bakunin

Admin
12 Mar 2009
6,310
49,914
NeverLand
Tuncay AKGÜN (1962- )

28 Mayıs 1962 tarihinde Eyüp, İstanbul'da doğan Tuncay Akgün, ilk çizim çalışmaları olan karikatürleri Oğuz Aral'ın yönetiminde çıkan Gırgır dergisinin 'Çiçeği Burnundalar' köşesinde 1977'de yayınlanmıştır.

izgiromanAnsiklopedisi016a.jpg

Tuncay Akgün, Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü'nden uzun süren bir eğitim hayatının ardından 1991'de mezun olmadan on sene evvel profesyonel çizerlik kariyerine adım atmıştır. 1981 yılında Gırgır'da çeşitli güncel karikatürler ve arasıra da tek sayfalık öyküler çizen ressam, kısa bir süreliğine Fırt dergisi bünyesinde de boy göstermiştir. 14 Mart 1986 tarihinde ilk sayısı okuyucularla buluşan Limon adlı mizah dergisinde çizmeye başladığı Bezgin Bekir adlı popüler bant karakteriyle çizgiroman dünyasına daha kalıcı bir adım atan Akgün, bu tiplemenin maceralarını yaklaşık onbeş sene boyunca çalıştığı haftalık mizah dergisinin sayfalarından hayranlarıyla buluşturmuştur. Kemal Aratan gibi bazı çizer arkadaşlarının da arasıra katılımıyla destek verdiği Kısır Döngü adlı köşesini de yine aynı dergi için uzun yıllar hazırlamıştır.

Tuncay Akgün, 1980'lerin ortalarından itibaren kısa sürelerle Tempo'da, karikatürleri ve Yeni Gündem'de sonradan eşi Ramize Erer'in de Radikal Gazetesinde aynı başlıkla çizeceği Tehlikeli İlişkiler başlıklı bir bant serisine imza atmıştır. Burada entelektüel sıfatıyla ortalıkta dolaşan kişilerin ideoloji ve yaşam felsefelerinden kopuşlarını konu edinmiştir.

Sonraki dönemde çizer, 1991 yılı sonunda kendi adlarına yayına sundukları Leman dergisine değin bir buçuk yıl süren bir süre boyunca Gırgır'dan kopan Aral'ın yayınladığı Avni dergisinde Mehmet Çağçağ gibi çizimler hazırlamış ve yöneticilik yapmıştır. XXI. yüzyıla da taşınan ve yüksek satış grafiğiyle dikkat çeken Leman'ı daima ülkenin 'en çok satılan' mizah dergisi konumunda tutmayı başaran Tuncay Akgün ve arkadaşları, Ocak 1996'da ikinci popüler yayınları olan L-Manyak dergisini okurlarıyla paylaşmıştır. 'Aylık mizah dergisi bu ülkede tutmaz' iddiasına başarılı bir yanıt olarak hayata atılan L-Manyak, başlangıçtan itibaren alınan prensip kararlarına uygun olarak çıkmıştır.

Apolitik kulvarı kullanan ve 'çizgi karakterlerin oluşturacağı bir dergi' şablonuna sadık kalan bu derginin 2001 yılından sonra yönetmenliğini üstlenen Akgün, bu aylık yayının tempo ve popülaritesini üst düzeyde tutmayı başarmış, dahası arttırmıştır.
 
Üst