Mulligan 1: New York 1933

oks03

Yönetici
28 Haz 2010
586
12,983
neverland
3ktnfp.jpg

Bu eğlenceli macerayı ben, melih41 ve altan beraberce hazırladık. Keyifli okumalar dileriz.
 

Aster01

Aktif Üye
23 Şub 2017
437
1,541
Şimdiden Pazar gününde ki finalinizi merak etmeye başladım.

Efsane yazarlar/çizerler geçidi oluyor. Birbirleri ile ne çok ilişki içindelermiş.

30 Mart 1924'te Verviers'de (Belçika) doğan Raymond Macherot, ilk başta gazetecilik ve resim arasında tereddüt ediyor. 1953'te Zara takma adıyla "Pan" hiciv gazetesinde karikatürist olarak başladıktan sonra "Tenten" gazetesine katıldı. Çeşitli küçük hayvan masalları da dahil olmak üzere kısa, eksiksiz hikayeler üretti. 1954'te, Hergé'nin kışkırtmasıyla, Fred Funcken'e senaryosunu başlattığı ve kendini "Chlorophylle et Minimum" a adadığı "Beyaz Şövalye" nin ortaçağ maceralarını verdi, iğrenç Antrasit tarafından taciz edilen bir lérot ve bir melez. , siyah farelerden oluşan uğursuz bir çetenin lideri. 1956'da okurlarını "Le Père la Houle" ile gezdirdi ve 1959'da RAF'ın eski albayı Sir Harold Wilberforce "Clifton" ı inanılmaz polis soruşturmalarına dahil etti. 1964'te, Raymond Macherot, art arda "Chaminou", "Sibylline", "Pantoufle" (sahne: René Goscinny) ve "Mirliton" u (sahne: R. Cauvin) yarattığı "Spirou" için "Tintin" i bıraktı. 1969'da Yvan Delporte ve Franquin ile Will'in çizdiği “Isabelle” hikayelerini birlikte yazdı. 2007'de Lombard'da "Isabelle" serisinin tümüyle yeniden yayımlanacağı bir program planlanıyor. Güzel bir şekilde resmedilmiş, fantastik ve esprili çizgi romanları artık 9. Fransız-Belçika sanatının klasiklerinin bir parçası.

Arthur Berckmans, takma ad Berck, 3 Mayıs 1929'da Louvain'de doğdu. Küçük yaşlardan itibaren Amerikan çizgi romanlarına karşı bir tutku geliştirdi: "Dick Tracy", "Red Ryder", "Flash Gordon" ve "Mickey". İlk öykü denemesi, Adolphe Hitler'in parodi biyografisi olacak. Ancak Belçika'daki Alman işgali, bu çalışmanın yanı sıra çok sayıda eski eskizin yok edilmesini teşvik edecek ve Berck, gelecekte siyasi hicivlerden kaçınmaya akıllıca karar veriyor. Durumu pek iyi olmayan ailesi, yine de savaşın sonunda onu Louvain'deki Güzel Sanatlar Akademisi'ne, ardından da Brüksel'deki Saint-Luc Enstitüsüne kaydettirmeyi kabul etti. Ancak genç çoktan seçimini yaptı. Geçinmek, Louvain'deki Cizvit manastırında on sekiz yaşında işe girdi, burada misyoner gazetesi "Pro Apostolis" yayınlandı ve bir gün eski ressamın yerini almayı umdu. 1948'den Mayıs 1952'ye kadar bu inceleme için kendisinden istenen tüm grafik çalışmalarını kabul etti. 1956'ya kadar Cizvit koruyucuları tarafından yazılan eserleri resimlemeye devam etti. 1949'da "Journal de Tintin" de sunulan projeler için ilk reddini kaydeden, becerilerini manastır dışında geliştirmeye karar verdi. 1956'ya kadar, kısa özgeçmişler yazmakla görevlendiren bir Katolik basın ajansında çalıştı. Ayrıca, 1954'ten 1958'e kadar Antwerp'te çalışmaya başladığı bir düzine çocuk kitabının resmini de almayı başardı. 1957'de, "Tentin'in" yazı işleri kadrosuyla yeni bir girişimden sonra, Guy Decissy tarafından yönetilen ve Jean Graton'ın yarı zamanlı çalıştığı yeni reklam ofisi "Publiart" ın "Lombard" ın arka kapısından girdi. Bretonlar ve Flamanlar kendi deneyimlerini paylaşacaklar. Yıkama çizimleri ve direkt renkli guaj çizimlerinde uzman olan Berck, bazen "Line" ve "Tintin" için bu tür çalışmalar için arkadaşının yerini alacak, ancak ilk gerçek çizgi roman derslerini alacak ve onlardan çabucak öğrenecek. ve ajans için reklam albümleri ("Polochon dans la Pampa", "Le Grenadier Victoria", "Vic et Rio", "Les Frères Cha-Cha"). Şimdi meydanda "Tenten" e yatırım yapıyor 1958'de eğlenceli bir taksi şoförü karakteri önererek. René Goscinny, 1964'e kadar "Strapontin" senaryosunu garanti edecek. Bu başarı, tasarımcının senaryo yazarları Yves Duval ve Jacques Acar ("Rataplan", "Viva Panchico", "Ken Krom" ve "Lady Bound") ile birlikte diğer karakterleri başlatmasına olanak tanıyor. , iki suç ortağı genellikle tek bir isim altında bir araya gelirler ve Goscinny'nin ayrılmasından sonra "Strapontin" maceralarına atılırlar. 1967'de sanatçı "Dupuis baskıları" na geçmeye karar verdi. Ancak Berck tek bir dizinin adamı değil. Studio Vandersteen'e (Bob ve Bobette) entegre olmayı ve günlük prodüksiyonların büyük bir bölümünü devralmayı reddetmişse, yine de metodik bir işçidir, her zaman zamanında ve yılda üç ila dört albüm üretebiliyor. 1963'te "Pilot" da elini denedikten sonra, yeteneğinin Hollandaca yayınlarda daha iyi takdir edileceğini anladı. Düzenli olarak, küçük Fransız kardeşleri "Dorémi" ve "Tremplin" de yer alan Averbode Manastırı'nın haftalık yayınlarıyla ("Zonnekind" ve "Zonneland") 1976'ya kadar hikayeleri çoğaltacağı ortak çalışmalar yapmaya başladı. 1969'da senarist Daniel Jansens ile güçlerini birleştirerek tarih öncesi devi "Lombok" u günlük gazete "Gazet Van Antwerpen" olarak yayınladı ve üç bölümden sonra, Hollandalı haftalık "Eppo" nun peş peşe komisyonlarını kabul etti: "From Donderpadjes" (1971'den 1974'e kadar olan bu zeki izcilerin dört bölümü), ardından "Lowietje" (Raoul Cauvin'in 1975'ten 1983'e kadar üretilen bölümlerin ikinciden onda birine kadar senaryoyu anonim olarak devralacağı "Lou"). Dizinin sadece ilk altı bölümü Fransızca yayınlanacak. 1972'den 1974'e kadar, Alman pazarı ve "Fix und Foxi" dergisi için, pek çok isimsiz işbirlikçinin (Raoul Cauvin, Bollen, Lucien De Gieter ve Francis) katıldığı geniş bir destan olan mizahi SF "Mischa" serisini de yarattı. "Éditions Dupuis" te ilk olarak Yvan Delporte ve Raymond Macherot tarafından tasarlanan bir römorkör ustası olan "Mulligan" ın iki bölümünü resmetmektedir. Cauvin, ona iki korumanın, "Gorilla Sammy Day ve Jack Attaway" maceralarını sunarak hayalini gerçekleştirir. 1970'den 1994'e, Emeklilik yılında Jean-Pol'e teslim etmeden önce otuz bir "Sammy" albümü besteleyecek. Bu serinin başarısı, Hollandaca konuşulan pazar için tamamlayıcı yapımlarından kademeli olarak vazgeçmesine yol açacak. Berck'in sanatı, önce Macherot'tan ve ardından "dünyanın en iyi karikatüristi" olarak gördüğü arkadaşı André Franquin'den etkilendi. Yetişkinlere selam veren gençleri çekiyor. Tek başına çizimin hikâyeyi zaten anlaşılır kılması gerektiğini, ancak metnin ona işi tamamlayan inceliği getirdiğini keşfeder. Berck, yardımcıları arasında Bédu, Armand Sorret, Léo Loedts, Hurey ve W. Ophalvens'i saydı. Kızı Luut uzun zamandır eserlerinin renklerini boyadı. Berck mutlu ve nazik bir adamdır,
 
Son düzenleme:
Üst