Hieronymus & Bosch (Çeviri & Balonlama)

scanfan

Yönetici
25 Eyl 2013
7,211
75,316

Hieronymus & Bosch (Çeviri & Balonlama)


Çıkış Yılı: 2018 (Fransa'da İngilizce)
Senaryo & Çizimler: Paul Kirchner
Çeviri & Balonlama: scanfan
Yayıncı: Tanibis (Fr)
34 sayfa, 100 MB, 2000 px, 300 dpi, CBR
Fontlar: Segoe Script


52348982402_900bc4a7af_o.jpg

(MediaFire)


Geçenlerde Paul Kirchner'in "Otobüs" (The bus) adlı albümünü sunmuştum. Buradaki de Amerikalı çizerin bir başka çizgi bant serisi olan "Hieronymus & Bosch"un derleme albümü. Malum Hollandalı sürrealist Rönesans ressamı Hieronymus Bosch, Paul Kirchner'in çizimlerinde ilham aldığı sanatçıların başında geliyordu. Belki de bu nedenle buradaki fantastik çizgi bandına "Hieronymus & Bosch" adını verdi. Bu çizgi bandın H.Bosch'un tablolarıyla benzerliği, konunun tamamen hayali bir "cehennem"de geçmesiyle sınırlı. Karakterlerin kıyafetlerinden Orta Çağ'da geçtiği anlaşılan serüvenlerde öteki dünyaya düşmüş garibanın adı "Hieronymus"tur (Kahramanımız oluyor). İpinden çekerek her yere sürüklediği ahşap oyuncak ördeğinin adı da "Bosch". Cehennemde bile oyuncağından ayrılmayan bu naif yapıdaki şahsın ve oyuncağının suretleri çizgi bantların başlıklarına da yerleştirilmiş ("o" harflerinin yerinde adamın ve ördeğinin başları çizilmiş).
Kahramanımız, büyük bir şeytan ve emrindeki zalim zebaniler tarafından yönetilen bu cehennemden sürekli kaçmaya çalışır ama hep başarısız olur, buna mukabil kaçma umudunu hep canlı tutar. Bu cehennemde sürekli olarak vurgulanan motto şudur: "burada umut beslemek kesinlikle yasaktır". Adamımız anlık rahatlamalarla, minik eğlencelerle avunmaya çalışır ama genelde onlar da hüsranla sonuçlanır. Burada fiziki eziyetten daha çok aşağılama ve hayal kırıklığı vardır. Zebaniler, hatta yukarıdan onlara bakan melekler bile her fırsatta cehenneme düşmüş adamımızla dalga geçerler, saflıklarına, kandırılmalarına ve başına gelenlere kahkahalarla gülerler. Cezalandırmalar çoğunlukla insan pisliği ve idrarı ile olmaktadır. Zaten tasvir edilen bu cehennem dışkıyla doludur. Kitabın her sayfasında genelde çok az yazısı olan tam bir mini hikaye anlatılır. Son panellerden birinde de Hieronymus'un cehenneme nasıl düştüğü anlatılır: Dünyadayken bir kiliseye gizlice giren alkolik adamımız kutsal şarapla kafayı bulup sunağın üzerinde sızar kalır. Sabah onu bu halde bulan kilisenin papazı öfkelenir ve onu kovar. Adamımız oyuncak ördeği (adı Bosch) de fakir bir çocuktan çalmıştır, ama bir insan pisliğine basıp ördeğin üzerine düşer, ölür ve cehenneme gider.(bu ikinci bölümün panelleri eksik).

Burada 34 sayfa var. Albümün aslı 80 sayfaymış. Ne yazık ki albümü bütün olarak internette bulamadım. Ben de ulaşabildiğim tüm tanıtım yazılarındaki yüksek kaliteli sayfaları bir araya getirdim. Ancak bu kadar sayfayı toparlayabildim. Albümün yaklaşık yarısı ediyor yani. Yine de güzel bir albüm oldu.

İyi okumalar,
Saygılarımla.
 
Son düzenleme:

eankara

Onursal Üye
24 May 2010
975
5,786
Doğrusu , Paul Kirchner'in ' Otobüs 'ünden sonra , bu eserini görmek çok ama çok güzel bir sürpriz oldu. Kirchner , bu çalışmalarıyla , sadece çizgi roman sayfalarında olmayıp , anlaşmalı olduğu web sitesinde de ilgi toplamıştı. Çok teşekkürler. Darısı , ' Dope Rider ' serisine diyorum.
 

abartman

Onursal Üye
13 Ocak 2011
2,000
11,944
Sanırım Kichner de Bosch'un eserleri için esin kaynağı olara Dante Alighieri'nin cehennem tasvirlerini kullandığı gibi bir izlenime kapılmış olmalı ki, "burada umut beslemek kesinlikle yasaktır" diye yazmış cehennemin kapısına. Dante de "İlahi Komedya" eserinin -ki şiir tarihinin en uzun şiiri kabul ediliyor- "İnferno" bölümünde geçen bir dizede, cehennemin kapısında ""Ey buraya giren, bütün umutlarını ardında bırak!" diyor. Aslında batı dünyasında "cehennem" ve "sanat" sözcükleri yan yana kullanıldımı Dante'ye gönderme yapmayan yok gibi... :)

Hieronymus & Bosch için çok teşekkürler Scanfan....
 

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,353
İlginç bir çalışma olmuş.
Tanıtım yazıları ile başlı başına bir emek.
Sevgili Scanfan üstadımıza emekleri ve katkıları için çok teşekkür ederim.
Batılı anlamda 2 yazarın edebi açıdan aşılamaz olduğu söylenir.
Bunlardan birisi Dante ve İlahi Komedya'sıdır.
Diğeri malum William Shakespeare.
Hatta öylesine yüceltilirki her ikisi aşılamaz oldukları vurgulanır.
Muhyiddin Arabi " Cennet ve Cehennem manevi hallerdir " demiş.
Belki de yapılan tasvirler derin bir sembolizim içeriyordur teolojik anlamda.
Belki de...
Artık günümüzde saygın üniversiteler bile holografik evren modellerini tartışıyor.
Belki de bir matrix sisteminin içerisindeyiz.
Yalan dünya böyle bir yalan olmasın.
Hissettiklerimiz gerçek yaşadıklarımız 3 boyutlu süper arttırılmış bir sanal gerçeklik olmasın.
Belki de...
Çalışmalarınız için tekrar teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
 
Üst