teks55
Çeviri & Balonlama
- 5 Ara 2016
- 2,454
- 7,985
Her şeyin başladığı yer, (işaretli yer olan) Darkwood. Yiğidin Harman olduğu yer. Pennsylvania eyaletinin hemen kuzeybatısında gerçekte var olmayan bir bölgedir Darkwood. Zagor’a “hemşerim esas memleket nere” diye sorarsanız alacağınız cevaptır. Zagor Darkwood'da doğmuş, çocukluğunu Darkwood'da geçirmiş ve halen de Darkwood'da yaşamaktadır. Her ne kadar kızılderililere yerli dense de Darkwood'un en yerli adamı Zagor'dur.
Darkwood gerek isminden, gerek siyah beyaz basılan maceraların yarattığı etkiden gerekse de maceralarda oynadığı ürkütücü arkaplan rolünden ötürü daima karanlık, kasvetli, bataklık bir yer olarak hatırlanır. Oysa sıkı Zagor okuyucuları bilirler ki Darkwood yemyeşil ağaçların arasında, balığı bol deresi, tertemiz havası, çeşit çeşit mahlukatıyla cennetten bir köşe gibidir.
Zagor, uzaydan tutun, Kanada’nın buzlu adalarına, İrlanda’nın yeşil bozkırlarından Afrika’nın çöllerine, oradan San francisco’nun modern caddelerine kadar envayi çeşit memleket gezdi ve her seferinde Darkwood’u, yemyeşil ağaçlarını, kulübesini ne kadar özlediğini alengirli maceraların bir yerine sıkıştırarak dile getirdi. Gurbette iken Çiko ile akşamları “Darkwood” dolaylarından türkülerle hasretini bastırdı. Görüyoruz ki, kahraman da olsan, cümle kötüye diz de çöktürsen, toprak bir yerde çekiyor. Zagor gibi sosyal bir adamda bile aidiyet duygusu, daha doğrusu ana rahmine dönme isteği, eve/memlekete olan özlem duygusu olarak tezahür ediyor.
Her şey nasıl başladı?
Zagor Darkwood adlı gerçekte olmayan Pennyslvania eyaletinin kuzeyindeki bir ormanda yaşar. Asıl adı Patrick Wilding'tir. Ailesi ile birlikte yaşarken bir gün onların trajik ölümüne tanık olur. Solomon Kinsky adlı birinin önderlik ettiği Abenaki kızılderilileri ailesini yok etmiştir. İntikam duyguları ile dolup taşan Patrick Wilding ormanda Wandering Fitzy adlı bir avcı tarafından bulunur. Fitzy ona ilerde kullanacağı meşhur baltasını kullanmayı ve daha birçok şeyi öğretir. Ormanın zor koşullarına uyum sağlamayı öğrenen ve bedensel açıdan güçlenen Patrick ölen ailesini unutmamış ve onların öcünü almayı hep kafasında saklı tutmuştur. Bir gün Saleman Kinsky'nin yaşadığı köyü bulur ve birçok yerliyi öldürür.
Solomon'u bulup onunla hesaplaşırken Solomon ona babası Mike Wilding'in günahsız birçok kızılderiliyi öldürdüğünü ve bunun öcünü aldığını söyler. Kafası karışan Patrick teredütteyken Solomon ona saldırır fakat yetişen Fitzy buna engel olur, çıkan çatışmada hem Kinsky hem de Fitzy ölmüştür. Patrick artık yanlız kalmış ve birçok insanı öldürmüştür. Sonraları bir tiyatro grubuna rastlar, Sullivan ailesi ona bir çok şey öğretir. Fiziken zaten güçlü olan Zagor öğrendiği akrobosi hareketleriyle yenilmez bir savaşçı olma yolundadır. Ünlü kostümünü ona Sullivan'lar vermiştir. Kırmızı bir gömleğin üzerine stilize edilmiş bir kuş resmidir bu, altta mavi bir pantolon kostümünü tamamlar. Öldürdüğü birçok masum insanın acı veren hatırasından kurtulmak isteyen Patrick tek kurtuluş yolunun ancak adalete hizmetle olacağını kafasına koymuştur. Asla ırk ayrımı gütmeyeceğini ve sadece adalet yolunda hizmet edeceğine dair yemin eden Patrick, Darkwood ormanına yerleşmeye ve burada otorite sahibi olmaya karar vermiştir. Bunun için Sullivan'lar ona yardım edecektir. Kızılderili şeflerinin yıllık toplantısında görkemli bir hile ve etkileyici bir kostümle ortaya çıkar. Adı Baltalı Ruh anlamına gelen Zagor Tenay'dır artık. Kendisine yer olarak Darkwood ormanındaki bataklıkta bir adacık üzerinde bulunan bir kulubeyi seçer. Yabancıların asla ulaşamayacağı ve tehlikeli bir coğrafyaya sahip bir mekandır burası. Burada sadık dostu Çiko ile birlikte yaşar. Fakat maceraların tümü Darkwood ormanında geçmez.
Birçok kez arkadaşı Çiko ile birlikte uzun yolculuklara çıkarlar, sadece Pennyslvania eyaleti değil tüm Amerika kıtasında maceralar yaşarlar. Hatta gemi yolculuklarına çıkıp denizlere açılırlar. Bu diğer western kahramanları içinde görülmemiş bir olaydır.
Zagor fizik gücünün yanında aklıyla da savaşır. Birçok macerada bilek gücü ve cesaretinin yanında olayları tahlili ve çözümleriyle sonuca gitmeye ulaşır. Üstelik iki ırk beyazlar ve kızılderililer arasında asla ayrım yapmaz. Bu özelliği ile Teks'e çok benzer, kızılderililer ona hep adaletin gözeticisi gözüyle bakar. İki ırk arasındaki çatışmada öncelikle aklın yolunu ve zor olanı seçer. Onun için önemli olan Darkwood ormanındaki barıştır. Birçok macerasında haksız olan askerlerin karşısında kızılderililerle beraber yer almıştır. Dışardan bakıldığında imkansızı gerçekleştiren bir süper kahraman gibi gözükse de, o bizden biridir. Zaten Zagor ve benzerlerini yakın bulmamızın sebebi, onların insani özellikleri değil midir? Yerine göre duygulu ve yerine göre korktuğunu gördüğümüz bu kahraman bu insani özellikleriyle çekici değil midir.
Zagor'un en yakın dostu Çiko'dur her macerada onunla birlikte yer alır. Çiko Meksika'lıdır ve kimi zaman Zagor'un bile tam olarak telaffuz edemediği uzun bir isme sahiptir. Doymak bilmeyen midesi onun en büyük özelliğidir. İlk başta korkak gibi görünsede yeri geldiğinde Zagor için hayatını tehlikeye atmaktan çekinmez. Bazı maceralar Çiko ile başlar. Bu asıl maceraya okuyucuyu hazırlayan bir unsurdur. Çiko'nun beceriksizlikleri, doymak bilmeyen midesini doyurmak için harcadığı çabalar, kimi maceralarda ortaya çıkan ortak dostları Trampy ile birlikte kurduğu entrikalar hep bizi asıl olay örgüsüne hazırlayan hazırlık aşaması içinde yer alırlar. Macera içinde de Çiko'nun yaptıkları saymakla bitmez. Her yere yürüyerek giden kahramanlarımızdan sürekli Çiko'nun sızlanmalarını işitiriz. Yorulan karnı acıkan Çiko bazı maceralarında sırf bu yüzden olayların içinde bulur kendini. Örneğin Zagor'un Görünmez Adam'la olan macerasında terk edilmiş bir kiliseye sığınan kahramanlarımız harap kilise içinde üstelik görünmez bir adamla mücadele etmeye kendilerini hazırlarken Çiko sırf açlığını bastırmak için ona korkusuna rağmen gecenin ortasında çevreyi dolaşmaya çıkar. Bir başka macerada Zagor'un dostu Satko ile ilk karşılaştıkları macerada Çiko bir kasabada, sırf karnını doyurmak ve yiyecek bulmak için kasabanın kurucusunun kılığına girer. Ve tabii olay ortaya çıktığında kahramanımız temiz bir dayak yer. Hellingen ile ikinci karşılaşmalarını içeren maceranın hazırlık aşamasında ise Trampy ile birlikte kasabadaki evlerden çamaşır çalmayı bile dener. Zagor'un Ninja'larla olan macerasının başında ise ucuz yemek yiyebilmek için iki lokanta sahibini birbirine düşürür.Yaptığı yüm komikliklerle birlikte Zagor maceralarının ayrılmaz parçasıdır.
AVVENTURA MAGAZINE (Macera Dergisi)- ZAGOR 60 MAGAZINE (Zagor 60 Dergisi)
(1961-2021) Bu macera dergisinin tamamen ona adanmış özel bir sayısıyla Zagor'un 60. yılını kutluyoruz.
Basım Tarihi: 25/11/2021
Sayfa: 224
Konu: Burattini Moreno, Rauch Jacopo, Nolitta Guido
Senaryo: Burattini Moreno, Rauch Jacopo, Nolitta Guido
Çizen: Lozzi Arturo, Venturi Walter, Ferri Gallieno
Renk: GFB Comics
Kapak: Piccinelli Alessandro
1961 yılının Haziran ayında gazete bayilerine alışılmadık bir kahraman gelmişti. Guido Nolitta (namı diğer Sergio Bonelli) tarafından oluşturulan ve Gallieno Ferri tarafından çizilen bir kahramandı. Bu kahramanın adı Zagor'du. Gizem, korku ve çeşitli maceralara ev sahipliği yapan Darkwood' da yaşıyordu bu kahraman. Şimdi 60. yılını kutlamak için, Zagor'un daha önce hiç yayınlanmamış iki hikayesi ve ekstra olarak (bir Nolitta klasiği olan) hikayesi karşınızda !!
Mo-Hi-La Bataklığı (1. Hikaye)
Konu ve senaryo: Moreno Burattini
Yapıt: Arturo Lozzi
Konu: Zagor, Çiko ile henüz tanışmamışken neden kalacağı yer olarak Darkwood'daki o bataklığı seçti ve kulübesini inşa etti? Ardından Reislere ilk kez görünüp ve (meşhur) kostümünü giyip kendini Baltalı Ruh olarak tanıtmıştı. Fakat o sırada Mo-hi-la'nın sularını istila eden adı (Parlangua) olan bir su canavarı ortaya çıkar. Zagor kendisini bu su canavarının gizemiyle karşı karşıya bulur.
Deri bileklik (2.Hikaye)
Konu ve senaryo: Jacopo Rauch
Yapıt: Walter Venturi
Bilindiği gibi Zagor, 1961'de Çizgi Roman olarak yayın hayatına başlamıştır. Darkwood ormanında yaşayan bu kahramanımızın ilk hali şu anki gördüğümüz hali gibi değildir. Hatta ilk halinde yüzünün hatları henüz tam olarak netleşmemiş, üzerinde kartallı bir tunik ve deri bir bileklikle görmüştük. Peki bu bileklik neden sonraki maceralarda kayboluyor? Cevabı Regan ve Kanoxen'dedir.
Akbaba (Ekstra olarak Nolitta Hikayesi)
Konu ve senaryo: Guido Nolitta
Yapıt: Gallieno Ferri
Renkler: GFB Comics"
İktibas:
1-
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
2-
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
3-
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
4-
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
5-
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Son düzenleme: