scanfan

Yönetici
25 Eyl 2013
7,208
76,729

Hayat Tarih Gazetesi - 43
Günlük Gazete Tarzında Hazırlanmış
Dünya Tarihi

İnsanlığın Başlangıcından Kore Harbine Kadar
Orijinali: News of the World: A History of the World in Newspaper Style (Prentice-Hall, Inc. ABD), 1953
Türkçesi: Tifdruk Matbaacılık Sanayii A.Ş. Basımevi, 1956
Türkçe ilâveler: Yılmaz Öztuna
Fasiküller: 4'er sayfa, tabloid boy
Bittiğinde toplam 208 sayfa olacak (toplamda 52 sayı)


HAYAT_TAR_H_GAZETES_1956_169.jpg

HAYAT_TAR_H_GAZETES_1956_170.jpg

HAYAT_TAR_H_GAZETES_1956_171.jpg

HAYAT_TAR_H_GAZETES_1956_172.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ertuğrul

Admin
5 Nis 2009
24,933
145,843
Bu paylaşımlar tarihi bilgiler için çok güzel.
Her zaman el altında olması gerekir.
Eline sağlık sevgili dostum.
Emeklerin için teşekkür ederim.
 
12 Şub 2010
15,002
548,806
Bir kale düştüğü için teessüründen ölen 1. Abdulhamit Sultanı saygı ve rahmetle anıyorum.

Harakiriden daha yüce bir sevgi bence...
 

serdary67

Onursal Üye
18 Eki 2009
8,725
26,271
ordu-turkey
1. Abdulhamit kale düştü diye kederden ölürken.Sonra gelen padişahların bazıları tam tersini yaptı.Hatta sonuncusu haremini elin yabancı adamlarına teslim edip sonra kendisi gizlice onlara katıldı.Osmanlı böyle karışık karakterde insanlardan oluşan bir imparatorluktu işte,ben figaronun düğünü haberine takıldım.Çok ilginç bir eserdir
Figaro'nun Düğünü asıl İtalyanca ismiyle Le nozze di Figaro, ossia la folle giornata (çeviri: Figaro'nun Düğünü veya Delilik Günü) K. 492 katalog sayılı bir opera buffa (komik opera)'dir. 1786'de Wolfgang Amadeus Mozart tarafindan bestelenmiş; liberettosu Lorenzo Da Ponte tarafından hazırlanmıştır ve bir sahne piyesi olan 1784de Pierre Beaumarchais tarafından Fransızca olarak yazılmış olan La folle journee ou le Mariage de Figaro (Bir Delilik Günü veya Figaro'nun Düğünü) eserden adapte edilmiştir.

Mozart'in bu opera eseri Viyana'da ilk oynanışında çok başarı kazanmaktayken, Viyana'da bu operaya kaynak olan Beaumarchais'nin yazdığı tiyatro eseri Fransız Devrimi'nden 10 yıl önce aristokratlarla alay ettiği için zararlı yayın olarak görülmüş ve sahnede oynanması yasaklanmıştı. Mozart'ın bu opearasının uvertürü özellikle ünlüdür ve çok kere tek başına orkestra eseri olarak konserlerde icra edilmektedir. Buna bir neden uvertürde bulunan müziksel parçaların (Kont'un aryasının ufak bir kısmı hariç) opera içinde bulunmamasındandır.Hatta devrim habercisi olduğu iddia edilir.Aşağıda bununla ilgili bir yazı var.
FİGARO’NUN DÜĞÜNÜ


DEVRİM HABERCİSİ KOMİK OPERA



1784 yılında herkes Mozart’tan bahsediyordu. Opera, sıradan bir adamın, moral açıdan dağılmış olan soylular sınıfının üstesinden gelmeyi başarmasıyla son bulan bir öykü üzerine kuruluydu..



Fransız Beaumarchais ve Ponte’nin inanılmaz bir günü anlatan bu komedisinde olduğu gibi, Mozart’ın Figaro’nun Düğünü opera versiyonunda da hemen hemen her şey şaşırtıcı derecede cüretkar ve ölçüsüzdür. Hizmetkar karı-koca, efendilerini ve tiksindirici ‘senyör hakkı’ geleneğini reddeder, ardından da son derece büyüleyici bir biçimde kontun kurnazlığının üstesinden gelirler. Bu, Napolyon’un da daha sonraları söyleyeceği gibi, fiilen zaten gerçekleşmiş bir devrim demekti.



Edebiyatta geçen orijinal adı ‘Çılgın Bir Günde Figaro’nun Düğünü’ idi. Bu, Figaro üçlemesinin ikinci bölümüdür. Birinci bölüm Rossini tarafından Sevil Berberi’nde kullanılmıştı. Hiç kuşku yok ki 1980’lerin ilk yarısında, yani devrim öncesi Paris’te, bu uygunsuz duvar yazıları üç yıl boyunca kilit altında kaldı ve ancak saraydaki özel temsillerden geçerek halka ulaşabildi. Doğal olarak, Viyana Sarayı böyle isyankar oyunları yasaklayarak ayakta kalabilirdi. Mozart’ın bu adı kötüye çıkmış oyunu henüz tanıştığı libretto yazarı da Ponte’ye yeni bir opera olarak önermesi de aynı biçimde cüretkar ve ölçüsüzdür. Da Ponte, dehşete kapılan İmparator II. Joseph’i, sanatın bu açık fikirli dostunu, hiç değilse İtalyan operası kılığına sokulmuş haliyle, eserinin zararsız olduğuna inandırmak için diplomasi sanatının tüm inceliklerini kullanmak zorunda kalmış olmalı.



Da Ponte, tiyatrodan operaya dönüşünde, itham dolu öykülerdeki şiddetli tartışmalara yol açacak sahnelerden bazılarını silmiş olabilir. Diğer yandan, Figaro’nun Düğünü, Mozart’ın harika bestesi sayesinde sınırsız bir derinlik ve renk kazanmıştır. Zamanının saldırgan konularından birine dayanan bu opera, 1 Mayıs 1786’da, Viyana Ulusal Saray Tiyatrosu’ndaki ilk gösteriminden sonra, sonunda her yerde geçerli, yeni ve farklı bir biçimde, her nesle keyif veren ve vermeyi sürdürecek olan gerçekçi bir insanlık komedisi haline geldi.

Scanfan sağol.
 

serdary67

Onursal Üye
18 Eki 2009
8,725
26,271
ordu-turkey
Konusu ise kısaca:
figaro, hizmetci susanna ile evlenmeyi umarken sehvet duskunu efendisi kont'un onu ilk once eline gecirmesini engellemek zorundadir. kontes de figaro ve susanna'ya kont'u teshir etme ve asagilama planlarinda katılırken, hikayedeki neredeyse her kadini arzuluyor gorunen lawuk usak cherubino'nun asikane genc tribindeki cilvelesmeleri ise kont'un tepesinin bilahare atmasina yardimci olur ve abuk ve gubuk sekilde olaylar gelisir..
 

sarkomer

Yönetici
18 Ağu 2009
13,448
308,874
Rus Harbi,
kale düştü diye kahrından ölen Osmanlı padişahları,
ekmeğe muhtaç kalan Fransızlar ve Fransız ihtilali,
pirince muhtaç kalan Japonlar ve diğerleri...
İzlemeye keyifle devam ediyorum.
Teşekkür ediyorum;
saygılarımla...

52308R.gif
 
Üst