Camille Corot (1796-1875)
Bu gün louvre müzesinde bulunan, 1825’ te yaptığı kendi portresindende anlaşılacağı gibi Corot’ nun kişiliği o sıralarda belirmeğe başlamıştı. Corot 1825-1828 arası İtalyada bulundu. Roma ve dolaylarında payzajlar, figür ve portreler meydana getirdi.Dönüşünde, 1829-1830 arası, birçok tabiat etüdü, figürlü peyzaj, portre etüdü yaptı.Paris’te Pont-au-Change köprüsü, Chartres Katedrali, Ville d’ Aurayde krallık, Senegon doğumlu madam Baudot’nun portresi ( Louvre Müzesi).
Corot 1881 devlet sergisine İtalyada başlanılmış, atelye bitirilmiş birkaç peyzajla katıldı, 1833 sergisinde teşhir ettiği <Fontainebleau Ormanından Bir Manzara>adlı tablosu ikincilik madalyasını kazandı,meydana getirdiği Volterra peyzajlarında, sanatına, tekniğie tamamiyle hakim görülür.Tabiat yorumlarındaki güçlü kişiliği, resim teknik ve işçiliğindeki büyük ustalığıyla dikkati çeker.Sonraki yıllarda Fransa’nın değişik bölgelerinde gezdi.1840 yılında Teşhir etttiği Küçük Çoban tablosu devlet tarafından satın alındı ( Metz müzesi ).İsviçrede Morvan bölgesinde.Paris dolaylarında peyzajlar yaptı.
Barbizon : 19. yüzyılda Fransız bir ressam grubu tarafından uygulanan manzara resmi tarzını tanımlamak için kullanılır. Ekol ismini ressamların bir araya geldikleri Fontainebleau (Fransa) yakınlarındaki Barbizon köyünden alır.Barbizon ressamları, görsel sanatlarda romantizmin baskın olduğu bir dönemde, gerçekçiliğe giden yolun bir parçası oldular. 1824 yılında Paris Salonu'nda John Constable'ın eserleri sergilendi. Ressamın, kırsal manzaraları bazı genç meslektaşlarını etkiledi. Bu genç ressamlar, şekilciliği reddedip doğadan esinlenerek tablolar yapmaya başladılar. Doğa manzaraları, dramatik olaylar yerine tablolarının ana konusunu oluşturmaya başladı.1848 Devrimleri boyunca, ressamlar Barbizon'da buluşup Constable'ın fikirlerini takip ettiler ve oradaki doğayı resmettiler. Bu ressamlardan biri olan Jean-François Millet manzara resmi yapma fikrini geliştirdi ve köylü figürleri, köy yaşamı ve tarlalarda çalışan insanları betimlemeye başladı. 1857'de yaptığı Des glaneuses isimli tabloda hasatta çalışan üç köylü kadını çizdi. Tablo hiç bir hikâye anlatmıyordu ya da bir dram betimlenmemişti. Sadece işlerini yapan üç kadın vardı.Barbizon ekolünün önde gelen isimleri arasında Jean-Baptiste Camille Corot, Théodore Rousseau, Jean-François Millet ve Charles-François Daubigny gelir. Diğer üyeleri ise Jules Dupré, Constant Troyon, Charles Jacque, Narcisse Virgilio Diaz, Charles Olivier de Penne, Henri Harpignies, Gabriel Hippolyte LeBas (1812-1880), Albert Charpin, Félix Ziem, François-Louis Français ve Alexandre DeFaux'dur.
Bu gün louvre müzesinde bulunan, 1825’ te yaptığı kendi portresindende anlaşılacağı gibi Corot’ nun kişiliği o sıralarda belirmeğe başlamıştı. Corot 1825-1828 arası İtalyada bulundu. Roma ve dolaylarında payzajlar, figür ve portreler meydana getirdi.Dönüşünde, 1829-1830 arası, birçok tabiat etüdü, figürlü peyzaj, portre etüdü yaptı.Paris’te Pont-au-Change köprüsü, Chartres Katedrali, Ville d’ Aurayde krallık, Senegon doğumlu madam Baudot’nun portresi ( Louvre Müzesi).
Corot 1881 devlet sergisine İtalyada başlanılmış, atelye bitirilmiş birkaç peyzajla katıldı, 1833 sergisinde teşhir ettiği <Fontainebleau Ormanından Bir Manzara>adlı tablosu ikincilik madalyasını kazandı,meydana getirdiği Volterra peyzajlarında, sanatına, tekniğie tamamiyle hakim görülür.Tabiat yorumlarındaki güçlü kişiliği, resim teknik ve işçiliğindeki büyük ustalığıyla dikkati çeker.Sonraki yıllarda Fransa’nın değişik bölgelerinde gezdi.1840 yılında Teşhir etttiği Küçük Çoban tablosu devlet tarafından satın alındı ( Metz müzesi ).İsviçrede Morvan bölgesinde.Paris dolaylarında peyzajlar yaptı.
Barbizon : 19. yüzyılda Fransız bir ressam grubu tarafından uygulanan manzara resmi tarzını tanımlamak için kullanılır. Ekol ismini ressamların bir araya geldikleri Fontainebleau (Fransa) yakınlarındaki Barbizon köyünden alır.Barbizon ressamları, görsel sanatlarda romantizmin baskın olduğu bir dönemde, gerçekçiliğe giden yolun bir parçası oldular. 1824 yılında Paris Salonu'nda John Constable'ın eserleri sergilendi. Ressamın, kırsal manzaraları bazı genç meslektaşlarını etkiledi. Bu genç ressamlar, şekilciliği reddedip doğadan esinlenerek tablolar yapmaya başladılar. Doğa manzaraları, dramatik olaylar yerine tablolarının ana konusunu oluşturmaya başladı.1848 Devrimleri boyunca, ressamlar Barbizon'da buluşup Constable'ın fikirlerini takip ettiler ve oradaki doğayı resmettiler. Bu ressamlardan biri olan Jean-François Millet manzara resmi yapma fikrini geliştirdi ve köylü figürleri, köy yaşamı ve tarlalarda çalışan insanları betimlemeye başladı. 1857'de yaptığı Des glaneuses isimli tabloda hasatta çalışan üç köylü kadını çizdi. Tablo hiç bir hikâye anlatmıyordu ya da bir dram betimlenmemişti. Sadece işlerini yapan üç kadın vardı.Barbizon ekolünün önde gelen isimleri arasında Jean-Baptiste Camille Corot, Théodore Rousseau, Jean-François Millet ve Charles-François Daubigny gelir. Diğer üyeleri ise Jules Dupré, Constant Troyon, Charles Jacque, Narcisse Virgilio Diaz, Charles Olivier de Penne, Henri Harpignies, Gabriel Hippolyte LeBas (1812-1880), Albert Charpin, Félix Ziem, François-Louis Français ve Alexandre DeFaux'dur.
Son düzenleme: