SÜLEYMAN SEYİD:
1842 yılında İstanbul’da doğdu, 1913 yılında İstanbul’da öldü. Maltepe ve Maçka askeri rüştiyesinde okudu. İdadi ve Harbiye’de resim yeteneğiyle öğretmenleri Chirans ve Kess’in dikkatlerini çekti. Paris’e gönderilerek, Abdülaziz tarafından Türk öğrenciler için açılmış olan Mektebi Osmani’de öğrenim görmeye başladı. Önce Rolrobens’le, Mektebi Osmani’ye kapatılınca da A. Cabanel ile çalıştı. Paris Güzel Sanatlar Okulu’nu bitirdi. Bazı kaynaklara göre de bir yıl Roma’da kaldı. 1875’te yurda döndü ve Osman Nuri Paşa’nın yardımcılığını yaptı. Harbiye’ye resim öğretmeni olarak atandı. Fakat Şeker Ahmet Paşa ile resim anlayışı konusunda ters düşünce, Kuleli Askeri Lisesinde öğretmenliğini sürdürmek zorunda kaldı. Ayrıca uzun yıllar da Askeri İdadisi’nde resim öğretmenliği yaptı (1884-1910). Süleyman Seyyid’in İstiklal ve Osmanlı gazetelerinde yazı ve çevirileri de çıkmıştır. Bazı okullarda Fransızca öğretmenliği de yapmıştır. Fenn-i Menazır adlı basılmamış bir eseri vardır.
Natürmort temasına karşı yoğun ilgisiyle bilinen Süleyman Seyyid, peyjaz ve figür alanında da üstün yeteneklerini kanıtlıyor. Süleyman Seyyid özellikle resim düzeninin içerdiği yön zıtlıklarında ifadesini bulan üslup dinamizmi ile özgün yerini kazanıyor.
Natürmort, 1310 (1894
Tual / Yağlıboya
51 x 35 cm.
Natürmort
Tual / Yağlıboya
43 x 60.5 cm.
Portakal, 1895 - 1896
Tual / Yağlıboya
32.5 x 41 cm.
Şebboy, 1899 - 1900
Tual / Yağlıboya
55.5 x 38.5 cm.
Laleler
Tual / Yağlıboya
55 x 35 cm.
Laleler ve Fulyalar, 1900 - 1901
Tual / Yağlıboya
55 x 46 cm.
Tual / Yağlıboya
33 x 45 cm.
Çiçekler, 1900'ler
Tual / Yağlıboya
55 x 43 cm.
Orman
Tual / Yağlıboya
77.5 x 35.5 cm.
Derviş, 1314 (1898)
Kağıt / Suluboya
55 x 40 cm.

1842 yılında İstanbul’da doğdu, 1913 yılında İstanbul’da öldü. Maltepe ve Maçka askeri rüştiyesinde okudu. İdadi ve Harbiye’de resim yeteneğiyle öğretmenleri Chirans ve Kess’in dikkatlerini çekti. Paris’e gönderilerek, Abdülaziz tarafından Türk öğrenciler için açılmış olan Mektebi Osmani’de öğrenim görmeye başladı. Önce Rolrobens’le, Mektebi Osmani’ye kapatılınca da A. Cabanel ile çalıştı. Paris Güzel Sanatlar Okulu’nu bitirdi. Bazı kaynaklara göre de bir yıl Roma’da kaldı. 1875’te yurda döndü ve Osman Nuri Paşa’nın yardımcılığını yaptı. Harbiye’ye resim öğretmeni olarak atandı. Fakat Şeker Ahmet Paşa ile resim anlayışı konusunda ters düşünce, Kuleli Askeri Lisesinde öğretmenliğini sürdürmek zorunda kaldı. Ayrıca uzun yıllar da Askeri İdadisi’nde resim öğretmenliği yaptı (1884-1910). Süleyman Seyyid’in İstiklal ve Osmanlı gazetelerinde yazı ve çevirileri de çıkmıştır. Bazı okullarda Fransızca öğretmenliği de yapmıştır. Fenn-i Menazır adlı basılmamış bir eseri vardır.
Natürmort temasına karşı yoğun ilgisiyle bilinen Süleyman Seyyid, peyjaz ve figür alanında da üstün yeteneklerini kanıtlıyor. Süleyman Seyyid özellikle resim düzeninin içerdiği yön zıtlıklarında ifadesini bulan üslup dinamizmi ile özgün yerini kazanıyor.

Natürmort, 1310 (1894
Tual / Yağlıboya
51 x 35 cm.

Natürmort
Tual / Yağlıboya
43 x 60.5 cm.

Portakal, 1895 - 1896
Tual / Yağlıboya
32.5 x 41 cm.

Şebboy, 1899 - 1900
Tual / Yağlıboya
55.5 x 38.5 cm.

Laleler
Tual / Yağlıboya
55 x 35 cm.

Laleler ve Fulyalar, 1900 - 1901
Tual / Yağlıboya
55 x 46 cm.

Tual / Yağlıboya
33 x 45 cm.

Çiçekler, 1900'ler
Tual / Yağlıboya
55 x 43 cm.

Orman
Tual / Yağlıboya
77.5 x 35.5 cm.

Derviş, 1314 (1898)
Kağıt / Suluboya
55 x 40 cm.