Film Sahnesinden Kapağa…(2)

Gabby

Onursal Üye
18 Haz 2012
265
1,450
2lv0msx.jpg



Film: Doc Holliday (1971)
Gösterim Adı: Çirkin Kahraman

Yönetmen: Frank Perry




2dhtkzb.jpg
2uygnkk.jpg

2w4xqft.jpg
2yltpj6.jpg
 
12 Şub 2010
15,006
543,776
Evimdeyim nihayet ve Ömer Muz imzalı Teks kapağını görünce tebessüm ettim.
Daha 5 saat önce sevgili Mistercaki'nin Kadıköy'deki ofisinin duvarlarında asılı ve Frazetta'dan mülhem Conan kapaklarıyla Ferri'den mülhem Mister No kapakları üzerine bir tatlı sohbetimizde Melih41 dostumuz da vardı ve ben NewLand dostumuzun kulaklarını çınlatmıştım...

Jeriko kapağındakini Stacy Keach'den ziyade özellikle ağızdan yukarısıyla Lee Van Cleef merhuma benzettim ben...

Aslan Şükür ustanın da çizdiği kapaklara nazaran fotoğrafla kıyaslayınca, Ömer Muz usta çiziminin, fotoğraftaki bakışı yakalama, yansıtmada daha başarılı olduğu kanaatine vardım...

Yol yorgunluğumu bir anda atmış oldum üstümden bu keyifli paylaşımla...
 

abartman

Onursal Üye
13 Ocak 2011
2,000
11,947
Ömer Muz da başparmağın ucundaki aydınlık alanı biraz abartınca, sanki tırnak parmağın ters tarafında gibi görünüp, etkiyi biraz bozmuş doğrusu...

Öte yandan, görünen o ki, başka yayıncıların kapaklarını aparanlar sadece bizimkiler değilmiş. Radokaps, alenen Şükür'ün TAY için çizdiği kapağı biraz kurcalayıp kendilerine mal etmişler. Şükür'ün alıntı yapan taraf olduğunu düşünmek için bir neden yok, zira onun karakterislik çizgileri açık bir şekilde kendini belli ediyor..
 

Gabby

Onursal Üye
18 Haz 2012
265
1,450
İmzası olmasa da Rodokaps kapak çiziminin de Aslan Şükür’e ait olduğunu düşünüyorum Abartman dostum.
Ertuğrul Edirne’nin yetmişli yılların ortalarında kurduğu çizim ajansı aracılığı ile yurtdışı dergilerde yer bulan
yerli çizerlerimiz var. Celal Kandemiroğlu çizimleri, Serdar Hızlı’nin Cüneyt Arkın’lı kapakları ilk aklıma gelenlerden.
Sözünü ettiğimiz Şükür kapağını da bu bağlamda değerlendirebiliriz sanırım.
 

ekenciz

Onursal Üye
Çeviri & Balonlama
13 Eyl 2009
2,993
13,519
Aslan Şükür tarzı kendi kapağında hem kompozisyon hem de renk olarak bariz bir şekilde kendini gösteriyor. Yabancı kapak kesinlikle Aslan Şükür'den alınma. Aslan Şükür taslakları başka çizerlerden, fotoğraflardan ödünç alsa da renkler konusunda kendi üslubu olan ve bunu esere yansıtan birisidir.
 

abartman

Onursal Üye
13 Ocak 2011
2,000
11,947
İmzası olmasa da Rodokaps kapak çiziminin de Aslan Şükür’e ait olduğunu düşünüyorum Abartman dostum.
Ertuğrul Edirne’nin yetmişli yılların ortalarında kurduğu çizim ajansı aracılığı ile yurtdışı dergilerde yer bulan
yerli çizerlerimiz var. Celal Kandemiroğlu çizimleri, Serdar Hızlı’nin Cüneyt Arkın’lı kapakları ilk aklıma gelenlerden.
Sözünü ettiğimiz Şükür kapağını da bu bağlamda değerlendirebiliriz sanırım.

Radokaps'ın imzayı silmiş olması bana resmi ticari bir ilişkiden ziyade, aparma durumu olduğunu düşündürmüştü, doğrusu. Eğer ajans aracılığıyla pazarlanmış bir çalışmaysa, örgütlenmenin, meslek birlikleri oluşturmanın önemini ortaya koyan bir örnekle karşı karşıyayız demektir, bir bakıma...
 

Gabby

Onursal Üye
18 Haz 2012
265
1,450
Radokaps'ın imzayı silmiş olması bana resmi ticari bir ilişkiden ziyade, aparma durumu olduğunu düşündürmüştü, doğrusu.


Bazı yayıncıların işine akıl sır erdirmek zor Abartman dostum:). Birinde kullandıkları imzayı diğerinde es geçebiliyorlar.
Hele de renk farklılıkları üzerinden kesin tanı koymak imkansızlaşıyor. Renkler dijital ortama aktarılırken de oluşabilir elbet
ama yine de bir standard olmadığı ortada.



8ygg9z.jpg
2ic7dbc.jpg
 

abartman

Onursal Üye
13 Ocak 2011
2,000
11,947
Gerçekten de, Jeriko'nun Radokaps versiyonunun kapak parıltısı ve netliğinden yola çıkacak olursak sanki orijinali Radokaps'ınkiymiş hissine kapılabilir insan. Ne de olsa Tay'ın bir baskısını edinip kopyalasalar versiyon kaybı nedeniyle bozunmuş ve kalitesi Tay'ınkine oranla düşmüş bir baskı görmemiz lazımdı. Bu bağlamda -eğer Tay baskısının taraması yapılırken bir teknik kayıp sözkonusu değilse- Radokaps'ın orijinal resmi ilk elden almış olması ihtimali büyük...

Renk meselesi ise elbette değindiğin gibi, matbaada renk ayrımı işlemini yapan teknik elemanın becerisiyle doğrudan orantılı bir şey... Ömer Muz örneğinde, ilk kapakta kırmızıyı oluşturan renklere biraz yüklenmiş, ikincide macenta ve siyan'a abanmış elemanlar.. Doğal olarak Türkün gönlü aldadır, deyip, ilk örneği daha sıcak buluyoruz.. :)
 
Son düzenleme:
Üst