Joachim Patinier
İlk düşünülen Meuse nehir vadisinden ressam, Avrupalı sanatta manzara uzmanını bildi. O, 1515'te Antwerp ressamlarının loncasında bir ustaydı. O ondan önce, bir ara Bruges'te Gerard David atölyesinde harcamış olabilir. İki temel manzara inşası, onla benzetilebilir: manzara, (Kuşun-göz perspektifi) yüksek bir bakış açısından yansıtılır, ve uzak ufuğa bir kırık olmadan (Sözde Weltlandschaft veya panoramik manzara) çekilir (Charon'un botuyla çevreyi güzelleştir, c.-1520 — 4; Madrid, Prado); düzenleme dikey olarak, ikide bölmüş olur; Birinde manzaranın yarısı, ufuğa gerer, diğerinde onun yarısı, mesafeye görüşü engelliyor olan (Mısır'a uçuş, 1515'ten önce; Antwerp, Koninklijk müleri. Voor Schone Kunsten) uzun, fantastik kaya biçimleriyle doldurulur. Manzaraların her iki tipinde, kahverengi ön planın bir sistemi, yeşil orta yer, ve mavi arka plan, havayla ilgili perspektifin etkilerini taklit eder. Figürler ve diğer öyküsel ayrıntılar, (Patinir, hiçbir saf manzarayı boyamadı) manzaraya sokulur, bazen başka bir usta tarafından sağladı, örneğin Quentin Massys. Patinir'in manzaraları, Netherlandish sanatçılarının üretimleri için model oldu.
İlk düşünülen Meuse nehir vadisinden ressam, Avrupalı sanatta manzara uzmanını bildi. O, 1515'te Antwerp ressamlarının loncasında bir ustaydı. O ondan önce, bir ara Bruges'te Gerard David atölyesinde harcamış olabilir. İki temel manzara inşası, onla benzetilebilir: manzara, (Kuşun-göz perspektifi) yüksek bir bakış açısından yansıtılır, ve uzak ufuğa bir kırık olmadan (Sözde Weltlandschaft veya panoramik manzara) çekilir (Charon'un botuyla çevreyi güzelleştir, c.-1520 — 4; Madrid, Prado); düzenleme dikey olarak, ikide bölmüş olur; Birinde manzaranın yarısı, ufuğa gerer, diğerinde onun yarısı, mesafeye görüşü engelliyor olan (Mısır'a uçuş, 1515'ten önce; Antwerp, Koninklijk müleri. Voor Schone Kunsten) uzun, fantastik kaya biçimleriyle doldurulur. Manzaraların her iki tipinde, kahverengi ön planın bir sistemi, yeşil orta yer, ve mavi arka plan, havayla ilgili perspektifin etkilerini taklit eder. Figürler ve diğer öyküsel ayrıntılar, (Patinir, hiçbir saf manzarayı boyamadı) manzaraya sokulur, bazen başka bir usta tarafından sağladı, örneğin Quentin Massys. Patinir'in manzaraları, Netherlandish sanatçılarının üretimleri için model oldu.