Bahadır Büyük Boy Burhan Yayınevi (08 Şubat 1966) Sayı 11 - Canlı Heykel

sarkomer

Yönetici
18 Ağu 2009
13,336
302,130
2r22nv9.jpg
,

23suffa.jpg



Sayın "Profesör" şahsında tüm çizgi romanseverlere saygılarımla...

bayrakzaf.gif

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

savok

Admin
30 Eki 2009
19,991
83,645
Kasımpaşa
Sevgili üstadım benim bu foruma bir katkım varsa sizlerin binlerce katkısı var.. Özellikle siz, sevgili üstadım, eğer sizlerin katkısı, varlığı olmasa, birlikte olmasak hiç bir yere varamazdık.. Biz birlikte güçlüyüz.. Sağolunuz, sağlıklı olunuz.. Teşekkür ve saygılarımla..
 
12 Şub 2010
15,006
543,719
Altmışlı yıllarımızın ikinci yarısında, Karaoğlan'ın ateşlediği tarihi kahramanlık konulu çizgi romanlarımızın altın yılları olmuş. Akbulut, Akbulut Kaan, Bahadır gibi çizgi romanlar dergi olarak, Tarkan ise Hürriyet Gazetesinde günlük tefrika halinde yayınlanıyordu. Yine gazetelerde Malkoçoğlu, Kara Orkun ve daha nice benzerleri ile okuyucu kitlesi edinen güçlü bir akım meydana gelmişti.
Bahadır'ı benzerleri arasında değerli kılan şey, yazarının tarihi roman yazarlarımızdan Altan Deliorman olmasıydı. Suat Yalaz'ın Karaoğlanı hep rakipleri arasında hep en önde olmuştur. Bahadır, Karaoğlan'dan sonra tarihi kahramanlık çizgi romanları arasındaki tercihimdir diyebilirim.

Bu serinin boyu da Karaoğlan boyutunda yayınlanmış olup kapakları da çok güzeldir. Dolgu çizgi romanları kalitelidir.

Sarkomer hocamızın mükemmel tarama düzenlemesiyle Diyarı da güzelleştirdi.

İthafınız ile beni onurlandırdınız hocam.
Teşekkür ve saygılarımı kabul edin lütfen.
 

Bay_X

Onursal Üye
30 Haz 2012
1,672
17,185
Belki bir Karaoğlan veya Tarkan olamamıştır; ama en çok sevdiğim çizgi romandır.
Bahadır sevgim mantıktan ziyade duygusaldır.
Ellerinize sağlık üstadım. Sonsuz şükran ve saygılarımı sunarım.
 

bes5uc3

Süper Üye
11 Ara 2011
965
1,975
Kırşehirli
Bu kapağı değerli Savok'un Bahadır'ı tanıtım yazısı değerlendirmesi üstünde dijital olan bahadır kapağını hıfz etmiştim.Bu nedenle, bu dergi taramasını da bir gün değerli Savok koleksiyonu içinde görebileceğimizi hatır etmiştim.

Sevgili yönetici Sarkomer üstadın diğer çalışmaları gibi çok çok temiz, titiz bir çalışma koleksiyonu içinde dijital edindirmesi toplamında buluşmak kısmetmiş.

Sevgili Profesör taraması "Asya'yı Titreten Korku" koleksiyonu içinde Sevgili Yalaz'ın Akbulut Kaan edisyonuna eleştirileri vardı. Bu bir gurur değildi. Bir hakkı teslimin vakurluğunu ifade etmenin söylenmesini isteyişti.

Ne yazık ki güzel bir çalışma olabilip, tarihin koynuna teslim edilebilecek olan olan bu değerli çalışma ters ve aksi söylemler tartışmasıyla kendi yalnızlığı içinde bir yıldan biraz fazla bir süre sonra sonlanmıştı.

Oysa Bahadır'ın yaratıcıları hatırlayabildiğim kadarla yalaz üstadla tartışma gibi bir yanlışa düşmediler.

Bahadır, Karaoğlan ağabey kardeşinin öncülüğüne en azından sesiz sukut ve onayıyla Yalaz üstadın teşvikini almıştı, gibi anımsıyorum. Bu da Bahadır'ın sancısız ve belki de teşvikkar çıkışına nedenle başarılı bir çalışma olmasına neden oldu.

Benim dergiye ilgi alaka sevgi dünyama göre değişmeler içinde tutunamaması da Bahadır dergisinin sonlanması olmuştu galiba.

Bu güzel edindiriminiz için çok çok teşekkür ve saygılarımla...
 

direnc11

Yönetici
11 May 2009
10,087
36,746
İstanbul
Refet Kartal imzalı ilginç ve hoş kapak nedeniyle öncelikle sanatçıyı tanıyalım:

Refet KARTAL, (1941 - )


Refet Kartal, 28 Ağustos 1974 tarihli Kara Murat dergisinin 31. sayısında Sinan Reis başlıklı tarihi bir çizgiroman hazırlamaya başlamıştır. Konusu 1503 yılında başlayan bu seride babası Kuloğlu Mustafa Bey ile birlikte hareket eden Sinan, onun Rodos Şövalyeleri'nce şehit edilmesinin ardından intikamını almak için yemin etmiştir. Kıkçkıran adlı baba dostunun da yardımıyla bir Rodos gemisini ele geçirmiş ve Akdeniz'de nam ve korku salmaya başlamıştır.

1981'de Can Kardeş için kapak illüstrasyonları ve Gündüz Alp adlı tarihi bir kahramanın maceralarını hazırlamaya girişmiştir. Gündüz Alp'in maceraları 1986 yılından itibaren bir süre Kara Murat dergisinde haftalık periyotlarla yeniden tefrika edilmiştir.

Refet Kartal'ın dönemin detayını verme gayreti içindeki arka fon çizimlerine nazaran, figürlerinin neredeyse tamamını daima uzun suratlı olarak çizmesi kendisine has bir stilin emaresidir.

Çinlilerin olmasa da Bahadır'ın yüzü sahiden uzun resmedilmiş :)

Farklı bir kurgu içeren Bahadır macerasıyla ve yine ilginç işler içeren iki dolgu çizgi romanıyla özel bir paylaşım bu.

Teşekkür ediyorum, hocam.
 
Üst