bakunin

Admin
12 Mar 2009
6,310
49,916
NeverLand
Frank FLETCHER, (1919- )


26 Kasım 1919'da St. Louis'de doğmuş Amerikalı ressam Frank Fletcher, başlangıçta teknik resime, mühendisliğe ve havacılığa ilgi duymuş ve ilk sanat eseri sınırlı bir güce sahip önemsiz bir şirketin haber bülteninde ortaya çıkmıştır. Frank Fletcher, Missouri Üniversitesi'ndeyken çalışmalarına olanak tanındığı için reklamcılık alanından iyi para kazanmıştır. Mühendislikten dereceyle mezun olmasının ardından 1940'ın sonlarında Hava Kuvvetleri'ne katılmış ve yine resim sanatındaki becerilerini kullanarak savaş istihbaratında görev yapmıştır.

Asker Fletcher, William Randolph Hearst organizasyonu ile sanat yönetmeni olarak New York'a gittikten sonra orada iki gazetenin magazin eklerinde -Pictorial Review ve Saturday Home'da- sanat yönetmeni olarak çalışmaya başlamıştır. Buradan King Features Syndicate'deki 'trajedi sanatı' bölümüne geçmiş ve beş yıl boyunca burada reklamcılık kısmında çalışmıştır.

King Feature'da çizgiroman sanatı bölümünün açılması ve Fletcher'in bu alanda gelişmekte olan yetenekleri onu, Frank Cilino'nun yönetiminde çalışan diğer ressamların yanında bir nevi çizim tahtası görevini üstlenmesini sağlamıştır. Tamamlanmamış çizgiromanlar bitirilmiş, Pazar sayfalarının biçimi modernize edilerek üzerlerinde yeniden çalışılmış, ayrıca istek üzerine özel sanatsal çalışmalar resmedilmiştir. 1954' de Bringing Up Father ile tanınan çizer George McManus öldüğünde, onun yöntemlerinin dilinden anlayan Fletcher'a bu serinin Pazar sayfasında çalışması için fırsat verilmiştir. Fletcher, hafta sonu renkli sayfaları hazırlarken, Vern Greene de gündelik işleri çizmiştir. Bill Kavanaugh ise Güngörmüşler için senaryolar yazmaya devam etmiştir.

fletcher_frank_bringingupf.jpg


Fletcher'dan Bringing Up Father bantı.

Fletcher'ın mühendislik sanatında ve teknik resimdeki geçmişi Bringing Up Father işi ortaya çıktığında ona tuhaf bir şekilde yardımcı olmuştur. Birkaç çizgi ve kıyafetler hariç karelerdeki herşeyi elindeki bir kalem ve diğer elindeki cetvel yardımıyla çizmiştir. Bu yüzden Fletcher, McManus'un üslubunu yakalamış ve kusursuzluğu sağlamıştır. Zaten McManus'un mimari geçmişindeki karakteristik özellikler ve hayalgücü de Fletcher'inkiyle benzer özellikler taşımaktadır. Fletcher'ın, McManus çizimlerinde hissettiği örnekleyici yöntemleri birleştirmek için çabalaması yetmiştir.

Güngörmüşler'in son günündeki çizim McManus'un stiline çok yaklaşmıştır; eğer bu çizgiromanın kimyasında zaten bir canlılık olmasaydı dahi, McManus'un son çalışmalarının önceki özelliklerini ve bahsi geçen canlılığını kaybettirmediği sürekliliği daima izlenen bütünlükten kolayca saptanabilmiştir.
 
Üst