agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,225
- 11,301
A Man Escaped (1956)
Yönetmen: Robert Bresson
Senaryo: André Devigny, Robert Bresson
Ülke: Fransa
Tür: Dram, Gerilim, Savaş
Vizyon Tarihi: 11 Kasım 1956 (Fransa)
Dil: Fransızca, Almanca
Süre: 101 dk.
Çekim Yeri: Rhône, Rhône-Alpes, Fransa
Nam-ı Diğer: A Man Escaped or: The Wind Bloweth Where It Listeth
Özgün Adı: Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut
(Bir İdam Mahkumunun Kaçışı ya da Rüzgar Dilediği Yerde Eser)
IMDb Rating: 8.3
1957 CANNES En İyi Yönetmen
1958 BAFTA En İyi Film
Sunum: 915 MB, Siyah-Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
İndirme Bağlantısı:
turkcealtyazi.org:
Bir İdam Mahkumu Kaçtı, sinemada minimalizmin tadına varmak isteyenler için en iyi başlangıç noktası.
Filmin büyük bölümü, Fontaine'i (François Leterrier) hücresinde yalnız başına,
kendisi gibi tutsak olanlarla iletişim kurarken ve
özgürlüğüne doğru adım adım ilerlerken gösterir.
Tüm Bresson filmleri gibi bu film de, Bresson'un uzun çalışmalardan sonra geliştirdiği,
"sinematograf" üzerine kuramlarını ortaya koyar:
Dramatiklikten tamamen uzak bir oyunculuk sergileyen amatör oyuncular;
görüntü dışı seslere ve onların aktardığı bilgiye olağanüstü bir vurgu;
son ve görkemli ana kadar müziğin kullanılmaması.
Fransız sinemasının diğer muhteşem hapishane filmleri olan Jaques Becker'in Le trou (Delik 1960) ve
Jean Genet'nin Un chant d'amour (Aşk Şarkısı 1950) filmleri gibi, "Bir İdam Mahkumu Kaçtı" da
insan ruhunun çektiği acıların ve kurtuluşa yönelten dürtülerin olağanüstü güçlü bir alegorisini sunar.
Aynı zamanda, Hitchcock'un en iyi işleriyle boy ölçüşebilecek,
diken üzerinde tutan, seyreltilmiş, kuşkulu bir gerilim biçimi elde eder.
Bir İdam Mahkumu Kaçtı, uzun yıllar boyunca varoluşsal ve tinsel boyutlarından ötürü takdir topladı; yakın zamanlarda ise,
Bresson'un Fransız Direniş Hareketi'ndeki deneyiminin bir yansıması olarak filmin politik boyutları ön plana çıkarıldı ve
işlediği "boyun eğdirilerek özgürlüklerin sınırlanması" ve "acı çeken ruhlar" temalarıyla,
Bresson'un meslek yaşamına, toplumsal temelli bir önem atfedildi.
agartan:
# Film müziği, Mozart'ın C minörü, K 427'deki Kyrie'yi kullanıyor.
# Filmin özgün ismindeki II. kısım İncil'den geliyor. ( Yuhanna 3: 8 )
# Dikkatli izleyiciler, Shawshank Redemption ile benzerlikleri fark edeceklerdir.
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*
Yönetmen: Robert Bresson
Senaryo: André Devigny, Robert Bresson
Ülke: Fransa
Tür: Dram, Gerilim, Savaş
Vizyon Tarihi: 11 Kasım 1956 (Fransa)
Dil: Fransızca, Almanca
Süre: 101 dk.
Çekim Yeri: Rhône, Rhône-Alpes, Fransa
Nam-ı Diğer: A Man Escaped or: The Wind Bloweth Where It Listeth
Özgün Adı: Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut
(Bir İdam Mahkumunun Kaçışı ya da Rüzgar Dilediği Yerde Eser)
IMDb Rating: 8.3
1957 CANNES En İyi Yönetmen
1958 BAFTA En İyi Film
Sunum: 915 MB, Siyah-Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
İndirme Bağlantısı:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
turkcealtyazi.org:
Bir İdam Mahkumu Kaçtı, sinemada minimalizmin tadına varmak isteyenler için en iyi başlangıç noktası.
Filmin büyük bölümü, Fontaine'i (François Leterrier) hücresinde yalnız başına,
kendisi gibi tutsak olanlarla iletişim kurarken ve
özgürlüğüne doğru adım adım ilerlerken gösterir.
Tüm Bresson filmleri gibi bu film de, Bresson'un uzun çalışmalardan sonra geliştirdiği,
"sinematograf" üzerine kuramlarını ortaya koyar:
Dramatiklikten tamamen uzak bir oyunculuk sergileyen amatör oyuncular;
görüntü dışı seslere ve onların aktardığı bilgiye olağanüstü bir vurgu;
son ve görkemli ana kadar müziğin kullanılmaması.
Fransız sinemasının diğer muhteşem hapishane filmleri olan Jaques Becker'in Le trou (Delik 1960) ve
Jean Genet'nin Un chant d'amour (Aşk Şarkısı 1950) filmleri gibi, "Bir İdam Mahkumu Kaçtı" da
insan ruhunun çektiği acıların ve kurtuluşa yönelten dürtülerin olağanüstü güçlü bir alegorisini sunar.
Aynı zamanda, Hitchcock'un en iyi işleriyle boy ölçüşebilecek,
diken üzerinde tutan, seyreltilmiş, kuşkulu bir gerilim biçimi elde eder.
Bir İdam Mahkumu Kaçtı, uzun yıllar boyunca varoluşsal ve tinsel boyutlarından ötürü takdir topladı; yakın zamanlarda ise,
Bresson'un Fransız Direniş Hareketi'ndeki deneyiminin bir yansıması olarak filmin politik boyutları ön plana çıkarıldı ve
işlediği "boyun eğdirilerek özgürlüklerin sınırlanması" ve "acı çeken ruhlar" temalarıyla,
Bresson'un meslek yaşamına, toplumsal temelli bir önem atfedildi.
agartan:
# Film müziği, Mozart'ın C minörü, K 427'deki Kyrie'yi kullanıyor.
# Filmin özgün ismindeki II. kısım İncil'den geliyor. ( Yuhanna 3: 8 )
# Dikkatli izleyiciler, Shawshank Redemption ile benzerlikleri fark edeceklerdir.
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*