SECRET1962
Onursal Üye
İDEFİX’İN TERBİYESİZLİĞİ
İdefix’ten bir kitap satın alma maceramda yaşadığım büyük sıkıntıyı burada paylaşmak istedim.Macera diyorum ,40 gün önce sipariş edip kredi kartıyla ödediğim kitaplarımın hala gelmediğinide sözümün başında belirteyim.
14 Eylül 2013 te İdefix’e 10 kitaplık bir sipariş geçtim.Bunlar bir tane Judas bir tane Dampyr sekiz tanede Büyülü Rüzgar.Kitaplar çizgi roman olduğu için birazda bu yüzden konuyu burada paylaşmak istedim.Kitapların sitelerinde yazan en uzun tedarik süresi iki gün.3,4,5,7 gün kitaplar gelmedi .Bir iki telefon açtım,dokuz gün sonra 23 Eylül’de geldi.Paketi açtım,oda ne ! kitaplar bana ait değil.İki tane çocuk kitabı,çıkan faturada Dudullu’dan bir bayanın adına düzenlenmiş.Neyse telefon açtım ,yanlışlık olduğu söylendi ne yapacağımı sordum.Geri yollamamı içine de “bu ürün bana ait değildir” yazılı bir kağıt koymam söylendi .Denileni yaptım, yurtiçiyle geri yolladım.Buraya kadar normal. Geç gelmesi yanlış gelmesi olabilirlik sınırlarındaki sıkıcı durumlar.Buradaki kırık döküklük ürünün hemen yollanmasıyla unutulur.Ama hayır.İdefix geç ve yanlış ürün gönderiminden sonra bırak bana ürün göndermeyi konuyla ilgisini bıraktı.Kardeşim,paranı almışsın,Kredi kartını bankada benden tahsil etmiş,sen bana kitabı ne göndermezsin.On kez telefon açmışım nasıl her seferinde utanmadan hallederiz deyip halletmezsin.Sana 100 Tl yi bırakıp ne halleri varsa görsünmü diyeyim.
Konuya geleyim.Yanlış siparişi geri yolladıktan sonra üç gün ses çıkmadı.Aradım,”sizin gönderiniz bize ulaşmamış görünüyor”dendi.Üç gün sonra...Makbuzunu atmıştım,Yurtiçi kargoya gidip takip numarasını aldım,ve 24 Eylülde ürünün idefix’te Fatih Koç isimli şahısa teslim edildiği bilgisini, mail attım.Tamam değilmi sonuç alınması gerekiyor.Tık yok .Artık ortalama tıynette firmaların takınmayacağı tavırlara geliyoruz.Telefon açtım,halledeceğiz dendi,telefon açtım,sistem güncelleniyor dendi,tekrar açtım”para iadesi istiyorsanız yapalım dendi.”Ürün yollanmıyacaksa iade yapın” dedim.”5 İşgünü içinde iade olacak dendi”,bayram öncesi aradım,be kardeşim hatayı yapan sizsiniz.bir kerede dönün bir kerede siz arayın ne biçim satıcısınız siz dedim,aynı gün size döneceğiz dendi(yalan).Yoruldum ama hikaye bitmedi.Anladığım kadarıyla sattıkları kitapların kültüründen zerre kadar nasiplenilmemiş bir zihniyetle satış yapıyorlar.En son bilmem kaçıncı telefonumu geçtiğimiz pazartesi açtım.Hiç bir şekilde satış sorumluluğunu üstlenmeyen hiç bir sorunu çözmeyen “telefonun öbür ucu”ndan Melek hanım isminde bir bayan çıktı.Sabırla anlattım.Kendilerini aramamın neden çözümeyetmediğini,sorunu anlatmamın onlar için neden anlam ifade etmediğini,neden sıkılmadan hep “daha sonra çözeceğiz” diyebildiklerini,ve bu kadar ortalamanın altında bir firma davranışını segilemeyi nasıl başarabildiklerini sordum.Bu kadar güvenilmez olmalarına çok şaşırdığımı aramamın sorunu çözeceklerine inancımdan değil,henüz aklıma başka bir şey gelmediğinden olduğunu söyledim.Bir kez daha becermeyecekseniz paramı iade edin dedim.Kapattım Beş dakika sonra “rutin”den farklı şaşırtıcı bir şey oldu.İdefix’ten Buket hanım diye biri aradı.Sorunu sordu...Ne azap verici bir durum.Kaç kere anlatım oysa.Ama telefona çıkan firmayı değilde kendini temsil ettiğinden, kim sorduysa konu onda kalmış.Hattın adı müşteri ilişkileri ama içerik sinirleri bozma ,adamı salak yerine koyma hattı.Neyse deyip bir kez daha anlattım.Sıkıntılı bir cevap,”ama ürünü yollamışız” bu görevliyede ürünün bana yanlış yollandığını onu geri yolladığımı teslim alanın ismini teslim tarihini kargo takip nosunu sıkılarak anlattım.”bir hafta içinde halledelim “dedi...Bir hafta içinde ,çok uzun ,ürün tedarik süresinin iki gün olduğu bir siparişte 38 gün sonra bir hafta .Saadece bu bile bir”kalibre” işareti.Alışmışlık var.Saadece “çok uzun” dedim.Normal bir insanın anlayabileceğinden çok fazla şey anlattığım için bu kadar yeter dedim ,kapattım.
Bu gün Perşembe ,haftanın bitmesinin bir gün öncesi.Cumartesi yi saymayalım arkadaşlar o gün hatta değil.Telefon açtığında “yokuz,mesaj bırakın” diyorlar.Dört günde gelmeyen kitabın yarın gelme olasılığı yüzde yirmi.Şaşırtıcı arsızlık devam ediyor.
Bilemiyorum ne yapayım.En azından burada paylaşayım Çizgi Diyarındaki dostların yayın evleri ( yada bir yayınevi) hakkında bilgileri olsun istedim.
Bu defalarca aramalarımdan birinde çıkan kişiye beni aramalarını ,mail attığımı onada cevap istediğimi söyledim.”cevap:”veririz ama 12 000 mail var hepsine bakacağız cevaplayacağız.Arkadaş ne yaptınızda size bu mail yağmuru geldi.Umut kırıcı bir durum.
Velhassıl İdefix hakkında bu bilgileri vermek istedim. Oradan alışveriş yaparken bakın sorun çıkmasın ,çıkarsa sizi sonu belirsiz bir macera bekliyor.... Bu arada her gün idefixten bana duyuru maili geliyor,onu al bunu al ama bunu da al diye ,alıp ödemeyi kartla yapanların kaçına gönderiyorlar acaba.
Tüm bu anlattıklarıma ilave olarak Çizgi Diyarından dostlara sormak istiyorum Ne yapmalıyım .Ne yapabilirim.Önerisi olan varsa almak isterim .Herkese sevgiler,selamlar.
İdefix’ten bir kitap satın alma maceramda yaşadığım büyük sıkıntıyı burada paylaşmak istedim.Macera diyorum ,40 gün önce sipariş edip kredi kartıyla ödediğim kitaplarımın hala gelmediğinide sözümün başında belirteyim.
14 Eylül 2013 te İdefix’e 10 kitaplık bir sipariş geçtim.Bunlar bir tane Judas bir tane Dampyr sekiz tanede Büyülü Rüzgar.Kitaplar çizgi roman olduğu için birazda bu yüzden konuyu burada paylaşmak istedim.Kitapların sitelerinde yazan en uzun tedarik süresi iki gün.3,4,5,7 gün kitaplar gelmedi .Bir iki telefon açtım,dokuz gün sonra 23 Eylül’de geldi.Paketi açtım,oda ne ! kitaplar bana ait değil.İki tane çocuk kitabı,çıkan faturada Dudullu’dan bir bayanın adına düzenlenmiş.Neyse telefon açtım ,yanlışlık olduğu söylendi ne yapacağımı sordum.Geri yollamamı içine de “bu ürün bana ait değildir” yazılı bir kağıt koymam söylendi .Denileni yaptım, yurtiçiyle geri yolladım.Buraya kadar normal. Geç gelmesi yanlış gelmesi olabilirlik sınırlarındaki sıkıcı durumlar.Buradaki kırık döküklük ürünün hemen yollanmasıyla unutulur.Ama hayır.İdefix geç ve yanlış ürün gönderiminden sonra bırak bana ürün göndermeyi konuyla ilgisini bıraktı.Kardeşim,paranı almışsın,Kredi kartını bankada benden tahsil etmiş,sen bana kitabı ne göndermezsin.On kez telefon açmışım nasıl her seferinde utanmadan hallederiz deyip halletmezsin.Sana 100 Tl yi bırakıp ne halleri varsa görsünmü diyeyim.
Konuya geleyim.Yanlış siparişi geri yolladıktan sonra üç gün ses çıkmadı.Aradım,”sizin gönderiniz bize ulaşmamış görünüyor”dendi.Üç gün sonra...Makbuzunu atmıştım,Yurtiçi kargoya gidip takip numarasını aldım,ve 24 Eylülde ürünün idefix’te Fatih Koç isimli şahısa teslim edildiği bilgisini, mail attım.Tamam değilmi sonuç alınması gerekiyor.Tık yok .Artık ortalama tıynette firmaların takınmayacağı tavırlara geliyoruz.Telefon açtım,halledeceğiz dendi,telefon açtım,sistem güncelleniyor dendi,tekrar açtım”para iadesi istiyorsanız yapalım dendi.”Ürün yollanmıyacaksa iade yapın” dedim.”5 İşgünü içinde iade olacak dendi”,bayram öncesi aradım,be kardeşim hatayı yapan sizsiniz.bir kerede dönün bir kerede siz arayın ne biçim satıcısınız siz dedim,aynı gün size döneceğiz dendi(yalan).Yoruldum ama hikaye bitmedi.Anladığım kadarıyla sattıkları kitapların kültüründen zerre kadar nasiplenilmemiş bir zihniyetle satış yapıyorlar.En son bilmem kaçıncı telefonumu geçtiğimiz pazartesi açtım.Hiç bir şekilde satış sorumluluğunu üstlenmeyen hiç bir sorunu çözmeyen “telefonun öbür ucu”ndan Melek hanım isminde bir bayan çıktı.Sabırla anlattım.Kendilerini aramamın neden çözümeyetmediğini,sorunu anlatmamın onlar için neden anlam ifade etmediğini,neden sıkılmadan hep “daha sonra çözeceğiz” diyebildiklerini,ve bu kadar ortalamanın altında bir firma davranışını segilemeyi nasıl başarabildiklerini sordum.Bu kadar güvenilmez olmalarına çok şaşırdığımı aramamın sorunu çözeceklerine inancımdan değil,henüz aklıma başka bir şey gelmediğinden olduğunu söyledim.Bir kez daha becermeyecekseniz paramı iade edin dedim.Kapattım Beş dakika sonra “rutin”den farklı şaşırtıcı bir şey oldu.İdefix’ten Buket hanım diye biri aradı.Sorunu sordu...Ne azap verici bir durum.Kaç kere anlatım oysa.Ama telefona çıkan firmayı değilde kendini temsil ettiğinden, kim sorduysa konu onda kalmış.Hattın adı müşteri ilişkileri ama içerik sinirleri bozma ,adamı salak yerine koyma hattı.Neyse deyip bir kez daha anlattım.Sıkıntılı bir cevap,”ama ürünü yollamışız” bu görevliyede ürünün bana yanlış yollandığını onu geri yolladığımı teslim alanın ismini teslim tarihini kargo takip nosunu sıkılarak anlattım.”bir hafta içinde halledelim “dedi...Bir hafta içinde ,çok uzun ,ürün tedarik süresinin iki gün olduğu bir siparişte 38 gün sonra bir hafta .Saadece bu bile bir”kalibre” işareti.Alışmışlık var.Saadece “çok uzun” dedim.Normal bir insanın anlayabileceğinden çok fazla şey anlattığım için bu kadar yeter dedim ,kapattım.
Bu gün Perşembe ,haftanın bitmesinin bir gün öncesi.Cumartesi yi saymayalım arkadaşlar o gün hatta değil.Telefon açtığında “yokuz,mesaj bırakın” diyorlar.Dört günde gelmeyen kitabın yarın gelme olasılığı yüzde yirmi.Şaşırtıcı arsızlık devam ediyor.
Bilemiyorum ne yapayım.En azından burada paylaşayım Çizgi Diyarındaki dostların yayın evleri ( yada bir yayınevi) hakkında bilgileri olsun istedim.
Bu defalarca aramalarımdan birinde çıkan kişiye beni aramalarını ,mail attığımı onada cevap istediğimi söyledim.”cevap:”veririz ama 12 000 mail var hepsine bakacağız cevaplayacağız.Arkadaş ne yaptınızda size bu mail yağmuru geldi.Umut kırıcı bir durum.
Velhassıl İdefix hakkında bu bilgileri vermek istedim. Oradan alışveriş yaparken bakın sorun çıkmasın ,çıkarsa sizi sonu belirsiz bir macera bekliyor.... Bu arada her gün idefixten bana duyuru maili geliyor,onu al bunu al ama bunu da al diye ,alıp ödemeyi kartla yapanların kaçına gönderiyorlar acaba.
Tüm bu anlattıklarıma ilave olarak Çizgi Diyarından dostlara sormak istiyorum Ne yapmalıyım .Ne yapabilirim.Önerisi olan varsa almak isterim .Herkese sevgiler,selamlar.
Son düzenleme: