Çizgi Roman ve yeni teknolojiler

Adem

Çeviri & Balonlama
24 Kas 2011
285
2,100
İstanbul
Bir süredir VR oyun ve interaktif alanlarda çalışmalar yapmaktayım.
Tam olarak aşağıdaki videodaki gibi olmasa da VR üzerinde çizgi roman okumak adına farklı bir projem var. Bitirmeyi başarabilirsem burdan duyururum ileriki zamanlarda.

Elimize alarak okuduğumuz çizgi roman ve kitapların tadının yerini hiçbirşey tutamaz, bu tartışma dışı bir konu.
Ancak teknolojinin ilerleyişinin önüne geçmek de mümkün değil.
Hele ki gençler teknolojiyi böylesine çılgınca takip ederken çizgi roman neden bu alana ayak uydurmasın diye sormadan edemiyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Nejat

Guest
5 Şub 2016
320
3,122
Çizgi roman okumayı sevdirmek, daha keyif almamızı sağlamak için yapılan her projeyi sevinerek izliyorum. Size de çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Benim gibi ufak yazıları okumakta zorlananlar için Google’ın Bubble Zoom özelliği de kısa zamanda yaygınlaşır umarım.:)

Bu özellik sayesinde bir çizgi romanı okurken sayfayı yakınlaştırma ihtiyacı hissetmeyecek, sadece konuşma balonuna basitçe tıklatarak onu büyütebileceksiniz. Böylelikle sayfada büyük yer kaplayan sahnelerden de daha fazla zevk almak mümkün olacak.



google-bubble-zoom-230716.gif
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Adem

Çeviri & Balonlama
24 Kas 2011
285
2,100
İstanbul
Telif hakkı her zaman sıkıntılı bir konu. Her türlü patent bile alsanız hakkı koruyabilmek için önce hukukun var olması gerekiyor. Neyse bu konu çok su götürür. :)
Kendi tescilli markam mevcut. Dolayısıyla ürün noktasına gelebildiğimde gerekli tedbirleri almadan piyasada duyurusunu yapmayacağım zaten. Hatırlatmalarınız için teşekkür ederim.
Aynı veya benzer sektörler de iş yapmaktayız zannedersem üstadım. İstanbul'daysanız bir çay içip tanışalım.
 

hggurak

Onursal Üye
Çeviri & Balonlama
8 May 2015
1,132
8,147
İstanbul
Bu VR gözlüklerin (an itibariyle en gelişmiş olan modelinden, yurt dışı siparişle) oğlum almış.
Geçenlerde birgün beni çağırdı ve küçük bir demo yaptı...
360 derecelik 3 boyutlu bir evrende inanılmaz bir deneyim olduğunu söyleyebilirim...
Örneğin su altında batık bir geminin güvertesinde olduğunuz bir program var... Sonra yanınızdan dev bir balina geçiyor ve geçerken de gözlerini size dikiyor... Çok ürpertici ve bir o kadar da (hemen hemen %100) gerçekçi... Üstelik çevrenizdeki her obje aktif... Örneğin yere eğilip batık gemideki yosunlara doğru bir hamle yaptığınızda yosunlar hafifçe sallanıyor. Üzerinize doğru gelen dev bir denizanasının yönünü değiştirebiliyor, dokunaçlarını dalgalandırabiliyorsunuz... Tabii bütün bunlar muhteşem ses efektleriyle birleşince bayağı bir klostrofobi yaratabiliyor...
Kısaca demem şu ki, bu teknoloji medya dünyasının her alanında kullanılabileceği gibi (verdiğiniz örneklerde olduğu üzere) çizgi roman dünyasına da yepyeni bir soluk katabilir...
Bakalım zaman içinde bu yönde güzel örnekler görebilecek miyiz?..
Çalışmalarınızda başarılar ve kolaylıklar dilerim sevgili Adem ve Motion dostlarımız...
 
Son düzenleme:
Üst