüştür. Genelde çağdaş malzameleri kullanan ve geometrik kompozisyon anlayışını benimseyen bir tutumdur. Ekim Devrimi'yle beliren Konstrüktvizm, geçmişle tüm bağlarını koparmış, endüstriyel malzeme ve teknikleri yücelten bir biçimlendirme çabası içinde olmuştur. Tatlin'in önderliğinde ilk olarak mimarlıkta ortaya çıkmışsa da bu alanda tasarımdan öteye gidememiştir, hiçbir uygulanmış örneğe sahip olmamıştır. Fakat Pravda gazetesinin yönetim merkezi olarak tasarlanan yapı başta olmak üzere, çoğu konstrüktvist tasarımlar Modern Mimarlık'ın gelişiminde etki yapmışlardır. Resim ve heykel alanında konstrüktivizm çok daha verimlidir. Ünlü konstrüktivistler arasında A. Pevsner, N. Gabo, Kazimir Maleviç, L. Moholy-Nagy adları sayılabilir.




http://img121.imageshack.us/img121/5687/76657152.gif
[IMG]http://img190.imageshack.us/img190/2323/uare.jpg







