"Saçından sakalına hepsini aynı çizdik"

süpür

Onursal Üye
30 Ağu 2011
1,498
4,628
"Saçından sakalına hepsini aynı çizdik"

Untitled1_2.jpg

Çizer Emirhan Perker ve yazar Berk Kuruçay’ın yeni kitabı Yalnızlar Rıhtımı: Çizgilerle Türk Rock Tarihi, Kara Karga Yayınları’ndan çıktı. İkiliyle kitabın hikâyesini konuştuk...

Mete Aker HT Cumartesi'de Emirhan Perker ve Berk Kuruçay ile röportaj yaptı.

Rock ve metal müziği seven biri olarak hem dünyada hem de Türkiye’de çıkmış müzik tarihi kitapları hep ilgimi çeker. Aslında ülkemizde rock müzik tarihi hakkında çok fazla kitap yok. Çizer Emirhan Perker ve yazar Berk Kuruçay bu açığı çizgiler ve anekdotlarla anlattıkları Yalnızlar Rıhtımı: Çizgilerle Türk Rock Tarihi kitabıyla kapatma yolunda adım atıyor. Kara Karga Yayınları’ndan çıkan kitapta, geçmişten günümüze yerli rock müzik türünde eser vermiş pek çok sanatçı var. Okur, Barış Manço’dan Athena’ya, Moğollar’dan Teoman’a kadar pek çok ismi çizgilerle inceleme fırsatına sahip olacak. Kitabı hazırlayan Perker ve Kuruçay’la konuştuk.

1548579_300x410.jpg

Böyle bir kitap fikri nasıl oluştu?

Berk Kuruçay: Aklımızdaydı hep. Ama çok riskli olduğunu bildiğimizden önce bir araştırma yaptık. Bu süreçten sonra, yeterli materyal olduğunu görünce işe koyulduk.

Emirhan Perker: Çocukluğumdan beri rock müzikle haşır neşirdim. Çalışırken de devamlı dinleriz. Bir gün konuşurken “Babaların olduğu bir kitap yapsak” dedik.

1548579_c5fad76ef975432d0b4f605579ea9c6f.jpg

Kitabı hazırlarken nelerden ilham aldınız?

B.K: Türkiye’de buna benzer bir iş yok sanırım. Yine de Jacques De Pierpot’un yazdığı, Hervé Bourhis’in çizdiği Heavy Metal bu ayarda. O bizim için gerçekten iyi bir örnekti. Güven Erkin Erkal’ın hazırladığı ve çok başarılı olan Türkiye Rock Tarihi var ancak çizgili değil. Yurtdışında çizgili olarak bu tip kitaplara rastlamak mümkün. Biraz onları kurcaladık.

E.P: Kimi çiziyorsam kesinlikle çizdiğim şeyi dinler ve izlerim. En güzel bağlantıyı öyle sağlıyorum. Rocky çiziyorsam bilgisayarda filmini izlerim. AC/DC çiziyorsam, o çalar.

Kitaptaki çizimler sanatçıların karakteristik özelliklerine göre mi yoksa hissettirdiklerine göre mi çizildi?

B.K: Çıktıkları dönemde nasıllarsa aynen öyle çizildi, saçından sakalına... Ceketinden kolyesine bire bir. Eski grupların fazla görseli olmadığından eski TRT görüntülerini dondurup çizdim.

‘ARŞİVLİK BİR ÇALIŞMA’

Kitap çıktığında nasıl tepkiler aldınız?

B.K: Gayet olumlu tepkiler aldık. İnsanlar seri yapmamızı bile istiyor. Biz de şimdilik aynı formatta bir Yeşilçam kitabı yapmayı planlıyoruz.

E.P: Karakterler üzerinden gideceğimizi belirteyim ben de o zaman. Çok eğlenceli bir iş olacak.

Türkiye’de müzik tarihi hakkında fazla kitap yok. Çalışmanızı nasıl değerlendiriyorsunuz?

B.K: Dikkatli olmaya çalıştık. Bazı grupların eksik olduğunu söyleyenler de var. Elemeler yapmak zorunda kaldık. Koyamadığımız veya eklemek istediğimiz diğer grupları ikinci kitapta değerlendirmeye çalışacağız.

E.P: Arşivlik bir çalışma, bu beni mutlu ediyor. n Kitapta sizin için özel isimler var mı?

E.P: Kargo ve Barış Manço’nun yeri benim için ayrı...

B.K: Hayko Cepkin, Cem Karaca ve Athena’yı çok severek araştırdım. Sadece eski gruplardan oluşan bir çalışma olmasını istemedik. Yeni nesilden de gelen çok sağlam gruplar var.

Kitapta yer alan isimlerden gören, inceleyen, okuyan oldu mu?

B.K: Kitaptaki herkese ulaştırmaya çalıştık, zaten hepsi birer efsane. Neredeyse herkesten geri dönüş aldık, çok beğendiklerini söylediler.

KİTAPTAN 2 ANEKDOT

- Erkin Koray, kendisiyle özdeşleşen 1961 yapımı Gibson marka efsane gitarını, yıpranmaktan muhafaza etmek için bir bankanın kasasında saklamıştır.

- Pentagram, ilk ciddi sahne deneyimini İstanbul’da bir düğün salonunda yaşadı. Pentagram’ın konserde 5 şarkı çalması planlanmıştı. Ancak, henüz beşinci şarkıya gelinmeden masalar, sandalyeler kırıldı.

dkkds5kbye8lnswk8.jpg


 
Üst