Johannes Vermeer

ilhanx

Süper Üye
15 Ağu 2009
5,401
178
Johannes Vermeer (1632-1675)
Vermeer, parlak renkler, peygamberçiçeği mavisinden sarıya kadar pahalı boya maddeleri kullandığı resimleri üzerinde son derece dikkatli ve yavaş çalıştı. Tablolarındaki ışık kullanımı ve ustalıklı işleyiş ile ünlendi. Çalışmalarında çoğunlukla açık bir sevgi teması özellikle de aşk hastalığı dikkat çeker.Onun eserlerinde yarattığı dünya yaşadığına göre çok daha kusursuzdu.Eserlerinden pek azında imza ve tarih vardır ve ancak birkaç tablosunun kesinlikle Vermeer'e ait olduğu söylenebilir.Portrelerinde (Türbanlı Genç Kız), derin ve durgun bakışlı çehre, tablonun koyu renk fonundan ayrılarak bir ışık oyununun merkezi olur. Delft'ten iki manzara resminde de Vermeer'in bu çabasını görebiliriz: ressam, kapalı bir dünyada taşlaşmış gibi hareketsiz duran kişileriyle sakin bir şehir çizer, bu ölü şehre canlılık veren tek şey ışıktır.Jan van der Meer van Delft, Rembrandt'tan sonra en büyük Felemenkli ressam olarak tanınır. İs*panya'ya karşı verilen uzun bağımsızlık sava*şını izleyen dönemde Hollanda orta sınıf yaşamını konu alan resimleriyle ün kazandı.Vermeer, Hollanda'nın Delft kasabasında doğdu ve tüm yaşamını orada geçirdi. Sanat*çının yaşamına ilişkin çok az bilgi vardır. Yaşamı boyunca Hollanda'nın dışına çıkma*dığı sanılmaktadır. Babası ipek dokumacısı ve resim tüccarıydı. Sonradan baba mesleğini sürdüren Vermeer 1653'te yöresel ressamlar loncasına girdi; birkaç kez de loncanın baş*kanlığını üstlendi. Evliliğinden sekiz çocuğu oldu. Vermeer yavaş çalışır, resmini yapacağı nesneleri, renk ve ışık etkilerini büyük bir titizlikle incelerdi. Sanatçının günümüze ula*şan resimleri 40'tan azdır.Vermeer büyük boyutlu ilk resimlerinde dinsel ve mitolojik konulan ele aldı. Olgun*luk dönemi resimlerinin hemen hemen hep*sinde iç mekânları, kitap okuyan genç kız ya da sürahiden süt boşaltan hizmetçi gibi gün*lük işlerle uğraşan insanları konu aldı. Sanat*çının büyük bir incelikle, aynntılara önem vererek işlediği bu resimler son derece ger*çekçi bir görünüm vermekle birlikte, fotoğraf özelliği göstermez. Sanatçının resimlerindeki en çarpıcı özellik dingin üslubu, olağanüstü renk ve ışık anlayışıdır.Vermeer yaşadığı dönemde değeri anlaşıl*mamış bir sanatçıydı. Öldüğünde ardında birçok borç bıraktı. Dul karısının fırıncıya olan borcunu ödeyebilmek için resimlerinden iki tanesini satmak zorunda kaldığı söylenir. Vermeer'in ölümünden sonra da resimlerine pek az değer verildi. Yapıtlannın değeri ancak 19. yüzyılın ortalanndan sonra anlaşılabildi. Bugün, Vermeer'in tablolan sanat tari*hinin en değerli resimleri arasındadır. Başlıca yapıtlan arasında Süt Boşaltan Kadın (yakla*şık 1658), Delft Manzarası (yaklaşık 1660), Sürahili Genç Kadın (yaklaşık 1664-65) ve Dantelci Kız (yaklaşık 1665) sayılabilir.




vermeer028.jpg


vermeer029.jpg


vermeer032.jpg


vermeerhead.jpg


viewofdelftdetail1oilon.jpg


viewofdelftdetail2oilon.jpg


oiloncanvasc1658.jpg


aladyandtwogentlemenoil.jpg


christinthehouseofmarya.jpg


dianaandhercompanionsoi.jpg


johannesvvermeerladysea.jpg


johannesvvermeerladysta.jpg


johannesvvermeerladywri.jpg


johannesvvermeerthealle.jpg


johannesvvermeerthealle.jpg


girlinterruptedathermus.jpg


johannesvvermeertheastr.jpg


viewofdelftoiloncanvas1.jpg


johannesvvermeerthelace.jpg


ladywithhermaidservanth.jpg


officerwithalaughinggir.jpg


thegeographeroiloncanva.jpg


theglassofwineoiloncanv.jpg


theprocuressdetailoilon.jpg


vermeer004.jpg


vermeer009.jpg


vermeer010.jpg


vermeer012.jpg


vermeer020.jpg


vermeer022.jpg
 
Üst