Turkcell Faturalarına Dikkat

necdet

Onursal Üye
17 Nis 2011
1,440
5,393
Sevgili Arkadaşlarım,65 Yaşındayım,hayatımda maç seyretmedim,takım renkleri bilmem,3 yaşında bir çocuk maç hususunda benden çok bilgilidir.
Turkcell abonesi idim,32 lira sabit aylık faturam var.Geçen Salı akşam üstü telefondan mesaj sesi geldi .Baktığım an feleğimi sapıttım.Cepte mi goller,goller mi cepte üyelikle birlikte bu ay ki faturam 50 küsur lira.

Müşteri hizmetlerini aradım.Üye olmuşşunuz yapacak birşey diyor başka bir şey demiyor.Terbiye dairesinde gereken kibar söyleşimden sonra,bu isteğin benim telefonumda niye gözükmediğini sordum , yanıt yok.sadece 13.21 de üye olmuşum.O gün eşimle saat 12.00 de Kent Ormanında yürüyüşteydik.Tesadüf telefona elimi sürmedim.Ya yürüyüşteydik,ya araç kullanıyordum.Onlardan bir mesaj gelse tamam veya hayır seçenek olması lazım,(Ki telefonumda böyle bir mesaj yok)telefonunda tam tamam yazısının olduğu noktada bir yere dokunup işlem gerçekleştirmesi gerekir.Ama bu da imkansız iki adet kilit sistemim var,Açarken ben bile zorlanıyorum.

Anladığım kadarı ile bunlar düzgün topladıkları faturalarla yetinmeyip , yeni yeni yollar deniyorlar.

Bu arkadaştan hayır gelmeyeceğini anlayıp kapattım.İnternetten turkcelle sayfasına girip,kısaca olayı anlattım,Şimdi çıkıyorum,başka telefon şirketine geçeceğimi yazdım.

Gerçekten 15 dakikada başka telefon şirketine müracaatımı yaptım.Tam eve giriyorum,Türkcelle'den arıyorlar.

Benim hatrıma,benim gibi bir müşteriyi kaybetmek istemediklerinden,bir defaya mahsus söz konusu tutarı iptal ettiklerini söyledi.Geçmiş olsun dedim Böylece Türkcell'den kurtulmuş oldum.

500 Dakika, 2 Gb, 33.90 gibi bazen 34.50 gibi faturalı hat iken;

1000 Dakika 6 GB 26.95 + Tablette,bilgisayarda ve smart tv de onlarca sinema kanalı izleme,Ayda 1 liraya da bir cihaz verdiler,(Çanak Antene bağlanıyor)24 ay bedava tüm sinema ve ulusal kanallar (Ayda 1 Lira).

Sonuç: Bazı faturalara baksak da elimizden bir şey gelmiyor.
Ama ,bu tür faturaları takip etmekten asla üşenmeyin, arkadaşlarım.

Umarım,bu paylaşımım sizi rahatsız etmemiştir.

Sevgi ve selamlar.




Dün eşimi de Turkcell'den çıkarıp aynı şirkete müracaatını yaptık.Çocuklarım da yapacak.
 
Son düzenleme:

mustibey

Süper Üye
23 Ara 2010
2,166
4,981
Genelde; yapılan haksızlıkları önemsemeyip peşine düşmediğimiz için bir güzel "kazıklanıyoruz". Doğru olansa; küçükte olsa yapılan haksızlıkların öyle ya da böyle -sizin gibi- peşine düşüp bu tür uyanıklıkları önlemek olmalı-ki bu işe kolay "soyunamasınlar". Yürekten kutluyorum örnek bir davranış.
 

OZERTOPSOY

Onursal Üye
6 Tem 2016
1,281
4,322
Sevgili Necdet sana aynen katılıyorum. Özellikle Türkcell böyle üçkağıtları çok yapıyor. Bende 20 yıllık hattımı binbir güçlükle iptal ettirdimde bu üçkağıtçı firmadan kurtuldum.Aynı şekilde Annemin telefonuda vardı onuda iptal ettirdim. Şimdi Kafam çok rahat. Bundan sonra Türkcell le işim olmaz ve kimseyede tavsiye etmem.
 
Son düzenleme:

hadon

Onursal Üye
Çeviri & Balonlama
10 Mar 2010
3,056
9,088
Kastamonu
Bahsettiğiniz operatör bunu hep yapıyor olabilir...

Yıllar önce, iş hayatının içinde boğulduğum günlerde, onların müşterisiydim. Bana her ay 55 - 60 lira aralığında fatura geliyordu. Bir gün bir vitrinde, "şu kadar konuşma 10 lira," gibi bir yazı görünce daldım içeriye. Satıcı telefonumu elimden alıp, benim ortalama olarak ne kadar konuştuğum, kaç tane mesaj gönderdiğim ve bunlara karşılık kaç lira ödediğimle ilgili küçük bir rapor çıkardı. Vitrinde gördüğüm rakamla kıyaslayınca küçük bir şok geçirdim; meğer ben değerli operatörüme her ay piyasa ortalamasının 5-6 katı kadar fazla para ödüyormuşum.

Hemen merkezlerine gidip bu durumla ilgili hesap sordum. Dediler ki, "Senin faturan, falanca, filanca tarifelerden kesiliyor; bu tarifeler pahalıdır."

"Bu tarifeleri ben seçmedim." dedim.

"Açılıştan geliyor," dediler, "sistemimizde farklı tarifeler oluşturulduğunda, abonelikten gelen herkes otomatik olarak bu tarifeye geçirilmiş. Bu ayarlama yapıldığında, başka tarife istediğinizi belirtmeliydiniz."

"Benim haberim olmadı ki sizin bu işlemi yaptığınızdan."

"Faturanızı inceleyip görecektiniz."

Aynen sizin gibi ben de operatör değiştirdim. Şu an, ünlü marketler zincirinin hizmetini kullanıyorum ve hiçbir şikayetim yok.

Değiştirdikten bir süre sonra o operatörden arayıp, şaka gibi: "Sizi tekrar aramızda görmek istiyoruz, büyük bir indirim yapalım." dediler.

"Bana ömrümün sonuna kadar bedava hizmet verseniz de istemiyorum. Alın hizmetinizi de..." dedim.

"Konuşmamız kaydediliyor beyefendi," uyarısına, "Beni bir daha ararsanız, rahatsız edildiğimi belirterek savcılığa başvururum." karşılığını verdim.

Bir daha arayan olmadı; o günden beri rahatım.
 

HACILI

Onursal Üye
14 Kas 2012
2,188
8,091
Ayda 25._TL + 1 TL de cihaz parası ile
100 lerce kanal HD TV Türkiye hariç
Rusya dahil olmak üzere
İtalya Fransa İngiltere lig maçları
Avrupa ve ABD basketbol maçları izliyorum.
Ha tabi 1000 DK ve 4 GB internet telefon il beraber.
Arkadaşlar İnternetten araştırın operatörünüzü öyle seçin .
Necdet bey dostum size de geçmiş olsun ve hayırlı olsun diyorum.
 

fenerbahce_100

Süper Üye
26 Mar 2009
1,838
992
22 yıllık Turkcell aboneliğimden, şubat ayı itibariyle kurtulmuş bulunuyorum. Bu 22 yılda başıma gelmeyen kalmadı. Mesela 3 dakika içerisinde 96 (doksanaltı) kez arayıp hava durumunu sormuşum. Bunun nasıl mümkün olabileceğini sordum. Aramışsınız dediler. Peki aradım,niye 96 kez aradım,bir defada öğrenemedim mi ?. O sizin sorununuz beyefendi. Konuşma aşağı yukarı böyle. Hepsi kötü olabilir ama Turkcell'den daha kötüsü olamaz. Selamlar
 

odenat

Onursal Üye
Çeviri & Balonlama
4 Eki 2012
1,278
16,829
Ben uzun süre GSM şirketlerinde çalıştım. Burada bir dolandırıcılık değil, hata söz konusu oluyor. Networklerde şöyle bir deyim var; "Glitch (hata, aksaklık) olmayan sistem yoktur." Ne yazık ki, yapılan her yazılımda, kurulan her sistemde bir glitch olma ihtimali var. Dünyanın en iyi programcılarının çalıştığı Windows sistemlerinin bile durumları malum.

Sizin başınıza gelen durum genelde şu şekilde oluyor; Bir başkası sisteme kayıt olurken veri aktarımı esnasında problem yaşanıyor ve onun yerine siz üye olmuş gözüküyorsunuz. Bunun olma ihtimali %0,001 ama işte olabiliyor. Milyonlarca abonesi olan ve her gün milyonlarca işlemin gerçekleştiği sistemlerde bu şekilde günde yüz civarında hatalı işlem gerçekleşebiliyor.

Şimdi diyeceksiniz ki, "bana ne, müşteri olarak ben böyle bir şey istemiyorum." Haklısınız, ancak dediğim gibi her sistemde mutlaka hata olacaktır. Üst yönetime her sistem kurulurken hata ihtimali ve problemleri bildirilir. Genelde alınan cevap; "Problem yaşayan az sayıda müşteri olacak, bunlar Müşteri Hizmetleri'ne bildirirler" olacak. Şunu da belirteyim, sadece Türkiye değil, dünyanın her ülkesindeki GSM şirketlerinde benzer problemler yaşanıyor. Tıpkı her yeni alınan arabanın/televizyonun arızalı olma, her uçağın düşme ihtimali olduğu gibi.

Buradan GSM şirketlerini koruyorum olarak algılamayın lütfen, ben genel olarak sistemlerin durumundan bahsettim. :) Bir de Müşteri Hizmetleri ile problem yaşadığınızda, şikayetvar.com'a yazabilirsiniz. Oraya yazılan şikayetlere daha çok önem veriliyor.
 

selim çetin

Kıdemli Üye
28 Ocak 2010
174
266
Necdet beyin yaşadığı olayı Türkcell'le bende aynı şekilde yaşadım. Zorla iptal ettirdim. Hakikaten zorla oldu. Sanki iptal etmek istemiyorlar gibi geldi bana. Bende iyi intiba bırakmadılar. Bu büyüklükteki bir firmanın güven sarsıcı işler yapması kendisi için hiç iyi birşey değil. Müşteri kaçıyor.
 
Üst